YLE: Suomalaiset kuolevat nuorempina kuin ennen. Syynä lihavuus. Mitä järkeä lihottaa itsensä nuorena hautaan? 🍩🍪🍧🍔🍟🍕🌭🥤
"On todennäköistä, että yli satavuotiaiden määrä kääntyy laskuun tulevaisuudessa. Syynä on lihavuuden yleistyminen. Tämän hetken satavuotiailla on ollut selvästi vähemmän lihavuutta kuin nykyaikuisilla."
Hiljaiseksi vetää. Mikä järki tuossa nykyajan itsensälihottamisvillityksessä on? Ainakin eläkepäivät jää näkemättä.
Kommentit (448)
Nyt menen kyllä heti punnitsemaan itseni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menen kyllä heti punnitsemaan itseni.
No johan. 169cm 81kg. Nyt alkoi dieetti.
Todella asiallinen avaus tärkeästä aiheesta.
Yksikään lihava ei ole kyennyt perustelemaan itsensä lihottamisen järkevyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse perustella yhtään mitään.
Nykyajan satavuotiaat ovat moni kärsineet vielä nälkääkin elämänsä aikana.
No en minä ainakaan edes halua elää jonnekin yli 90-vuotiaaksi. Silloin on väistämättä niin köpö, että sama vaikka kuolee pois, kun ei mitään pysty enää tekemään. Mielummin olen vaikka lihava ja kuolen ns. saappaat jalassa esim. 75-vuotiaana.
Kuka haluaa elää 100-vuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän me eletä kohta kuin Hunger Gamesin etuoikeutetut. Ylensyödään lääkkeiden avulla lihomatta. Ozempicin kaltaiset lääkkeet ovat ensimmäinen porras.
Laihdutuslääkkeet eivät toimi sillä tavalla.
Ne tekevät kylläisen olon, ja siten vähentävät syömistä.
Ei laihdutuslääkkeillä laihdu ellei rajoita syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Dokumentti paljastaa: Pringles-purkki on suunniteltu huijaamaan aivojasi karulla tavalla https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011561173.html
Eikä kyse ole pelkästään pringlesistä tai jäätelöistä, vaan ihan tavallisista valmisruoista.
Jos haluat tietää millä tavalla tupakkateollisuus ja addiktoivien väri- ja makuaineiden kehittäminen liittyy valmisruokiin, kannattaa katsoa dokumentti.
Katso Yle Areenassa:
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuosituksista huolimatta kauppojen hyllyt notkuvat lihottavia epäterveellisiä tuotteita, joita ei oikeastaan pitäisi ollenkaan syödä tai joita saisi syödä vain joskus ja jouluna, mutta osa ihmisistä ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää tätä ja pitävät näitä tuotteita jokapäiväisenä ruokana. Ihmiset venyttävät myös mahalaukkunsa äärimilleen ahtamalla sisäänsä ruokaa valtavina kerta-annoksina ja sitten ei enää mikään määrä ruokaa tunnu riittävältä, ihminen alkaa lihota eikä jaksa enää liikkua ja kuluttaa syömäänsä ruokamäärää ja sitten alkavatkin erilaiset sairaudet ja vaivat lisääntyä jopa varsin nuorelkakin iällä.
Mun mielestä vaihtoehtoja on kaupoissa nykyään helvetisti, mutta ne kaikki on huonoja. Jos ei halua syödä perunaa ja pastaa, ranskalaisia ja makaroneja, niin ei oikeastaan ole mitään tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat pakottaa kertomaan?
Ylipaino maksaa valtiolle 5mrd/vuosi. Läskivero olisi hyvä, eikä millään pahalla vaan siitä hyötyisi ylipainoiset terveemmän elämän muodossa. Epäterveellisten ruokien ja raaka-aineitten verot ylös. Em. toimet korottaisi kynnystä keräillä niitä pizzoja, lihiksiä, sipsejä, suklaata ym.sinne ostoskärryyn. Kunnalliset liikuntapalvelut tulisi olla ilmaisia.
Sehän on hyvä uutinen että elinajanolote huononee, niin varmaan nyt sitten eläkeikäkin laskee (kun elinajanodotteella on perusteltu iän nostoja).
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan edes halua elää jonnekin yli 90-vuotiaaksi. Silloin on väistämättä niin köpö, että sama vaikka kuolee pois, kun ei mitään pysty enää tekemään. Mielummin olen vaikka lihava ja kuolen ns. saappaat jalassa esim. 75-vuotiaana.
Yksikään lihava ei halua elää vanhaksi, koska he ovat jo 65-vuotiaina niin vaivaisia ja huonossa hapessa. Eikä lihavat eläkään vanhaksi. Kaikki yli 90-vuotiaat ovat hoikkia.
Jos todella näin on, niin nuo kuolinikätilastot pitää kiireesti toimittaa eläkeikää juuri nyt pohtiville päättäjille! Muutoin eläkejärjestelmästä muodostuu entistäkin sekavampi, kalliimpi ja järjettömämpi häkkyrä, joka ei palvele tulevaisuuden kansalaisia millään tavoin.
Vuoden 2021 jälkeen alkoi ylikuolleisuus nuorten keskuudessa.. hmm. Mistähän johtuu
Ap se taas jaksaa, kun aikaisemmin kohteena oli vain naiset?! Ja nyt mukamas laittoi ns. "järkevämmän" aloituksen? Minua ei kiinnosta kenenkään ylipaino tai ulkonäkö asiat. Pidä ap huolta vain itsesi painosta ym.