Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä oli mennyt kihloihin ja musta tuntuu pahalta

Vierailija
11.01.2025 |

Erosta aikaa reilu puolitoista vuotta. Ero tuli mulle täytenä pommina ja mies jätti todella kylmästi. Mun elämä romahti ihan täysin. Olen yrittänyt kasata itseäni ja vaikeaa on ollut. 

Nyt sitten tämä p**kapää on mennyt kihloihin naisen kanssa jonka löysin pian eron jälkeen. Mies siirtyy aina nopeasti suhteesta toiseen ja mäkin aikoinaan tulin pian hänen eronsa jälkeen. Mies on nyt kihloissa ja elää onnellisena elämäänsä.

Mä elän yksin, tuskaisena, ahdistuneena, stressaantuneena, masentuneena ja toivon menettäneenä. En usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. On niin epäreilua, että tuollainen itsekäs paska vain jatkaa elämäänsä ja löytyy aina uuden onnen. Mä jäin yksin. Exää en ole enää pitkään aikaan halunnut takaisin, mutta on tuskallista kun toinen vain jatkaa niin helposti eteenpäin. Aivan kuin meitä ei olisi koskaan ollutkaan. 

Olen niin yksin. 

Kommentit (256)

Vierailija
81/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tietenkään sinua tunne, mutta lyhyen tekstin perusteella lähtisin vaikka avaamaan tuota "jäädä sinkuksi" -kohtaa. Mitä parisuhde merkitsee itselle ja omalle käsitykselle itsestä ihmisenä ja omasta arvosta. Se voi tuottaa hurjasti iloa ja onnea, kun havahtuu, että olen ihana ihminen ja parisuhde ei määritä itseä ihmisenä. Se ei tarkoita etteikö saisi toivoa ja kaivata itselle sopivaa ihmistä elämäänsä. Se on eri juttu se."

Olen eronnut ja jäänyt sinkuksi ihan omasta tahdosta enkä halua mitään uutta parisuhdetta. Ei tämä kuitenkaan ole elämän kohokohtia. 

Vierailija
82/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että on siinä omaa syytäkin, jos lähtee tuollaisen miehen kanssa suhteeseen alun perinkään. Voi olla, että siitä edellisestäkin tuntui aika pahalta, kun mies otti sinut uudeksi kumppaniksi. 

Monet miehet nyt vaan sarjapariutuu. 

Mutta tuota ap:n kannattaa miettiä, että miltähän exän exästä tuntui, kun ex aloitti suhteen ap:n kanssa. Että onko exän exän kannattavaa miten pitkään murehtia että exänsä eteni niin nopeasti vai keskittyä omaan elämään?

Me ei olla niin ainutlaatuisia maailmannapoja kuin mitä kuvitellaan olevamme. Sen ymmärtäminen voi helpottaa katkeruutta. Ja sen ymmärtäminen, että on itsekin ollut tuottamassa pahaa mieltä jonkun exälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tietenkään sinua tunne, mutta lyhyen tekstin perusteella lähtisin vaikka avaamaan tuota "jäädä sinkuksi" -kohtaa. Mitä parisuhde merkitsee itselle ja omalle käsitykselle itsestä ihmisenä ja omasta arvosta. Se voi tuottaa hurjasti iloa ja onnea, kun havahtuu, että olen ihana ihminen ja parisuhde ei määritä itseä ihmisenä. Se ei tarkoita etteikö saisi toivoa ja kaivata itselle sopivaa ihmistä elämäänsä. Se on eri juttu se."

Olen eronnut ja jäänyt sinkuksi ihan omasta tahdosta enkä halua mitään uutta parisuhdetta. Ei tämä kuitenkaan ole elämän kohokohtia. 

Liittyykö tyytymättömyys omaan elämään kuitenkin parisuhteeseen ja/vai myös muihin asioihin. Mikä muutos tekisi tämänhetkisestä elämästä kohokohdan. Haluatko muuttua vai uhriutua.

Vierailija
84/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä et sitä enää halua mutta kukaan muukaan ei saisi haluta? Eikö tuo ole vähän sama kuin se, että jos minä en sinua saa niin ei saa kukaan muukaan?

Vierailija
85/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaise tuota ex-rva koivun ketjua / instaa jne ja mieti haluatko olla tuollainen menneeseen takertuja. Toki omalla elämällään saa tehdä mitä tykkää mutta ihan oikeasti tuollainen on ehkä yksi tyhmimmistä tavoista heittää se harakoille.

Vierailija
86/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä on täysi oikeus mennä kihloihin ja vaikka naimisiin. Ap:n kannattaisi hakeutua keskusteluavun piiriin. 

Vierailija
87/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ap parisuhteen, kihloihin ja naimisiin? Siinä tapauksessa kannattaa pohtia, että onko itse sellainen ihminen ja sellaisessa tilanteessa, että haluaisi pariutua itsensäkaltaisen ihmisen kanssa. Jos ei itse ole omasta mielestä hyvää pariainesta, niin sitten vain kehittymään sopivampaan suuntaan.

Vierailija
88/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä on pahis jonkun elämässä. Olisihan se aika ankeaa, jos itse ei saisi mennä elämässä eteenpäin sen takia, että exästä se tuntuisi pahalta.

