Voiko mies oppia koskettamaan?
Miesystäväni ei kosketa minua, ei pidä pusuista, halauksista, hyväilyistä, eikä niitä minullekaan anna, ellen erikseen pyydä, ja silloinkin hyvin minimaalisesti. Sanoo ettei hän vain ole sellainen, eikä aiemmissakaan suhteissa ole pussaillut.
Minä kärsin kosketuksen puutteesta enkä voi käsittää miksei joku rakastaan halua helliä. Surkeinta on se että enää ei ole juuri esileikkiäkään, eli hän ei oikein halua koskettaa käsillä tai suullaan siinäkään yhteydessä.
Erikoista tässä on se, että humalassa kyllä ottaa minut lähelleen ja koskettaa, suutelee, on ihan kuin eri mies.Ja aivan suhteen alussa oli enemmän suutelua ja kosketuksia, mutta pikkuhiljaa ne hiipuivat.
Olen kysynyt että pitääkö minua vastenmielisenä kun selvin päin pihtaa kosketusta, mutta kuulemma ei. Mitenkään ei osaa selittää miksi käyttäytyy näin. Ei halua erotakaan.Minua tilanne satuttaa ja loukkaa, ja itsetunto huono. Kehoni huutaa kosketusta, se on melkein kuin kipu. Tunnen oloni torjutuksi
Ja jos joku kysyy, niin en ole ylipainoinen, huolehdin puhtaudestani ja aiemmissa suhteissa on ollut paljon kosketusta miesten aloitteesta.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta?Miehellä on myös jotakin aistiyliherkkyyttä, ilmenee esim ihon pistelynä, kutinana. Johtuuko koskettamattomuus siitä, onko tämä jotain neuroepätyypillistä?
Ja tärkein: voiko tällainen mies muuttua ja oppia pitämään koskettamisesta?
Kommentit (41)
Miksi jätit sellasen miehen joka kosketti sinua ja otit jonkun ujon pojan joka ei uskalla koskea.
Kai voi oppia, mutta selvästi ei aio edes yrittää opetella, niin etsi itsellesi sopivampi.
Häntä ei halittu ja pidetty hyvänä lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit sellasen miehen joka kosketti sinua ja otit jonkun ujon pojan joka ei uskalla koskea.
En jättänyt häntä, vaan hän minut. Ja tämä nykyinen ei ole ujo mutta ei vaan tykkää kosketuksesta, ei vastaanottaa eikä antaa.
Hänhän osaa, sanoit itse että hän teki sitä alussa. Häntä ei vaan enää kiinnosta. Sulle on luvassa surkeaa seksiä ja kosketuspula siihen asti kunnes etsit paremman rakastajan. Miksi petät itseäsi kuvittelemaan, että tätä miestä kiinnostaisi muuttua?
Ei opi. Kannettu vesi ei kaivossa pysy pätee tähän. Se on sellainen eikä muutu siitä.
Annatko miehelle kakkosta?
Jos et niin syy on siinä. Kokeile?
Eroa nyt jo, ehdit vielä löytää hyvän miehen. En jaksaisi tuollaista kylmyyttä kuukauttakaan eikä tuo tule muuttumaan.
Ei tule muuttumaan. Eksälle pariterapiassa sanottiin että hänen tulee kokeilla halata ja laskea 15 koska vähintään 15 sekuntia olisi hyvä joskus halata. Itselläni rakkauden kielenä kosketus. Ei tarvitse olla sherlock holmes ymmärtääkseen että surkea match. Vaihtamalla parani.
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei halittu ja pidetty hyvänä lapsuudessa.
Se voi joskus olla ihan hyvä asia...
Ihan pienestä vauvasta näkee, miten erilaisia me ollaan tässä suhteessa. Kaikki ei tykkää lääppimisestä edes pienenä. Ei todellakaan tarvitse sylitellä eikä silitellä.
Minä veikkaan, että pojat on päinvastoin pilattu pakottamalla läheisyyteen. Osa kammoaa äitejään, tämän muistaa jo lapsuudesta kavereista.
Halatkaa vaan niitä kumppaneitanne ja opettakaa niille sitä läheisyyttä.
Noin sadan prosentin todennäköisyydellä mies ei muutu. Luultavasti koskettaminen edelleen vähenee jatkossa eikä sinuakaan kohta kiinnosta. Tyytymättömyys tulee aiheuttamaan sen, että seksi alkaa ällöttää sinua.
Hän taitaa olla kirjolla eli vanhalla tavalla sanoen kyse on Aspergerin oireyhtymästä. Se ei ole sairaus vaan piirre, eli sitä ei voi ns. parantaa. Aistiyliherkkyys kuuluu myös siihen. Mies on todennäköisesti hyvä loogista päättelyä edellyttävissä asioissa ja konkretiassa, mutta huono tunteiden ilmaisussa ja aivan avuton ottamaan toista huomioon. Jos odotat läheisyyttä ja hellyyttä, joudut pettymään. Jos haluat suoraviivaisen miehen, joka pystyy keskittymään omiin mieliaiheisiinsa syvästi, siinä on sinulle kumppani.
Jos saa pidettyä saavutetut edut turhia hipelöimättä niin ei tule koskettelemaan edes sinun mieliksesi. Eroa kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Nainenko se on aina jättäjä?
Kaikki eivät tykkää koskettelusta eivätkä koskettamisesta. Tämä on ominaisuus joka ei muutu. Olen nainen enkä tykkää siitä että minua kosketellaan, hivellään tai kyhnytetään enkä tykkää tehdä tätä muillekaan. Halaaminen ja sylissä oleminen on mukavaa. En ole koskaan välittänyt esileikistäkään vaan ole aina ollut enemmän housut pois ja hommiin tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on leimaava ujoja miehiä kohtaan.
Olen ujo mies ja pidän paljon läheisyydestä,hellyy-
destä ja pussailuista.
Itsekin veikkaan Aspergeria, minullakin on Asperger ja olen vähän samanlainen. Olen nainen. Joskus kyllä tykkään silitellä ja olen hellyydenkipeä, mutta en varmaan tarpeeksi anna huomiota miehelleni.
Ei voi jos ei halua. Jos ei nuole pillua niin ei mies osaa sitten koskea muutenkaan.