Kauanko voi mennä, että miehen exä pääsee yli erosta ja alkaa puhumaan meille ihan normaalisti?
Erosta on noin 6 vuotta aikaa, mutta edelleen jos häneltä kysyy ihan mitä tahansa asiaa ystävällisesti, niin vastaus sisältää riidan haastamista. Välillä jaksaa jankuttaa jostain ihan ikivanhoista jutuista, ja haukkuu miten mieheni on huono kaikin puolin. Siis esimerkiksi jostain mieheni nuoruuden jutuista ennen, kuin he edes olivat tavanneet - eli ei mitenkään merkityksellisiä juttuja varmasti kenenkään elämää koskien. Yritämme todella pitää viestinnän niin minimissään kuin ikinä pystymme, mutta joskus on välttämätöntä kysyä toiselta huoltajalta asioita. Mitään ei saada juteltua.
Onkohan näin pitkän ajan jälkeen edes mahdollista, että tuo ihminen kykenisi olemaan ihan normaaleissa väleissä kanssamme tai onko tähän jotain apukeinoja? Surullista lapsen kannalta. Minun lasten isän kanssa kaikki taas sujuu tosi kivasti ja voidaan käydä juttelut yhdessä vaikka koko porukka, en keksi syytä, miksi jaksaisin tuntea vihaa tai yhtään mitään näin monien vuosien jälkeen, ja lapsille hyvää esimerkkiä, ettei eron tarvitse tarkoittaa mitään rikkinäistä, riitaisaa ja kauheaa eroperheen h**ttiä.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ikinä, kun et sinäkään vaikuta olevan mitenkään miellyttävä ihminen.
Eihän minun kanssa bestis tarvitse ollakaan. Riittää, että vastaa kysymykseen Moikka! Onko teillä luistimet Pertille vai laitammeko mukaan sellaiset? Vaikkapa on. Ei varmasti vaadi kovia ponnisteluita käyttäytyä normaalisti? Tai varmaan lähestymiskiellolla uhkailu on vähän yliampuvaa jo? :D
ap
Jos selvästi näette, että toinen noista viesteistä hermostuu, niin miksi te jatkatte tätä hommaa väkipakolla? Anna miehen hoitaa ja pysy sinä erossa. Onko niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on tuollainen pitkävihainen exä. Hirveää seurata vierestä kun edelleen neljän vuoden jälkeen sättii ex-miestään. Eroon ei liittynyt toisia osapuolia tai isompia riitoja. Lapsia heillä ei onneksi ole. Kyttää miestä ja hänen uutta tyttöystävää netissä. En lähde mukaan hänen läyhäämisiin. Usein sanon että ihan turha enää puhua koko ihmisestä. Itselleen vaan tekee hallaa. Tuntuu hullulta että muuten fiksun oloinen, kouluja käynyt 35v. nainen käyttäytyy niin lapsellisesti. Rakas ystävä minulle mutta en tykkää tuosta piirteestä hänessä. Seurusteli jonkun aikaa mukavan miehen kanssa mutta silloinkin jankkasi exästään. Ei mikään ihme että se suhde kariutui.
Joo on näitä omissakin kavereissa joskus ollut, että jossain kohtaa alan jo ihmetellä, olisiko aika jo miettiä muuta? Yksi tuttu mm. usein nauroi, että exänsä uudella naisella on varmasti löysä alapää ja kaikkea muuta yhtä ala-arvoista. :D Oli kauhean vihainen tästä uudesta, vaikka koskaan hän ei ollut koko naista edes nähnyt. Oli tehnyt instagramin perusteella vaikka mitä analyyseja. Kyseessä oli oletettavasti muuten fiksu tyyppi. Hämmentävää.
Minut oli myös arviotu jo heti somen perusteella täysin epäkelvolliseksi ihmiseksi päästä varpaisiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän minun kanssa bestis tarvitse ollakaan. Riittää, että vastaa kysymykseen Moikka! Onko teillä luistimet Pertille vai laitammeko mukaan sellaiset? Vaikkapa on. Ei varmasti vaadi kovia ponnisteluita käyttäytyä normaalisti? Tai varmaan lähestymiskiellolla uhkailu on vähän yliampuvaa jo? :D
ap
Jos selvästi näette, että toinen noista viesteistä hermostuu, niin miksi te jatkatte tätä hommaa väkipakolla? Anna miehen hoitaa ja pysy sinä erossa. Onko niin vaikeaa?
Lisään vielä, että te ihan selvästi näettä, että toisella taitaa vähän viirata päässä, kun uhkailee lähetysmiskielloilla, niin mitä voisitte tehdä omalta osaltanne, että asia rahoittuisi? Minä ehdotan, että sinä et enää ota mitään yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
. Et saa mielikuvaa isommasta porukasta laittamalla samaa monta kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lisään vielä, että te ihan selvästi näettä, että toisella taitaa vähän viirata päässä, kun uhkailee lähetysmiskielloilla, niin mitä voisitte tehdä omalta osaltanne
Miehen kanssa ei ainakaan kannata laittaa asioimaan, se menee aivan hulluksi koko touhu. Varmasti myös minä jotenkin kirpaisen, joten ollaan mietitty jopa jotain ulkopuolista apua tähän.
ap
Katkeruus teettää tuollaista, kun oma elämä ei lähdekään sujumaan, vaikka sai häädettyä pois sen "sian".🙈
Sitten hommaatte ulkopuolista apua, niin asiat alkaa hoitumaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus teettää tuollaista, kun oma elämä ei lähdekään sujumaan, vaikka sai häädettyä pois sen "sian".🙈
Siitä siasta on voinut jäädä tosi pahat traumat, joista ei ihan hetkessä toivuta.
