Miksi parisuhteissa mennää naisten pillin mukaan?
Mies kun on sinkkuna niin mies siivoaa kerran kuukaudessa, mies ei aina kokkaa ruokaa ja pyykkiäkin tulee pestyä harvemmin mutta kun mies menee naisen kanssa parisuhteeseen niin nainen vaatii että pitää siivota joka viikko ja joka päivä pitää kokata ruokaa. Sitten kun mies ihmettelee että miksi näin niin nainen suuttuu ja alkaa kiukuttelemaan.
Kommentit (106)
Naisilla seksi ei ole sellainen pakottava voima kuin miehillä, vaan keino saada itselleen ja jäkeläisilleen resursseja joita nainen taas ei itse pysty hankkimaan. Nykyiset naisten suojatyöpaikat antavat asiasta valheellisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, ei tulisi tuollaista tilannetta, koska tuossa tilanteessa en muuttaisi yhteen.
Haluan elää siistissä ja viihtyisässä kodissa, jossa on kaapissa aina puhdasta vaatetta.
Eli tuo olisi jo lähtötilanteena niin kynnyskysymys, ettei saman katon alle päädyttäisi.
Mikä siinä epäjärjestyksessä ja sotkussa ahdistaa? Onko siellä taustalla se kuuluisa ajatus mitä muut tästä ajattelee?
Ei, vaan yksinkertaisesti en halua elää sotkun keskellä. Lisäksi kun teet pieniä siivouksia jatkuvasti, niin on huomattavasti helpompaa kuin kerran kuukaudessa raivaus.
Esim. Iltatoimiini kuuluu tiskikoneen tyhjennys, jos ei päivän aikana ole tyhjennetty. Samalla kevyt tiskipöydän pintojen pyyhintä, ja kahvinkeittimen valmiiksi lastaaminen. Aamulla on ihanaa herätä ja kävellä siistiin keittiöön, ja napsauttaa vain kahvinkeitin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kodin pitää olla jatkuvasti siisti ja tiptop kunnossa? Miksi pitää aina syödä itse tehtyä ruokaa kun kaupasta saa myös hyviä valmisruokia ja aina voi syödä ravintolassa?
Naisten pitäisi löysätä sitä nutturaa tai jos nainen haluaa siivota usein niin sitten nainen siivoaa mutta ei nainen saa alkaa nalkuttamaan miehelle että pitää siivota.
T:mies
En itse halua syödä eineksiä kuin harvakseltaan. Tulee myös halvemmaksi tehdä itse.
Ja en viihtyisi kodissani, jos siivoaisin kerran kuukaudessa.
Ja ei, en missään nimessä muuttaisi yhteen jos ajatukset olisi näin eroavat.
Minä minä minä minä minä. Itsekkyys ja omahyväisyys on todella rumaa katseltavaa. Anna kun arvaa et ole löytänyt toimivaa parisuhdetta ja olet sinkku?
Miksi en saisi elää tällaista elämää, jossa olen tyytyväinen? :D
Oma tyytyväisyys omaan elämään on nykyään itselleni tärkeämpää kuin parisuhde.
Minusta on ihan mukava alistua naisen tahtoon.
Peräkammarinpoika
Missä mennään ja missä ei.
Eiköhän tasavertainen pitkä parisuhde edellytä aika moista määrää molemminpuolisia kompromisseja?
Paino sanalla "pitkä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti: kahden ihmisen asuttama kämppä alkaa muistuttaa sikolättiä, jos sitä ei siivota kuin kerran kuukauteen.
Miksi pitää sotkea niin paljon? Osaako miehet siis elää paremmin kun miehet ei juurikaan sotke?
Sehän on kiinni ihan yksilön omasta käyttäytymisestä. Hyvin harvat asiat liittyvät sukupuoleen, kuten seisoaltaan kusevan miehen tahrat vessanpöntön ympärillä.
Jos ruokaa laittaessaan muistaa pyyhkäistä ympäristönsä, vähemmän on siivottavaa ns. siivouspäivänä. Laittaa tavarat paikoilleen, kun niitä ei enää tarvita, asioita tai roskia ei jätä ympärilleen, asunto pysyy siistinä kauemman aikaa.
Kahdesta ihmisestä irtoaa pölyä ja likaa enemmän kuin yhdestä. Samoin näiden ihmisten pyykkiä kuivattaessa irtoaa jo enemmän pölyä kuin yhdestä.
