Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko voi mennä, että miehen exä pääsee yli erosta ja alkaa puhumaan meille ihan normaalisti?

Vierailija
12.01.2025 |

Erosta on noin 6 vuotta aikaa, mutta edelleen jos häneltä kysyy ihan mitä tahansa asiaa ystävällisesti, niin vastaus sisältää riidan haastamista. Välillä jaksaa jankuttaa jostain ihan ikivanhoista jutuista, ja haukkuu miten mieheni on huono kaikin puolin. Siis esimerkiksi jostain mieheni nuoruuden jutuista ennen, kuin he edes olivat tavanneet - eli ei mitenkään merkityksellisiä juttuja varmasti kenenkään elämää koskien.  Yritämme todella pitää viestinnän niin minimissään kuin ikinä pystymme, mutta joskus on välttämätöntä kysyä toiselta huoltajalta asioita. Mitään ei saada juteltua.

Onkohan näin pitkän ajan jälkeen edes mahdollista, että tuo ihminen kykenisi olemaan ihan normaaleissa väleissä kanssamme tai onko tähän jotain apukeinoja? Surullista lapsen kannalta. Minun lasten isän kanssa kaikki taas sujuu tosi kivasti ja voidaan käydä juttelut yhdessä vaikka koko porukka, en keksi syytä, miksi jaksaisin tuntea vihaa tai yhtään mitään näin monien vuosien jälkeen, ja lapsille hyvää esimerkkiä, ettei eron tarvitse tarkoittaa mitään rikkinäistä, riitaisaa ja kauheaa eroperheen h**ttiä.

Kommentit (204)

181/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoa ainakin minulta riittää petetylle ja jätetylle. Naiset tai miehet, jotka särkevät toisten liittoja saadakseen puolison itselleen ovat pahimpia ja halveksittavimpia kaikista. 

Lopulta oikeus kuitenkin voittaa. - Noin olen nähnyt.

Mitäpä jos antaisit ihmisten ihan itse päättää, kenen kanssa haluavat olla. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
182/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta sitten kun mies on ollut riittävän kauan sinkku ja on riittävän kauan kärsinyt. Jos miehellä on jo uusi suhde niin eksä yrittää aivan varmasti sabotoida sitä uutta suhdetta kun ei saanutkaan miestä kärsimään riittävästi jättämällä ja viemällä miehen omaisuuden. Osaa naisista ahdistaa niin valtavasti jos mies pääsee hänestä yli ja jatkaa elämäänsä

Tätä mä vähän epäilen, kun ongelmat alkoivat vasta kun minä tulin kuvioihin. Jotenkin ärsyttää ehkä, että miehelläni menee paremmin, eikä hän jäänyt surkeana ja jätettynä sekä petettynä itkemään yksin. Toisaalta itse tykkään miettiä sen niin, että jos exälleni on asiat paremmin, enemmän rahaa, upeampi puoliso ja vaikka kaikki niin täydellisen upeaa ja niin edelleen, niin lapsillehan se on hyvä? Eli tavallaan voitan tässäkin vain, koska mikä olisi parempi lahja kuin lasten hyvinvointi. Miksi ihmee

Meillä myös ongelmat alkoi exän kanssa vasta kun me aloimme seurustelemaan. eksä sen sijaan oli tuonut uuden miehen samalla oven avauksella sisään kun mieheni muutti pois. Eksä on edelleen saman miehen kanssa, minä ja mieheni löysimme toisemme yhdeksän vuotta sitten. Aina kun meillä tuli eteneminen suhteessa niin eksä pillastui, muun muassa yhteen muutto ja kihlautumisen. Kyllä se vain johtuu jostain kummallisesta asiasta jota ei eksä tunnusta eikä meistä oikein kukaan Voi nähdä sitä. Jotenkin kiukuttelu liittyy siihen että mieheni ei jäänytkään yksin itkemään ja alakuloon eron jälkeen vaikka se ensin siltä näyttikin, vaan löysi rinnalleen oikea naisen jonka kanssa olla onnellinen edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Tämä jostain syystä kismittää. Laurin llista mutta ei tälle oikein mitään voi. Lapset sentään ovat jo niin isoja että niistä ei enää tarvitse riidellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan elää omaa elämäänne. Ei ex varmaan muutu ikinä. Kun ette odota mitään, ette pety. Ongelma ei lopulta ole katkera ex vaan ne teidän omat odotuksenne. Omat oletuksenne. Päästäkää niistä irti.

