Mies, miksi sinulle siivoaminen on niin vaikeaa?
Mies, miksi et jaksa siivota jälkiäsi? Miksi sinulle imurointi, tiskien laittaminen koneeseen tai puhtaiden laittaminen kaappiin on niin vaikeaa? Miksi vessan tai kylpyhuoneen peseminen on niin mahdoton tehtävä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itseään kunnioittava mies tietenkään siivoa, koska siivoaminen on naisten työ ja velvollisuus.
Pistä.
Pistä mitä?
Taidat asua vielä äitisi kanssa.
Voi hellanlettas, tyttöä harmittaa kun totuus sanotaan ääneen, voi, voi, voi.
Totuus eli kaikki sinkkumiehet asuu läävässä ja haisee pskalle.
Olen aina inhonnut ja vihannut siivoamista kun lapsuudesta lähtien sen tekoon on aina pakottanut nainen vaikka sotku ei ole itse koskaan häirinnyt, ei edes lapsena.
Teidän pitää valita miehenne paremmin. Just yhdessä tehtiin viikkosiivous, kummallakin omat duunit mitä hoidetaan. Ja seuraavan kerran taas viikon päästä. Ja pyykinpesu sekä tiskikoneen käyttö hoituu myös kummaltakin kun se on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Kyllä mä pidän kämppäni järjestyksessä. Ja siivoan myös. Pesen pyykkiäkin. Lakanatkin vaihdan ite. Vessat pesen, saunan pesen. Noh ikunat on jääny kyllä pesemättä, mutta ehkä enskesänä tai seuraavana...
Määräiletkö naista, että pitäisi siivota tarkemmin?
En määräile. Asutaan eri osoitteessa, niin hän hoitaa oman kämppänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität, ja miksi tää on sukupuolitettu näin? Imuroin melkein joka päivä jonkun osan asunnosta ja tiskaan käytännössä joka päivä.
Tiedän naisia (suvussa, kaverit, puolison kaveri) jotka siivoaa huomattavasti vähemmän kuin minä. Oudosti sukupuolitettu kysymys.
Se meinaa että jos hänen mies ei tee jotain niin kukaan muukaan mies ei tee 🤣 hän tuntee kaikki miehet masilmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität, ja miksi tää on sukupuolitettu näin? Imuroin melkein joka päivä jonkun osan asunnosta ja tiskaan käytännössä joka päivä.
Tiedän naisia (suvussa, kaverit, puolison kaveri) jotka siivoaa huomattavasti vähemmän kuin minä. Oudosti sukupuolitettu kysymys.
Se meinaa että jos hänen mies ei tee jotain niin kukaan muukaan mies ei tee 🤣 hän tuntee kaikki miehet masilmassa
Miehissä ei ole yksilöitä vaan miehet on yhtä massaa niin pystyy sanomaan yhden miehen perusteella tuntevansa kaikki miehet ja kaikki miehet on vastuussa toisten miesten teoista. Naiset on tosin yksilöitä ja kahta samanlaista naista ei ole ja tämän takia nainen ei koskaan ole vastuussa toisten naisten teoista
N36
Mua ei yksinkertaisesti vaan häiritse likaiset sukat lattialla tai astiat tiskipöydällä, joten en koe tarvetta olla kiikuttamassa niitä jatkuvasti pois.
Ei siivoaminen ole. Mutta siivoaminen niin usein ja niin nopeasti kuin naiset haluavat, on eri asia.
Joka viikonloppu ei tarvitse siivota. Pölyä ei synny niin paljon, että tulisi terveysongelmia. Ei ole pakko katsella pintoja suurennuslasin kanssa. Jos ne farkut lojuvat pyykkikorin päällä niin entä sitten? Huomenna voi pyykätä kaksi koneellista kerralla. Roskapussia ei tarvitse käydä haistelemassa, silloin se ei häiritse jos nyt istuskelee takan ääressä ja vie sen huomenna töihin lähtiessä. Murut voi jättää pöydälle kun istuskelee sohvalla hyvän aterian jälkeen, huomenna ehtii.
Naisten mielestä koko ajan ja kaikkialla pitää olla siistiä koko ajan, ja jokaiseen asiaan pitää reagoida HETIHETIHETI. Ne leivänmurut alkavat häiritsemään, ja neuroottisella naisella V-käyrä nousee kunnes ne on siivottu.