Jos kokee, että yksin asuessa elämä helpompaa, kannattaa asua erillään. Se on ihan hyvä vaihtoehto :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kodin pitää olla jatkuvasti siisti ja tiptop kunnossa? Miksi pitää aina syödä itse tehtyä ruokaa kun kaupasta saa myös hyviä valmisruokia ja aina voi syödä ravintolassa?
Naisten pitäisi löysätä sitä nutturaa tai jos nainen haluaa siivota usein niin sitten nainen siivoaa mutta ei nainen saa alkaa nalkuttamaan miehelle että pitää siivota.
No etsi semmoinen nainen jolla on "nuttura löysällä" ja samantyyliset ajatukset. Ei kannata väkisin yrittää parisuhdetta sellaisen kanssa, joka haluaa elää ihan eri tavalla.
Etsi itsellesi mies, niin ei tarvitse enää kuunnella naista.
Aloittajalla on tässä tietty pointti. Naiset valittavat etteivät miehet tee omaa osuuttaan kotitöiden määrästä, mutta eivät ymmärrä noin nelinkertaistavansa niiden määrän parisuhteessa. Mies pesee ikkunat kerran kymmeneen vuoteen, matot ehkä kerran viiteen vuoteen ja tamppaa ne jouluna ja juhannuksena, jos edes silloin. Huonekalujen paikka on mietitty ja mitattu jo ennen ostamista, eikä niitä siten tarvitse enää aika ajoin pyöritellä. Kevyt imurointi ja kerran viikkoon riittää ihan hyvin, sohvien alta villakoirien reservaatista ei löydy mitään näkemisen arvoista.
"Jos ruokaa laittaessaan muistaa pyyhkäistä ympäristönsä, vähemmän on siivottavaa ns. siivouspäivänä. Laittaa tavarat paikoilleen, kun niitä ei enää tarvita, asioita tai roskia ei jätä ympärilleen, asunto pysyy siistinä kauemman aikaa."
No siis tämä. Kun jatkuvasti siivoaa heti jälkensä, ja tavaroille on suunniteltu omat paikkansa johon ne käytön jälkeen heti palautetaan, niin omasta mielestäni pääsee huomattavasti vähemmällä kuin alkaa kerran kuukaudessa raivaamaan isoa sotkua.
Itselläni tuo jälkien siivoaminen tulee niin luonnostaan, ettei sitä edes oikeastaan ajattele. Jos jonkun kanssa asuisin yhdessä, tulisi tämän olla samanlainen, jotta elämä yhteisessä kodissa olisi muuta hampaiden kiristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Noin ei tietenkään voi toimia parisuhteessa, jos haluaa parisuhteen jatkuvan. Pelisäännöt keskustellaan yhdessä. Toinen osapuoli ei voi vain päättää, että koska hän ei välitä sotkusta, siivotkoon se, jota häiritsee. Parisuhteessa on tarkoitus, että molemmilla on kotona miellyttävää, koti ei ole kummankaan osapuolen työleiri. Miehet helposti huomaavat vain ne asiat, joissa itse joutuvat joustamaan, eivät niitä, joissa nainen joustaa ja antaa miehen tehdä mielensä mukaan.
Koska miehen pilli ei toimi, mikä johtaa siihen että nainen ei ole tyytyväinen ja ottaa eron.
Miehellä tulee asia puskista ja katkeroituu.
Siksi jos haluaa parisuhteessa elää, ainoa toimiva pilli on naisen pilli.
Naiset on epätasa-arvoisia itsekeskeisiä diktaattoreita jotka ei kykene minkäänlaiseen yhteistyöhön kun ei kestä sitä että kaikki ei menekään niin kuin nainen haluaa ja vaatii
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sotkea niin paljon? Osaako miehet siis elää paremmin kun miehet ei juurikaan sotke?
Kun mä asuin yksin niin oli siistiä. Miehen kanssa asuessa ei ole enää siistiä. Mies muutti mun luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on syynä siihen miki itse en koskaan mene naimisiin enkä enää koskaan muuta naisen kanssa saman katon alle.