Juu ei ole mitään odotuksia todellakaan, mutta harmittaa lapsen puolesta. Oletan aivan täysin jo, että mitä tahansa häneltä joutuu joskus kysymään, niin jonkin kulman hän löytää riidalle. Vähintään pakko päästä töksäyttelemään. Pitkään jaksoin toivoa ja odotella, pyysin tapaamaan kahville ja vaikka minne, mutta totesin sitten, että pakko vain mennä loppuaika oletuksella, että vihainen ihminen se siellä jatkaa vaan omaa taisteluaan. Aikaisemmin jaksoi harmittaa enemmän, nykyään aika harvoin annetaan tälle ajatustakaan, että ehkä tässä on jo hyvällä mallilla juuri noin - päästetään irti toiveesta. 

ap

Pitäisikö sinun miehesi pitää lapsen puolia ja hoitaa itse suhteensa exänsä kanssa? Miksi sinä sekaannut?

Vierailija
184/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sanoa tietämättä syitä heidän eroon ja miten lasten isä toimii isänä lapsilleen. Itse olin eksälleni vihainen niin kauan, kun hän laittoi kaikki muut asiat elämässään lapsemme hyvinvoinnin edelle, ei osallistunut hänen elämäänsä mitenkään, eikä auttanut missään. Nyt kun hän muutti toimintaansa, näkee lastamme säännöllisesti, eikä valehtele kaikesta koko ajan, niin on paljon helpompaa olla hänen kanssaan tekemisissä. Edelleenkään en luota häneen, mutta ainakin voimme puhua normaalisti ilman, että kaikesta tulee riitaa.

Vierailija
185/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi minun exä, niin tuskin koskaan. Sairas muutenkin. 

Vierailija
186/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa sanoa tietämättä syitä heidän eroon ja miten lasten isä toimii isänä lapsilleen. Itse olin eksälleni vihainen niin kauan, kun hän laittoi kaikki muut asiat elämässään lapsemme hyvinvoinnin edelle, ei osallistunut hänen elämäänsä mitenkään, eikä auttanut missään. Nyt kun hän muutti toimintaansa, näkee lastamme säännöllisesti, eikä valehtele kaikesta koko ajan, niin on paljon helpompaa olla hänen kanssaan tekemisissä. Edelleenkään en luota häneen, mutta ainakin voimme puhua normaalisti ilman, että kaikesta tulee riitaa.

Sama. Aiemmin niin hyvästä isästä tuli lastaan laiminlyövä isä kun hänellä oli uusi rakkaus. Poika itse muistelee, että isä oli yksinäinen ja vei aina laskettelemaan tai lämimään kaukalolle tmv, mutta sitten kun isä löysi kumppanin niin hän ei tehnyt enää mitään lapsensa kanssa kahden.

Rahankäytön kanssa myös alkoi tulla kiistaa kun mies aloitii suhteen. Kaikki alkoi olla liian kallista mitä poikaan kuluu: parturit, harrastukset, jopa jostain rukkasten ostosta sai riidellä. Aloin maksaa yksin lähes kaiken, koska en jaksanut aina kinata. Viime aikoina tilanne on onneksi muuttunut, onneksi siksi, että kyllähän teini-ikäiseen rahaa kuluu. Lahjoja isänsä ei edelleenkään juuri pojalle ostele, mutta on alkanut maksaa esim salimaksut ihan neuvottelematta. Ehkä hän on saanut palkankorotuksen tai jotain.

