Exä oli mennyt kihloihin ja musta tuntuu pahalta
Erosta aikaa reilu puolitoista vuotta. Ero tuli mulle täytenä pommina ja mies jätti todella kylmästi. Mun elämä romahti ihan täysin. Olen yrittänyt kasata itseäni ja vaikeaa on ollut.
Nyt sitten tämä p**kapää on mennyt kihloihin naisen kanssa jonka löysin pian eron jälkeen. Mies siirtyy aina nopeasti suhteesta toiseen ja mäkin aikoinaan tulin pian hänen eronsa jälkeen. Mies on nyt kihloissa ja elää onnellisena elämäänsä.
Mä elän yksin, tuskaisena, ahdistuneena, stressaantuneena, masentuneena ja toivon menettäneenä. En usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. On niin epäreilua, että tuollainen itsekäs paska vain jatkaa elämäänsä ja löytyy aina uuden onnen. Mä jäin yksin. Exää en ole enää pitkään aikaan halunnut takaisin, mutta on tuskallista kun toinen vain jatkaa niin helposti eteenpäin. Aivan kuin meitä ei olisi koskaan ollutkaan.
Olen niin yksin.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä hyvä ihminen itseäsi ja älä ole missään tekemisissä exän kanssa. Hänen onni ei ole sinulta pois mitenkään.
Tekisi mieli sanoa, että haista sä.... On se kumma kun joidenkin mielestä ei ihmisillä saisi olla mitään tunteita ja kaikki pitäisi ohittaa olankohautuksella. Sä et tiedä mitä se paska teki mulle. Totta helveti ssä olen vihainen, että tuollainen saa olla onnellinen, mutta mä joudun kärsimään yksin. Olen menettänyt uskoni rakkauteen ja parisuhteeseen. En mä pysty enää luottamaan siihen, että joku pystyisi rakastamaan mua.
Ap
Minä kyllä ymmärrän sinua, olet ikävällä tavalla jätetty. Mutta pakkohan sun on asiasta selvitä. Haluaisin kysyä, että millä tavalla nyt olet joutunut kärsimään, muuten kuin tietysti henkisesti?
Et sinä nimittäin ole sellainen, että joutuisit olemaan yksin. Totta kai tiellesi tulee vielä toinen ihminen, jota pystyt kyllä rakastamaan. Ei se yksi paska tyyppi kaikkia vastaavia sun kiusaksesi lähetä, vaan löydät oikean ja hyvän kumppanin. Olet siis puolitoista vuotta joutunut työstämään asiaa. Se voi olla jonkun mielestä pitkä aika ja jonkun toisen mielestä lyhyt. Jos se teki sulle inhottavia asioita, niin ei niistä noin vaan yli pääse, mutta silti pääsee aikanaan. Minä saan vieläkin joskus tuskallisia ajatuksia mieleeni, kun muistan, mitä mun ensimmäinen mies teki ja sanoi, niin syvät jäljet jätti. Ja olen ollut jo toisen miehen kanssa naimisissa parikymmentä vuotta. Ja nyt on kaikki hyvin, olen onnellinen. Ei ne muistot meitä kumminkaan jätä rauhaan ihan noin vain.
Exää en rakasta, en tippaakaan, yhtään en kaipaa enkä mitään häneltä halua. Kunhan en näkisikään koskaan, enkä kyllä näekään. Kyllä sinullekin vielä ne kauniit päivät koittaa, elämä on pitkä! Ja paremmanhan sinä ihan varmasti saat, kun osaat jo paremmin valita. Onko sulla ytäviä, joille voisit mieltäsi purkaa ja jotka auttaisi sua eteenpäin? Miksi ihmeessä sinussa olisi mitään sellaista vikaa, minkä takia kukaan ei pystyisi sinua rakastamaan?
