Kauanko voi mennä, että miehen exä pääsee yli erosta ja alkaa puhumaan meille ihan normaalisti?
Erosta on noin 6 vuotta aikaa, mutta edelleen jos häneltä kysyy ihan mitä tahansa asiaa ystävällisesti, niin vastaus sisältää riidan haastamista. Välillä jaksaa jankuttaa jostain ihan ikivanhoista jutuista, ja haukkuu miten mieheni on huono kaikin puolin. Siis esimerkiksi jostain mieheni nuoruuden jutuista ennen, kuin he edes olivat tavanneet - eli ei mitenkään merkityksellisiä juttuja varmasti kenenkään elämää koskien. Yritämme todella pitää viestinnän niin minimissään kuin ikinä pystymme, mutta joskus on välttämätöntä kysyä toiselta huoltajalta asioita. Mitään ei saada juteltua.
Onkohan näin pitkän ajan jälkeen edes mahdollista, että tuo ihminen kykenisi olemaan ihan normaaleissa väleissä kanssamme tai onko tähän jotain apukeinoja? Surullista lapsen kannalta. Minun lasten isän kanssa kaikki taas sujuu tosi kivasti ja voidaan käydä juttelut yhdessä vaikka koko porukka, en keksi syytä, miksi jaksaisin tuntea vihaa tai yhtään mitään näin monien vuosien jälkeen, ja lapsille hyvää esimerkkiä, ettei eron tarvitse tarkoittaa mitään rikkinäistä, riitaisaa ja kauheaa eroperheen h**ttiä.
Kommentit (204)
Mieheni exä oli väkivaltainen, pahoinpiteli ja uhkaili veitsellä. Saa ihan syystä pelätä sen ihmisen raivokohtauksia. Joten välttelemme kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni exä oli väkivaltainen, pahoinpiteli ja uhkaili veitsellä. Saa ihan syystä pelätä sen ihmisen raivokohtauksia. Joten välttelemme kaikin keinoin.
Huh kuulostaa pahalta, meillä ei onneksi ihan noin pitkälle ole menty. Voimia!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen eri, mutta sun uus voi olla mun eksä. Ehkä on pitänyt tapansa kurissa toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen eri, mutta sun uus voi olla mun eksä. Ehkä on pitänyt tapansa kurissa toistaiseksi.
Tapansa?
ap
Minusta vaikuttaa siltä, että tuo miehen ex on vaikeasti luonnehäiriöinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus teettää tuollaista, kun oma elämä ei lähdekään sujumaan, vaikka sai häädettyä pois sen "sian".🙈
Siitä siasta on voinut jäädä tosi pahat traumat, joista ei ihan hetkessä toivuta.
Jollekin tietysti sattuu se sika puolisoksi.
Toinen taas eroaa kiltistä miehestä ihan omaa ilkeyttään ja sitten kadehtii toisten onnea.
Eiväthän kaikki miehet ole sikoja, onneksi!
Aika itseriittoinen ajatus, että exä kadehtii toisten onnea. Siitä tässä taitaakin olla kysymys, että uusi on epävarma merkityksestään tässä uusperhetilanteessa. Puolison välinpitämättömyys ei riitä nostamaan uuden sijoitusta tarpeeksi korkealle tasolle nokkimisjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tapansa?
ap
Vanhat käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yli 20 vuotta onnellista avioliittoa takana ja jatkuu..🥰 Kaipa se jonkun sika on toisen onni.
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus teettää tuollaista, kun oma elämä ei lähdekään sujumaan, vaikka sai häädettyä pois sen "sian".🙈
Siitä siasta on voinut jäädä tosi pahat traumat, joista ei ihan hetkessä toivuta.
Jollekin tietysti sattuu se sika puolisoksi.
Toinen taas eroaa kiltistä miehestä ihan omaa ilkeyttään ja sitten kadehtii toisten onnea.
Eiväthän kaikki miehet ole sikoja, onneksi!
Aika itseriittoinen ajatus, että exä kadehtii toisten onnea. Siitä tässä taitaakin olla kysymys, että uusi on epävarma merkityksestään tässä uusperhetilanteessa. Puolison välinpitämättömyys ei riitä nostamaan uuden sijoitusta tarpeeksi korkealle tasolle nokkimisjärjestyksessä.
Näin ei varmastikaan aina ole, mutta ehkä meidän kohdalla on tullut ihan useampi selkeä osoitus jo siitä, että osasyynä on kateus. Minulla ei ole mitään epävarmuutta sijoittumisessani, olen mieheni vaimo ja ainoa sellainen. Voin myös sanoa, että tuon exän käytös on vienyt kyllä hyvin kaukaiseksi ajatukset mistään mahdollisuudesta johonkin kilpailuun jossa pitäisi sijoituksia miettiä. Siis varmaan naapurin mummokin olisi suurempi uhka viedä sijani, jos miettii miten kauhea tuo exä on ollut nämä vuodet.
En toki kiistä, ettei jollakin voisi olla kuvailemasi tilanne, kaikki ei tietenkään aina johdu kateudesta, ja joskus itseänikin häiritsee kun kaikki leimataan suoraan kateudeksi. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tapansa?
ap
Vanhat käytöstavat
Niin varmaan olisi aika vaikeaa piilottaa koko luonnettaan vuosiksi? Toki huonossa suhteessa ihmisestä tulee huonommat piirteet esiin ja toisinpäin. En ollut itsekään niin hyvä vaimo exälleni, kuin nykyiselle juuri tästä johtuen.
ap
Katkeruudelta vältytään parhaiten, jos molemmilla on uudet puolisot. Yksin jäänyt jää helpommin märehtimään menneitä, eikä pääse eteenpäin omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ilkeää kiusata turhilla kyselyillä. Jos vie bonuslapsen luistelemaan, niin ostaa ne luistimet tai mitä milloinkin tarvitsee ja säilyttää ne siellä uusperhekodissa. Omanarvontuntonsa nostamiselle on parempiakin tapoja kuin toisten kiusaaminen. Voi mennä vaikka asiantuntijalle etsimään niitä kasvukeinoja.
Olet roikkunut täällä koko illan. Missä lapset?
Myötätuntoa ainakin minulta riittää petetylle ja jätetylle. Naiset tai miehet, jotka särkevät toisten liittoja saadakseen puolison itselleen ovat pahimpia ja halveksittavimpia kaikista.
Lopulta oikeus kuitenkin voittaa. - Noin olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruudelta vältytään parhaiten, jos molemmilla on uudet puolisot. Yksin jäänyt jää helpommin märehtimään menneitä, eikä pääse eteenpäin omassa elämässään.
Olin niin onnellinen, kun pääsin vihdoin piereskelevästä eksästä eroon. Joku sen huoli uuteen suhteeseen. En ole todellakaan katkera hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Olet roikkunut täällä koko illan. Missä lapset?
Heitteillä ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin niin onnellinen, kun pääsin vihdoin piereskelevästä eksästä eroon. Joku sen huoli uuteen suhteeseen. En ole todellakaan katkera hänestä.
Vieläkin onnellisempi olisit, jos et alkuunkaan olisi mennyt yhteen sen piereskelijän kanssa. Miksi hukkasit turhaan aikaasi suolikaasujen hajussa?😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin onnellisempi olisit, jos et alkuunkaan olisi mennyt yhteen sen piereskelijän kanssa. Miksi hukkasit turhaan aikaasi suolikaasujen hajussa?😂
Ehkä se sika alkuun pidätti piereskelyään, mutta myöhemmin seura teki kaltaisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän alkoi myöhemmällä iällä piereskelemään
Näin on, selvästi on jotain häikkää