Vierailija
187/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä eksäni tai hänen uusien vaihtuvien puolisoidensa kanssa. Mielisairaan ja patologisesti valehtelevan vihaongelmaisen kanssa ei pidä olla tekemissä, jos oma henki ja terveys on tärkeää.

Mutta kyllä minua välillä säälittää eksäni uudet puolisot. Jos joutuisin heille puhumaan, en pystyisi olla kertomatta totuutta heille, eivätkä he varmaan totuutta uskoisikaan eksäni esitykseltä. Joten on parempi että he kokevat asiat itse ja lähtevät sitten karkuun, kun he itse ymmärtävät totuuden uudesta seurustelukumppanistaan. 

Yleisemmällä tasolla olen huomannut, että jos joku ei halua olla missään tekemisissä eksänsä kanssa ja on esimerkiksi estänyt heidät somessa, siihen on usein painava syy tai syitä.

Vierailija
188/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä. Jos on kypsä ja fiksu aikuinen, osaa laittaa aikuisten riidat taka-alalle sotkematta niihin lapsia tai uusia puolisoita tai ketään.

Eräs tuttu nainen oli jo parisuhteessaan todella kontrolloiva ja määräilevä. Hän oli kaikesta koko ajan todella negatiivinen ja mikään ei koskaan ollut hyvin.

Lasten päiväkodin ihmiset olivat mielestään paskoja, samoin koulun opettajat, kuraattorit- kaikki. Mikään tai kukaan ei koskaan ollut hyvä. Tätä tyranninaista ei saanut kyseenalaistaa mistään ikinä.

Hän itse halusi erota ja nyt kun ex puolisonsa on onnellisesti uudessa parisuhteessa, tämä nainen haukkuu lasten isää lapsille. No eihän se isä halua kotiinsa lapsia jotka joka kerta tuovat tuulahduksen exän mielisairauksista tullessaan.

Isä rakastaa kyllä lapsiaan mutta exä on tehnyt sopuisasta yhteishuoltajuudesta mahdotonta.  Sitten saa syyn valittaa kun joutuu olemaan niin paljon lasten kanssa.

Terkut vaan psykopaatille. Toivottavasti lapsistanne kasvaa terveempiä kuin äidistään.

Vierailija
189/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä yli 20 vuotta.

Vierailija
190/204 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta sitten kun mies on ollut riittävän kauan sinkku ja on riittävän kauan kärsinyt. Jos miehellä on jo uusi suhde niin eksä yrittää aivan varmasti sabotoida sitä uutta suhdetta kun ei saanutkaan miestä kärsimään riittävästi jättämällä ja viemällä miehen omaisuuden. Osaa naisista ahdistaa niin valtavasti jos mies pääsee hänestä yli ja jatkaa elämäänsä

Tätä mä vähän epäilen, kun ongelmat alkoivat vasta kun minä tulin kuvioihin. Jotenkin ärsyttää ehkä, että miehelläni menee paremmin, eikä hän jäänyt surkeana ja jätettynä sekä petettynä itkemään yksin. Toisaalta itse tykkään miettiä sen niin, että jos exälleni on asiat paremmin, enemmän rahaa, upeampi puoliso ja vaikka kaikki niin täydellisen upeaa ja niin edelleen, niin lapsillehan se on hyvä? Eli tavallaan voitan tässäkin vain, koska mikä olis

Olen nähnyt samankaltaista tilannetta, perheensä rikkonut pettäjäksi ruvennut vaimo on kateellinen ex-miehelleen siitä, että mies onkin löytänyt rinnalleen hyvän ihmisen ja on mennyt tämän kanssa kihloihin. Naisen suhde taas ei etene.

Vierailija
191/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Aiemmin niin hyvästä isästä tuli lastaan laiminlyövä isä kun hänellä oli uusi rakkaus. Poika itse muistelee, että isä oli yksinäinen ja vei aina laskettelemaan tai lämimään kaukalolle tmv, mutta sitten kun isä löysi kumppanin niin hän ei tehnyt enää mitään lapsensa kanssa kahden.