Susan Andersonin teokset on hyviä erosta toipumiseen. Minutkin jätti kumppani yllättäen, jonkin aikaa surin sitä, mutta heti oli myös selvää, ettei suhde ollut millään tapaa terve, kun sen pystyi noin lopettamaan (esim. seksiä oli kahdesti viimeisen vuorokauden sisään, mutta exä vain lähti illalla yli 4 vuoden suhteesta kävelemään). Paljon olen työstänyt sitä, miksi kyseiseen suhteeseen ryhdyin, koska tiettyjä vaaran merkkejä oli alusta alkaen esillä. Esim. exäni oli lähdössä heti ensimmäisestä kiistatilanteesta pois ulko-oveltani. Keski-ikäinen, akareeminen mies, jolla lapsia. Exälläni oli ADHD ja ymmärrän hänen pikaista eropäätöstään siinä valossa. Onneksi ei ollut sentään väkivaltainen. Mulla on oikein kiva FWB-suhde komean, urheilullisen, nuoremman miehen kanssa nyt runsas vuosi eron jälkeen. Olen tehnyt uskomattoman hienoja matkoja ja harrastanut liikuntaa niin, että olen ehkä parhaimmassa vedossa näin yli 40-vuotiaana kuin koskaan aiemmin. Exälleni olin 4. vakava suhde. Luulen, ettei hän ihan pian kehtaa sukujuhliin ketään uutta taluttaa. Mulle on ihan sama, onko exälläni uutta suhdetta, minä en olisi hänen kanssaan ollut koskaan onnellinen.
Muistakaa, että tämä on vain AP:n perspektiivi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä hyvä ihminen itseäsi ja älä ole missään tekemisissä exän kanssa. Hänen onni ei ole sinulta pois mitenkään.
Tekisi mieli sanoa, että haista sä.... On se kumma kun joidenkin mielestä ei ihmisillä saisi olla mitään tunteita ja kaikki pitäisi ohittaa olankohautuksella. Sä et tiedä mitä se paska teki mulle. Totta helveti ssä olen vihainen, että tuollainen saa olla onnellinen, mutta mä joudun kärsimään yksin. Olen menettänyt uskoni rakkauteen ja parisuhteeseen. En mä pysty enää luottamaan siihen, että joku pystyisi rakastamaan mua.
Ap
Minä kyllä ymmärrän sinua, olet ikävällä tavalla jätetty. Mutta pakkohan sun on asiasta selvitä. Haluaisin kysyä, että millä tavalla nyt olet joutunut kärsimään, muuten kuin tietysti henkisesti?
Et sinä nimi
Mä en usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. En myöskään usko, että miehet osaa oikeasti rakastaa. Miehet ovat vain naisia hyväksikäyttäviä kusipäitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muista sä opetella lukemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sä opetella lukemaan.
Ap
Olen vain kriittinen siitä, mitä luen.
No ihan vain tiedoksi, että myös miehen aikuiset lapset pitävät miehen touhuja erittäin pahana. Eivät katso hyvällä isänsä touhuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä palsta on hyvä paikka purkaa pahaa oloaan anonyymisti niin voi sitten oikeassa elämässä olla asiallinen. En ymmärrä miksi jotkut vetää herneet nenään siitä, että joku tuntematon täällä purkaa oloaan. Jos ette kestä, niin älkää lukeko tällaisia ketjuja. Olen itsekin purkanut täällä todella rumasti paskaa oloani ja voin sanoa, että se helpotti. Ei tarvinnut kasvotusten tiuskia kenellekään.
🏻
Asialliset keskustelut täältä poistuu, mutta ap saa kehottaa ihmisiä kuolemaan pois? ok.
Exä on mennyt vuosikymmenien aikaan kihloihin ainakin kymmenen kertaa. Jossain vaiheessa alkoi säälittää niiden miesparkojen puolesta
Milloin mies jätti sinut? Kuulostaa vaan niin kummalliselta että sinulla on vieläkin noin voimakkaita vihan tunteita. Vaikka olet asiallisesti yrittänytkin keskustella miehen kanssa, niin kyllä myös sellainen piiloviha tai sellainen heijastuu ulospäin vaikket sitä ihan suoraan näyttäisi. Mietin vain että oletko kuitenkin elätellyt toiveita yhteenpaluusta ja tämä kihlaus nyt sitten romutti toiveesi. Muuten en ymmärrä reaktiotasi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mies jätti sinut? Kuulostaa vaan niin kummalliselta että sinulla on vieläkin noin voimakkaita vihan tunteita. Vaikka olet asiallisesti yrittänytkin keskustella miehen kanssa, niin kyllä myös sellainen piiloviha tai sellainen heijastuu ulospäin vaikket sitä ihan suoraan näyttäisi. Mietin vain että oletko kuitenkin elätellyt toiveita yhteenpaluusta ja tämä kihlaus nyt sitten romutti toiveesi. Muuten en ymmärrä reaktiotasi.
