Mikä teille on kipuraja kahvin hinnan kanssa?
Mitä jos yhden paketin hinta nousee kohta 9 euroon? Ja sitten 10 euroon? Missä on se raja, milloin lakkaat ostamasta?
Kommentit (60)
LIDL:n Emilia kahvipaketti reilu 1€. En ole itse kokeillut, mutta IS/IL testissä raati arvosteli paremmaksi kuin Extran kahvin. Täytyy ottaa kokeiluun kun käyn seuraavan kerran LIDL:ssä.
Helposti saa kahvin hinnan puolitettua, kun ei laita yhtä kahvimitallista normi kuppia kohden, vaan sen sijaan vain puolikkaan. Itse laitoin vuosia aina 1:1 -suhteessa, mutta nykyisin 1:2 suhteessa eli yksi mitta kahvia kahta kuppia kohden. Maku ei kärsi yhtään, sillä koska vesi ei ehdi uuttaa kaikkea makua puruista, jos puruja on enemmän. JOten puruja menee hukkaan.
Ei haittaa vaikka maksaisi 50 €. Ei kuitenkaan mene yli pakettia päivässä. Jos poltat tupakkaa niin menee 10-13 € päivässä. Kumma kun kukaan ei huomaa tuota eroa. Kotona kahvit nopeasti laskettuna on noin 20 centtiä kuppi. Kenen budjetti ei tätä kestä ? Jos ei, niin muuttakoot Helsinkiin. Siellä todella hyvät palkat.
Vad är det för cp:n som diskuterar priser per förpackning?
Ei ole kipurajaa, mutta harventaisin juontia hinnan noustessa. Nykyään juon kupin tai pari ja nekin yleensä töissä, joten vain viikonloppuna tarvitsisin pari kupillista, mutta senkin voisin vähentää esimerkiksi vain juhlatilaisuuksiin tms.
Joku 40 euroa per kilo rupeaa olemaan aika paljon.
Ei ehkä ole rajaa, ostan vierasvaraksi
Nykyään paketti kestää kuukauden, joten ihan sama, maksaako vitosen vai 20 euroa.
15 e. Aamulla juon mutta muutoin en.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pidempään juonut tarpeeseen, en tavan vuoksi. Aiemmin tuli juotua kuppi aamulla ja toinen lounaalla välittämättä tekikö minun edes mieli kahvia. Sitten ryhdyin kuuntelemana kehoa ja mieltäni. Päivittäisen kahden kupin sijasta tulikin päiviä etten juonut ollenkaan kahvia tai join vain yhden kupin. Vuositasolla tämä noin puolitti kulutukseni.
Tein tuon saman ja nyt lisäksi vaihdoin jouluna ison mukin kahvikupin kokoiseen joululahjamukiin.
Sen mukin koko riittää vallan mainiosti. EI tartte nuukailla ostaessa.
4e. Mies juo vain viikonloppuisin ja tytär käydessään sekä satunnaiset vieraat. Aina ehtii ostaa tarjouspaketin, ennen kuin loppuu vanhat.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta olen ostanut kahvini vain ja ainoastaan alesta. Ja juon paketin viikossa. Max mitä olen tässä viimeisimpien kriisien aikaan maksanut paketista on n. 4e. Nytkin on kymmenisen ale pakettia kaapissa. Juhla mokkaa,on siellä yksi saludokin.
Juhla moka ei ole kahvia!
Jos ne myy sitä valmiiksi kuivaa kahvia niin sen hinta on jo nyt liian korkea. Jostain laadukkasta kahvista voisin maksaakin yli 30e paketti. Näistä markettikahveista mielummin alle 20e. Siirtyisin kyllä suoraan papuihin ja vaikka pressokahviin.
Maksan korkeintaan 5 euroa 500g paketista.
Sen jälkeen loppuu kahvittelu.
Aika usein on tarjouksia alle 4 euron.
Vierailija kirjoitti:
Vad är det för cp:n som diskuterar priser per förpackning?
Varför så?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan hetkeen tule kipuraja vastaan. En nytkään osta halvimpia merkkejä. En juo kovin monta kupillista päivässä, mutta hyvää sen on oltava.
Sama , juon vain Singapore kaupunkikahvia..En käy kyllä koskaan kahviloissa Suomessa, joten sinne ei mene rahaa.Ulkomailla kyllä käytän kahviloita kun siellä saa hyvää kahvia pöytiin tarjoiltuna.
Töistä otan aina paketin Juhla mokkaa, kun edellinen on kotona loppunut.