Mieheni on erosi, kun silloinen vaimo hankki suhteen. En tuntenut heitä silloin. Ja se entinen vaimo on naimisissa sen suhteensa kanssa ja heillä on pari yhteistä lasta.
Miehellä ja eksällään kaksi lasta. Mies on edelleen leipiintynyt ja tästä on nyt viisi vuotta. Hän ei lasten edessä saa mitään kohtauksia tai välttelee tapaamisia. Sopivat lähinnä sähköpostilla asioista.
Katkeruus kumpuaa: Hän eli hyvin, kuten kunnon aviomiehen ja isän pitää. Hän hoiti tonttinsa. Sitten muija alkaa sivujutun ja kaikki menee pieleen. Miksi hänen ja lasten on kärsittävä, kun nainen ei osannut perheen ja parisuhteen sääntöjä? Mies suostui vain yksinhuoltajuuteen ja sen hän sai. Saa äiti sitten olla silloin tällöin vanhempi, kun kerran rikkoi säännöt.
Kyllä mies nykyään osaa höllätä, että antaa lomillakin lapsia eksälleen. Mihinkään viikko-viikko systeemiin ei ole suostunut ja siitä olen ylpeä miehestäni.
En minä ainakaan tunne tarvetta sanoa sanaakaan puolisoni exälle. Alkuun koitin tervehtiä kaupassa, mutta kun nokka pystyssä nakkeli niskojaan, oli parempi jättää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä ihmeen isommasta porukasta? Mitä sinä nyt sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Edellistä edellinen ei vaivaa uusinta sitten, kun ap ottaa vuoron selvitellä, pitääkö omilla lapsillaan olla luistimet vai uikkarit isin uuden perheen luokse mennessään. Silloin edellinen sarja hoitaa jo itse varusteensa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tunne tarvetta sanoa sanaakaan puolisoni exälle. Alkuun koitin tervehtiä kaupassa, mutta kun nokka pystyssä nakkeli niskojaan, oli parempi jättää kokonaan.
No häneltä lapsellista käytöstä kyllä. Hienoa, että kuitenkin yritit.
ap
Lopeta se eksän kiusaaminen, kun selvästi näet missä ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä siasta on voinut jäädä tosi pahat traumat, joista ei ihan hetkessä toivuta.
Jollekin tietysti sattuu se sika puolisoksi.
Toinen taas eroaa kiltistä miehestä ihan omaa ilkeyttään ja sitten kadehtii toisten onnea.
Eiväthän kaikki miehet ole sikoja, onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Sitten hommaatte ulkopuolista apua, niin asiat alkaa hoitumaan paremmin.
Tämä voisi olla ratkaisu, tosin voihan hän riehaantua avustajallekin, mutta ehkä se voisi olla kokeilemisen arvoista silti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä aina kiusaan myös omaa exääni. Tänään kysyin esimerkiksi laittaako hän repun mukaan lapselle. Joitakin on kyllä aika helppo kiusata. Sanomalla vaikka: hei
tai joskus voi katsoa myös peiliin, että onkohan uhri vai itse se kiusaaja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lisään vielä, että te ihan selvästi näettä, että toisella taitaa vähän viirata päässä, kun uhkailee lähetysmiskie
Vaikuttaa siltä, että isä ei kykene hoitamaan lastensa asioita ja nyksä esiintyy hyvänä haltijattarena ja nauttii lasten äidin pompottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aina kiusaan myös omaa exääni. Tänään kysyin esimerkiksi laittaako hän repun mukaan lapselle. Joitakin on kyllä aika helppo kiusata. Sanomalla vaikka: hei
tai joskus voi katsoa myös peiliin, että onkohan uhri vai itse se kiusaaja :D
No tuossa on selvää, ettei toinen ole ihan täysin terve. Ei varmasti kukaan kuitenkaan halua, että äiti ei voisi olla lastensa kanssa. Pitää nyt ajatella toisen sairautta ja yrittää toistaiseksi toimia sen mukaisesti. Jos tilanne pahanee, niin sitten on otettavan yhteyttä lastensuojeluun, jos äiti on täysin pipipää.
Joillekin jää pysyvä katkeruus, vaikka itse olisivat syypäitä eroon. Tapasin mieheni vasta, kun kolme vuotta oli kulunut heidän erostaan ens. vaimon kanssa.
Aloitimme puolisoni kanssa kuoroharrastuksen ja tämä ex tuli kuoron konserttiin häiriköimään huudattamalla puhelinta. Kuoronjohtajan piti kehottaa naista poistumaan. Alakouluikäiset lapset olivat mukana ja häpesivät kovasti, mutta äiti oli ylimielinen eikä osannut hävetä yhtään.
Kävi niin sääliksi lapsia.