Rahankäytön kanssa myös alkoi

Elatussopimus kannattaisi aina tehdä kun eroaa ja on yhteisiä lapsia.

Vierailija
192/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sinun kanssasi pettänyt eroa edeltävästi, pettikö sitten jonkun muun? Valitettavasti, kun liittoja kariutuu, miehissä on usein paljon vikaa. Ei toki aina tai sitten ne jutut eivät ole jollekulle muulle vikoja laisinkaan.

Tämä nainen siis petti miestäni ja jätti hänet, emme olleet koskaan edes nähneet miehen kanssa heidän liittonsa aikana. Vuosi oli mennyt erosta, kun kävimme ensimmäisillä treffeillä.

ap

Jaaa meillä mies aina epäili ja selitti minun olevan pettäjä, kun itse petti. Vähän niinkun varmuuden vuoksi.

Vierailija
193/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me olemme viiden vuoden jälkeen niin huonoissa väleissä ettei edes keskustella. Laitan viestin, että lapsi on noudettavissa paikasta x aikaan x. Ja esim tieto jos on jotain huomioitavaa. Ja ex vastaa ok. Tämän enempää ei ole ollut tarvetta olla tekemisissä. 

Vierailija
194/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, me olemme viiden vuoden jälkeen niin huonoissa väleissä ettei edes keskustella. Laitan viestin, että lapsi on noudettavissa paikasta x aikaan x. Ja esim tieto jos on jotain huomioitavaa. Ja ex vastaa ok. Tämän enempää ei ole ollut tarvetta olla tekemisissä. 

Jotkut naiset haluaa tehdä itsensä näkyväksi edelleen exän silmissä, koska lapsi. Ja näin suhde periaatteessa jatkuu, jatkuu ja jatkuu. Eli nyt ap voisi miettiä miten pystyy vähentämään sitä kommunikointia. 

Lapsemme on nyt 13v ja tapaamiset, yms on isän ja lapsen välinen asia. 

Vierailija
195/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän täytyisi puhua normaalisti keskenänne? Laitat sen nössömiehesi nyt sanomaan exälleen, että kaikki kommunikaatio vain hänen kauttaan ja ainoastaan lapsen asioista, ei yhtään mistään muusta.

Luulitko suloinen kesän lapsi, että olisitte kaikki hyviä ystäviä keskenänne ja keskustelisitte yhdessä henkeviä viinilasillisen äärellä? Miehesi exä ei ole sulle mitään velkaa. Ei normaalia keskustelua, mielenrauhaa, ei yhtään mitään.

Vierailija
196/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä yli 20 vuotta.

Mun äiti kanto kaunaa hautaan saakka, lähes 40 vuotta. Ja ihmetteli vielä päälle miksi me lapset oltiin niin etäisiä häntä kohtaan. 

Vierailija
197/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on aina käytetty. 

Vierailija
198/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyksän eksän kanssa pitäisi olla tekemisissä? Eksä asuu uuden kumppanin kanssa yhdessä ja en ole häntä ikinä tavannut. Eksäni elämä ei kuulu minulle mitenkään, ellei tekisi jotain mikä vaarantaisi lapsiemme elämän. 

Vierailija
199/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä vähän epäilen, kun ongelmat alkoivat vasta kun minä tulin kuvioihin. Jotenkin ärsyttää ehkä, että miehelläni menee paremmin, eikä hän jäänyt surkeana ja jätettynä sekä petettynä itkemään yksin. Toisaalta itse tykkään miettiä sen niin, että jos exälleni on asiat paremmin, enemmän rahaa, upeampi puoliso ja vaikka kaikki niin täydellisen upeaa ja niin edelleen, niin lapsillehan se on hyvä? Eli tavallaan voitan tässäkin vain, koska mikä olis

Niin mikä Laurin llista?

Vierailija
200/204 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä yli 20 vuotta.

Eiköhän ne lapset ole sitä ennen aikuistuneet, ja yhteydenpidon voi katkaista siinä kohtaa täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan