Miksi Suomessa ei tykätä marsipaanista?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mistä Ap on saanut tuollaisen käsityksen? Manteleita myydään kuitenkin paljon.
Kauppojen konvehtivalikoimista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska manteli ei kasva Suomessa.
Niinkuin esim. Banaani, joka on valtavan epäsuosittu.
Minä tykkään. Erityisesti Mozart-kuulan ytimessä ja laskiaispullassa sekä prinsessakakussa.
No mä ainakin ihan rakastan prinsessakakkua ja siinähän sitä marsipaania on... ei sitä paljoa voi syödä.
Lyypekissä käydessä tulee kyllä aina käytyä myös Niederegger storessa, ja sielläpäinhän on muutenkin tosi paljon marsipaaneja tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mää tykkään. Myös mankelimassasta
Kohta alkaa laskiaispullasesonki. Aah - syön yhden pullan jokaista pudottamaan puolta kiloa kohti, mutta ainakin yhden.
Nm
Apuva :D mankelimassa. Se on sille kieltämättä hyvä nimi, voi vaikka mankeloida.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät ole tottuneet laajaan skaalaan erilaisia makuja.
Tää. Lisäksi marsipaani maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mozart-kuulissa ja suklaapupuissa on. Myös Englanninlakritsipussissa on osassa marsipaanikuori, jossa kookoshiutaleita. Niissä kiekoissa, joissa on musta napa. Ne on mun lemppareita.
Leipojat käyttävät käsittääkseni marsipaania aika paljonkin. Se on meillä yleisempi leivonnaisissa kuin makeisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muualla Euroopassa tykätä salmiakista, mämmistä ja karjalanpiirakoista?
Suomessa ulkomaalaiset ainakin syövät karjalanpiirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muualla Euroopassa tykätä salmiakista, mämmistä ja karjalanpiirakoista?
Tykätäänkö mämmistä tai monesta muustakaan perinneruoasta Suomessakaan?
Ei todellakaan. Mutta niitä syödään, koska silloin niitä pitää syödä kun joku joskus sanoi niin. N. 80 % ihmisistä ei ole omaa mielipidettä.
Happamat ja karvaat maut lienevät olleet yleisempiä pohjoisessa? Esim. ruisleipä, piimä, olut, puolukka, mustikka, salmiakki.
Hajuvesimäiset ja makeat maut eivät lie olleet totuttuja. Esim. marsipaani, jälkiruoissa ruusuvesi, jogurteissa imelä kirsikka, liköörit, erittäin makeat hedelmäkaramellit.
Makuaisti on oppiva jo kohdussa ennen syntymää.
Se maistuu pskalta. Siinä on oma perusteluni.
Koska olemme snickersipaani-kansaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mozart-kuulissa ja suklaapupuissa on. Myös Englanninlakritsipussissa on osassa marsipaanikuori, jossa kookoshiutaleita. Niissä kiekoissa, joissa on musta napa. Ne on mun lemppareita.
Leipojat käyttävät käsittääkseni marsipaania aika paljonkin. Se on meillä yleisempi leivonnaisissa kuin makeisissa.
Eli kahdessa tuotteessa. Aika hurja prosentti siis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se maistuu pskalta. Siinä on oma perusteluni.
Olet siis maistanut paskaa?
Miten niin ei tykätä? Onko dataa ja faktaa? Minä esim tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää tykkään. Myös mankelimassasta
Kohta alkaa laskiaispullasesonki. Aah - syön yhden pullan jokaista pudottamaan puolta kiloa kohti, mutta ainakin yhden.
Nm
mankelimassa :D
Varmaan laihduttajan ohuen ohueksi mankeloitu mantelimassa
Tämä ois just mulle sopiva, tykkään marsipaanista ja sitä saa harvoin, oispa vielä vihreää.
Aloittaja puhuu marsipaanista. Ei etanoista, munuaispiirakasta ja saksalaisista olutmakkaraoista sekä marsipaanista.
On aivan selvää pelkästään makeisvalmistajien valikoiman perusteella, että esim. salmiakista pitää vähintään yhtä suuri osa suomalaisista kuin esim. keskieurooppalaisista pitää marsipaanista. Joten jätetään turhat höpinät perinneruokien skaalasta ja vääristelyt sikseen.