Naiset on aivan järkyttäviä diktaattoreita joiden kanssa yhteistyö ei onnistu mitenkään vaikka sen parisuhteen pitäisi olla nimen omaan yhteistyötä jossa molempien pitäisi joustaa omista periaatteista. Sehän siinä on syynä miksi nykypäivänä parisuhteet ei kestä kun nainen jättää heti jos kaikki ei mene täsmälleen niin kuin nainen haluaa ja vaatii. Niinharva nainen hyväksyy että miehelläkin on periaatteita ja mielipiteitä jos ne ei ole täsmälleen samat mitä naisilla on.
Miksi vain naisen pitäisi joustaa? Jos tavoite on asua yhdessä tyytyväisinä, niin siinä pitäisi ihan kummankin joustaa niin, että saa kompromissin aikaan.
Mutta jos itse siivoaisin joka päivä ja toinen kerran kuukaudessa, niin voi olla jo haastavaa saada ku
Taisit lukea kommentista vain alun ja triggeröidyit siittä? Kuten itsekin sanoin parisuhde on yhteistyötä jossa MOLEMPIEN pitää joustaa. Tulevaisuutta varten kannattaa lukea koko kommentti ja miettiä vähän lukemaansa ennen kun tulee heittelemään perättömiä syytöksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, ei tulisi tuollaista tilannetta, koska tuossa tilanteessa en muuttaisi yhteen.
Haluan elää siistissä ja viihtyisässä kodissa, jossa on kaapissa aina puhdasta vaatetta.
Eli tuo olisi jo lähtötilanteena niin kynnyskysymys, ettei saman katon alle päädyttäisi.
Mikä siinä epäjärjestyksessä ja sotkussa ahdistaa? Onko siellä taustalla se kuuluisa ajatus mitä muut tästä ajattelee?
Ei, vaan yksinkertaisesti en halua elää sotkun keskellä. Lisäksi kun teet pieniä siivouksia jatkuvasti, niin on huomattavasti helpompaa kuin kerran kuukaudessa raivaus.
Esim. Iltatoimiini kuuluu tiskikoneen tyhjennys, jos ei päivän aikana ole tyhjennetty. Samalla kevyt tiskipöydän pintojen pyyhintä, ja kahvinkeittimen valmiiksi lastaaminen. Aamulla on ihanaa herätä ja kävellä siistiin k
Eli se vaatimus johtuu puhtaasti itsekkäistä syistä. Minä minä minä eikä kukaan muu. Saako miehesi olla yhtä itsekäs kuin sinä vai onko se vain sinun oikeus olla itsekäs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse halua syödä eineksiä kuin harvakseltaan. Tulee myös halvemmaksi tehdä itse.
Minä minä minä minä minä. Itsekkyys ja omahyväisyys on todella rumaa katseltavaa. Anna kun arvaa et ole löy
"Miksi en saisi elää tällaista elämää, jossa olen tyytyväinen? :D
Oma tyytyväisyys omaan elämään on nykyään itselleni tärkeämpää kuin parisuhde."
Kai hyväksyt valittamatta että mieskin saa olla itsekäs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä minä. Itsekkyys ja omahyväisyys on todella rumaa katseltavaa. Anna kun arvaa et ole löy
Miksi en saisi elää tällaista elämää, jossa olen tyytyväinen? :D
Oma tyytyväisyys omaan elämään on nykyään itselleni tärkeämpää kuin parisuhde.
Jatkan kommenttiani vielä. Nuorena joskus ajattelin, ettei tällaisilla asioilla ole väliä, riittää että rakastetaan toisiamme jne.
Ja muutettiin yhteen silloisen poikaystävän kanssa, jonka siisteyskäsitys oli melkoisen päinvastainen omaani verrattuna.
Ei siinä kummallakaan ollut kivaa. Minua harmitti jatkuvasti sotkuinen koti, exää taas valitteluni tästä. Tämän jälkeen tiedän, että nämä vaan ovat tärkeitä huomioitavia asioita, jos meinaa yhteen muuttaa ja elää yhdessä tyytyväisinä.
Miksi vain naisen pitäisi joustaa? Jos tavoite on asua yhdessä tyytyväisinä, niin siinä pitäisi ihan kummankin joustaa niin, että saa kompromissin aikaan.
Mutta jos itse siivoaisin joka päivä ja toinen kerran kuukaudessa, niin voi olla jo haastavaa saada kumpaakin miellyttävää kompromissia. Jonka vuoksi itse miettisin todella tarkoin koko yhteenmuuttoa.