No en todellakaan ole elätellyt toiveita yhteenpaluusta! Miksi tätä ei ymmärretä vaan pitää jankuttaa tuota??? Ettekö te oikeasti osaa lukea. Ei hel vetti.
Mielestäni olen kirjoittanut erittäin selkeästi miksi tämä tuntuu pahalta. Mies tuhosi mut julmalla ja kylmällä tavalla jättää. Sitten mies on se joka saa jatkaa elämäänsä onnellisena, mennä kihloihin jne. Mä sen sijaan ole rikkinäinen ja menettänyt uskoni kaikkeen. Miksi tuollainen paskaläjä saa olla onnellinen vaikka teki taas tuollaisen tempun naiselle??
Ap
Tuskin menee kauaa kun tämä kihlattukin siirtyy yhä pitenevään eksien listaan.
Todellinen onni ja tyytyväisyys löytyy vain sinusta itsestäsi. Katkeroituminen ei ole hyväksi, eikä heikkoudesta ole mitään iloa. Mitä mielekästä elämässäsi on tai mitä sellaista voisit siihen hankkia?
Tässä näkee miesten ja naisten eron. Jos ukko puhuis eksästään tuohon sävyyn, joku soittais kytät ovelle. Aggremuija oot.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen onni ja tyytyväisyys löytyy vain sinusta itsestäsi. Katkeroituminen ei ole hyväksi, eikä heikkoudesta ole mitään iloa. Mitä mielekästä elämässäsi on tai mitä sellaista voisit siihen hankkia?
Kyllä mulla on loppusuoralla olevat opinnot, työ, aikuinen lapsi, lemmikki, kaunis koti, ystäviä, harrastuksia. Olen vain saanut niin paljon huonoa osakseni elämässä mm. sairastamisen muodossa, että ei enää jaksaisi. Mitä tahansa teenkin, niin aina tulee jotakin vastaan mille en voi mitään. Jos olen ollut onnellinen, niin aina tulee jotakin mikä vie onnen ja ilon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee miesten ja naisten eron. Jos ukko puhuis eksästään tuohon sävyyn, joku soittais kytät ovelle. Aggremuija oot.
Niin mitähän sellaista mä olen muka kirjoittanut exästä, että pitäisi poliisit olla oven takana?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on loppusuoralla olevat opinnot, työ, aikuinen lapsi, lemmikki, kaunis koti, ystäviä, harrastuksia. Olen vain saanut niin paljon huonoa osakseni elämässä mm. sairastamisen muodossa, että ei enää jaksaisi. Mitä tahansa teenkin, niin aina tulee jotakin vastaan mille en voi mitään. Jos olen ollut onnellinen, niin aina tulee jotakin mikä vie onnen ja ilon.
Ap
No siinähän on vaikka ja mitä hyvää! Kuulostaa onnelliselta elämältä. Yksi eksä sinne tänne, ei ole niin iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No siinähän on vaikka ja mitä hyvää! Kuulostaa onnelliselta elämältä. Yksi eksä sinne tänne, ei ole niin iso juttu.
Ai on onnellista olla ahdistunut, masentunut, stressaantunut ja kärsiä unettomuudesta? Monesti olen miettinyt, että miksi lähdin opiskelemaan.
Ap
Toivon apn:n exälle kaikkea hyvää
Ehkäpä APn on aika katsoa peliin ja tutkiskella itseään. Tämän ketjun perusteella et vaikuta kovin terveeltä tällä hetkellä joten olitko silloin suhteen aikanakaan? Jos raivosit suhteen aikanakin samalla tyylillä niin kaikilla miehillä on rajansa paljon sitä jaksaa kuunnella. Itsekkin erosin naisesta joka sai aina riitaa haastettua ja varmaan vielä tänä päivänäkin miettii ettei tehnyt koskaan mitään väärin. Nykyinen naisenikin miettii miten minun kanssa voi riidellä päivästä toiseen kun meillä on hyvin harvoin mitään riitää ja nekin kestävät tunnin tai pari kun ollaan jo sovittu
Mistä ihmeestä päättelit mun seuraaavan häntä somessa?? En ole häntä seurannut enää pitkään aikaan missään somessa. Ihan kuule näin sormuksen hänen sormessaan.
Ap