Voiko miespuolinen työkaveri ehdottaa ihan viattomassa mielessä....
lenkille lähtemistä? Mulla on kiusaannuttava tilanne kun tavallaan lupasin jo että voidaan lähteä mutta nyt mietin etten halua, koska en ole tästä miehestä kiinnostunut ja tapailen ja olen rakastunut ihan toiseen mieheen. Voiko olla että teen vain kärpäsestä härkäsen?? Taidan kuitenkin vain kohteliaasti kieltäytyä...
Kommentit (74)
Tuota ei usko kukaan, että pelkästään lenkkeilystä on kysymys. Jos et halua seksisuhdetta niin älä lähde lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Itse ystävystyin erään työkaverin kanssa ihan vapaa-ajallakin niin, ettei siinä ollut kummankaan puolelta mitään muuta kuin ystävyyttä. Ollaan edelleen ystäviä, vaikkei enää olla samassa paikassa töissä. Mutta voihan tuossa olla jotain romanttistakin kiinnostusta. Haluaisitko mennä kavereina lenkille? Jos kyllä, mene ja selvennä, että sinun puoleltasi on kyse vain siitä. Jos et, laita viestiä, että sulla onkin kalenteri niin täynnä, ettet ehdi lähiaikoina. Mainitse vaikka jostain ehdottamastaan päivästä, että silloinkaan ei sovi, kun teet jotain miesystäväsi kanssa. Tällöin siitä ei tule kiusallista kummankaan puolelta, että toinen odottaisi enemmän tai olettaisi väärin, mutta kuitenkin tilanne on selvä työkaverillesi.
Mieluummin sanoo suoraan ei, kuin että vihjailee ja keksii tekosyitä.
No ei ollut pelkkä lenkkiehdotus vaan aikoo iskeä.
Mikä v..un "tapailu"? Miksi et ala reilusti seurustella, aikuinen ihminen! Ja muka "rakastunut" vielä.
Aina voit sanoa, että haluan olla vain kaveri. Vielä parempi on jos sanot "Sä olet ihan huippu, aivan kuin veli mulle, sä teet viel jonkun onnelliseksi". Tietty, jos on mahdollisuus hyötyä rahallisesti tai tarvitset tunnetampoonia niin voihan sitä kaveria aina esittää.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö työkaveri, että olet varattu?
Eihän hän ole varattu vaan"tapailee" kun ei aikuinen ihminen uskalla reilusti sitoutua.
Voi. Kannattaa testata asiaa ehdottomalla että otatte jonkun työkaverin mukaan, jos kieltäytyy ehdottomasti niin taustalla on todennäköisesti jtn.
Voihan hän olla vaan yksinäinen. Silti ei ole sun velvollisuutesi pelastaa toista. Sano suoraan vaan, että itse asiassa sulle on tullut vähän kiireitä vapaa-ajalle, kun on uusi poikaystävä ja kaikkea, niin nyt ei lenkittelyt onnistu.
Mä meinasin pyytää mun miespuolista lähellä asuva työkaveria lenkille. Hänellä laihdutus projekti alkamassa ja oma mies inhoaa lenkkeilyä.
En kyllä pyydä, jos tuokin käsitetään treffikutsuna.
Yrittäkää nyt jo naiset ymmärtää, että heteromiehet eivät halua olla teidän kavereitanne. Ja mikään yksi miljoonasta -poikkeustapaus ei muuta tätä asiaa. Sekin kaverimies olisi valmis panemaan sinua, jos tilanne sallisi.
Itse olen sosiaalisesti niin kömpelö, että tuollinen menisi aivan ohi. Lähtisin varmaan sinne lenkille kaverina ja ihmettelisin kun toinen ilmaisee ihastumisensa.
Minulla on kavereissa ja tutuissa paljonkin myös miehiä, ja mikäli en ole ensi kättelyssä kertonut olevani varattu, ystävällisyyteni ja avoin rupatteluni on tulkittu usein aivan väärin.