Itse haluan elää rentoa elämää. Siivoan kun se on tarpeellista, mutta pieni sotku ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin omalta aviomieheltäni aikanaan tuota ja hän sanoi, ettei tee niin, koska tietää, että sitä odotetaan. Häntä ei kuulemma määräillä. Ja tämä siis vasta naimisiin menon jälkeen. Hämmentyneenä kysyin, että muutuinko äidiksi ja hän teiniksi, kun pappi sanoi aamen. Vastausta en saanut ikinä. Nyt siivoaa sitten vapaaehtoisesti niitä omia jälkiään omassa luukussaan...
Muija lupas hoitaa siivoushommat siinä kohti kun pappi kysyi että haluaako hän aviovaimoksi. Ihan selvästi sanoi 'tahdon' ja katsoi minuun. Mikä tässä nyt on muka ongelma? Moppaavan siivousrobotinkin ostin hääpäivälahjaksi, maksoi varmaan 700€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kuluttaa ainoaa elämääni tylsiin askareisiin vaan mieluummin ostan siivouksen.
:D tosi raskasta? Vuorokaudessa on 24h ja jos ei sotke, omat jäljet siivoaa vartissa. Viikkosiivous vie 1-2h ja sen vielä ymmärrän, jos laiska bisnesmies teettää muilla. Mutta että omat jäljet? Pyyhkiikö joku peränkin?
Jos joku haluaa ostaa siivouspalvelun, ostakoon. Jokainen tehköön omilla rahoillaan, mitä parhaaksi näkee. Edes se ei ole ongelma, jos sinkku elää läävässä vaivautumatta siivoamaan. Jos taas on parisuhteessa ja laskee sen varaan, että toinen tekee kaiken, silloin tekee väärin.
Turha syyllistää miehiä. Kyllä näitä siivouskammoisia löytyy myös naisista.
Siksi, että tämä on naisten palsta ja "miehet" ovat yhä edelleen naisia. 🥱
Siivoaminen ei ole minulle mitenkään vaikeaa. Kävi sellainen parisuhdeonnenpotku kuitenkin, että puolison havaintokynnys sotkulle ja lialle on omaani matalampi, joten hän ehtii useimmiten siivota ennen kuin itse näen siihen tarvetta. Toki lasten perässä juoksemista tavaroita korjaillen ja rättiä heiluttaen silti riittää päivittäin osakseni.
Tarvitseekohan arabi, somali tai afgaanimiesten miettiä kuka perheessä siivoaa?
Ei siivoaminen minulle ole raskasra. Ei edes tarvitse suursivousta usein tehdä kun yritän pitää ympäristöni jatkuvasti perussiiistinä; tavaroilla on omat paikkansa.. Onhan tämä myös siksi helppoa, ettei itseni lisäkdi ole muita sotkijoita
Tarvittaessa olen kyllä myös ostanut siivouspalveluita. Käytän myös pesulan palveluita
Se mikä toisinaan tuntuu raskaalta on kun lukee tältä palstalta hyvin usein naisoletettujen harmittelua siitä kuinka heidän kumppaninsa (mies oletettu) ei siivoa tai yleisimminkään oikein osallistu ja tee juuri mitään, jotta ympäristö/t ja paikat, joissa yhdessä vietetään aikaa pysyisivät siissteinä tai laittaisivat ruokaa ja tai vaikka pesisivät pyykkiä ja silittäisivät, niin jokin pikku pirulainen saattaa tökätä sisälläni ja kysyä, että miksi olen sinkku? Miksi puuhaat ja teet näitä puuhia paljossa yksin vuodesta toiseen?
No jos se johtuu siitä, että pidän ympäristöni perussiiiistinä, niin olen mielelläni jatkossakin sinkku.
SIisti ja tavanomaisen puhdas ympäristö oli se sitten työpäytäni tai koko kotini pitää osaltaan myös mieleni kirkkaana ja pääni kunnossa.
Mutta olisihan se vaikka lakanoita toisinaan mukavampi vetää toisen kanssa yhdessä kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Turha syyllistää miehiä. Kyllä näitä siivouskammoisia löytyy myös naisista.
Taisit osua arkaan paikkaan...
Siivoan silloin kun tiedän naisen tulevan käymään. Ilmoita kun tulet niin laitan asunnon tip top kuntoon.
Määräiletkö naista, että pitäisi siivota tarkemmin?