En ymmärrä tätä, lapsena leikin serkkupoikienkin kanssa ja he olivat yhtä lailla kavereita kuin naapurin tytötkin.
Itse asiassa eräässä harrastuksessa olen tavannut erään miehen jonka kanssa meillä on tosi paljon juteltavaa ja hän on mukava kaveri. En voi pyytää häntä esimerkiksi hiihtolenkille, koska se tulkittaisiin heti väärin.
Nyt on vuosi 2025
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin pyytää mun miespuolista lähellä asuva työkaveria lenkille. Hänellä laihdutus projekti alkamassa ja oma mies inhoaa lenkkeilyä.
En kyllä pyydä, jos tuokin käsitetään treffikutsuna.
Kun teet kutsuessa selväksi ettei ole treffikutsusta kyse vaan kuntoilusta, niin ei tule epäselvyyttä.
No olen kyllä itse käynyt useammankin työkaverin kanssa lenkillä ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia. Varmaan vielä itse kutsunut kun kivempi juosta pidempiä lenkkejä seurassa.
Miehillä "on jo tarpeeksi kavereita" omien sanojensa mukaan. He eivät kiinnitä mitään huomiota naisiin, joista eivät ole romanttisesti kiinnostuneita. Eli ihan oikeassa olet kieltäytyessäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö työkaveri, että olet varattu?
Eihän hän ole varattu vaan"tapailee" kun ei aikuinen ihminen uskalla reilusti sitoutua.
Yleensä tuntematonta tapaillaan, ja sitten kun ollaan tutututtu päätetään että seurustellaan. Aivovammaista alkaa esurustella jonkun kanssa, jonka on tavannu vasta kerran tai pari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin typerältä jos oon nyt alkanut mielessäni liioitella koko juttua. Kun voihan olla ettei toinen tarkoita muuta kuin oikeasti pelkkää lenkkeilyä :D Nyt se pommittaa viesteillä ja ehdottelee vaikka mitä aikoja että mulla olis mahd paljon valinnan varaa ja mä vaan mietin miten kieltäydyn kohteliaasti. Ap
No voit tietysti sanoa, että aloit miettimään, että sun miesystävä ei välttämättä ole niin innoissaan siitä, että käyt toisten miesten kanssa lenkillä etkä halua turhaan aiheuttaa mitään selkkausta tai jotenkin tuohon suuntaan.
Mun mies pitäisi tätä tosi nolona. Hänellä ei todellakaan ole mitään ongelmaa sen suhteen että käyn jonkun miehen kanssa juoksemassa.
Sun täytyy nyt päättää valehteletko itsellesi, miehellesi vai lenkkikaverillesi?
Mulle kävi just noin, liian kilttinä suostuin ja eikös se perhana lenkin lopuksi pyytänyt päästä käymään vessassa. Pakkohan se oli päästää asuntoon. Kämppis oli tehnyt voileipiä ja kutsui kohteliaana senkin syömään. Työpaikalla mies sitten kehui käyneensä mun luona syömässä voileipiä vihjailevalla äänensävyllä. Osa porukkaa varmaan vieläkin luulee että tapahtui muutakin. Eli älä mene, tai ota edes uusi miesystävä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy nyt päättää valehteletko itsellesi, miehellesi vai lenkkikaverillesi?
Anteeksi typeryyteni mutta en ymmärtänyt tätä... Miksi mun pitäisi valehdella kenellekään? Miksen voi vain rehellisesti vastata ja sanoa, että ei ole sittenkään hyvä ajatus? Nimenomaan halua, että juttu tämän uudehkon miesystävän kanssa perustuu 100% rehellisyyteen ja luottamukseen. En halua valehdella kenellekään. Ap
Lähes 100 % varmasti haluaa jotain muutakin kuin lenkkeillä ystävän kanssa. Voithan sä vastata sille juuri niin kuin asia on eli tuot esille miesystäväsi. Tai sitten sanot, että mietit asiaa tarkemmin eikä tunnu oikealta lähteä miehen kanssa lenkille, koska on juuri alkanut uusi suhde, jossa luottamusta vasta rakennetaan.