Ja joo, miehet tyypillisimmin hyppäävät suhteesta seuraavaan, koska eivät muuta osaa. Monilta jää kokematta se huumaava tunne, kun on aivan parasta olla riippumaton ja vapaa, kun on tilaa kasvaa ja kehittyä ihmisenä itsekseen. Ne ovat kaikessa haastavuudessaan myös niitä huippuhetkiä elämässä. Onhan se aika lapsenomaista aina kiinnittyä parisuhteeseen, jotain jää kasvamatta silloin. 

Tuollaisilla on usein äitisuhteessaan jotain perustavaa laatua olevaa vikaa. Itsenäistyminen jäänyt kesken.

Vierailija
89/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihastunut ihastumisen/rakastumisen tunteeseen. Heti kun arki tulee suhteeseen, tuo mies häipyy. Onnittelut erosta.

No aika pitkään sitten muka on pelkkää ihastumisen/rakastumisen tunnetta ilman arkea kun meidänkin parisuhde kesti melkein 10 vuotta. Miehen kaksi aiempaa suhdetta kestäneet yli 10 vuotta. Ei mies heti eroa vaan miettinyt eroa aina yksin kuukausia tai jopa vuoden. Ei vain puhu asiasta puolisolle ja sitten vain yhtäkkiä kylmästi pudottaa pommin. Itse tehnyt jo työtä henkisesti eron eteen pitkään kun toinen jää raunioiden keskelle täysin murskattuna.

Ap

No se mieshän tässä viallinen on. Nykyinen nainen voi joutua samaan jamaan kuin sinä.

Vierailija
90/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä hyvä ihminen itseäsi ja älä ole missään tekemisissä exän kanssa. Hänen onni ei ole sinulta pois mitenkään.

Tekisi mieli sanoa, että haista sä.... On se kumma kun joidenkin mielestä ei ihmisillä saisi olla mitään tunteita ja kaikki pitäisi ohittaa olankohautuksella. Sä et tiedä mitä se paska teki mulle. Totta helveti ssä olen vihainen, että tuollainen saa olla onnellinen, mutta mä joudun kärsimään yksin. Olen menettänyt uskoni rakkauteen ja parisuhteeseen. En mä pysty enää luottamaan siihen, että joku pystyisi rakastamaan mua.

Ap

Mistä sinä kärsit? Ole onnellinen, että pääsit tuollaisesta eroon. 

Huoh. Mä olen yksin. Mua ei rakasteta. Mua on satutettu aivan helvetin lujaa. Mä en saa enää olla

Kasva aikuiseksi ja hae onnesi itse!

Vierailija
91/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihastunut ihastumisen/rakastumisen tunteeseen. Heti kun arki tulee suhteeseen, tuo mies häipyy. Onnittelut erosta.

No aika pitkään sitten muka on pelkkää ihastumisen/rakastumisen tunnetta ilman arkea kun meidänkin parisuhde kesti melkein 10 vuotta. Miehen kaksi aiempaa suhdetta kestäneet yli 10 vuotta. Ei mies heti eroa vaan miettinyt eroa aina yksin kuukausia tai jopa vuoden. Ei vain puhu asiasta puolisolle ja sitten vain yhtäkkiä kylmästi pudottaa pommin. Itse tehnyt jo työtä henkisesti eron eteen pitkään kun toinen jää raunioiden keskelle täysin murskattuna.

Ap

No se mieshän tässä viallinen on. Nykyinen nainen voi joutua samaan jamaan kuin sinä.

Tunnetko sinä sen miehen henkilökohtaisesti, millä tavalla hän on viallinen? Halusi erota 10 vuotta jatkuneesta suhteesta, sellaista sattuu. Tunteet muuttuvat ja mehän emme tiedä yhtään, minkälainen suhde edes on ollut, vai tiedämmekö? Ja 1,5 vuotta eron jälkeen mies on löytänyt uuden ja mennyt kihloihin, entäs sitten? Sitäkin sattuu ja on ihan normaalia.

Vierailija
92/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tunnetko sinä sen miehen henkilökohtaisesti, millä tavalla hän on viall

Mies löysi tämän uuden viikko meidän eron jälkeen ja kahden viikon jälkeen muutti naisen luo, Mä olin täysin hajalla jo valmiiksi ja sitten kuulin vielä tuosta. Hajosin vielä lisää. Mä olen koittanut kerätä palasia kasaan, mutta vaikeaa on. Mutta eihän palstan tunteettomien äm mien mielestä mikään saisi tuntua ja kaikki pitäisi ohittaa vain olankohtauksella. 

Ap

Vierailija
93/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tunnetko sinä sen mieh

Eli uusi oli valmiiksi katsottuna tai joku salasuhde meneillään ennen eroa. Sulla on ollut jo 1,5 v aikaa toipua.

Vierailija
94/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vääräänexä on tehyt? Ei mitään.

Vierailija
95/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tunnetko sinä sen mieh

Nyt tuosta on joka tapsuksessa jo 1,5 vuottaa aikaa ja sinun olisi korkea aika päästä siitä yli. Tottakai jätetyksi tuleminen saa tuntua ja tuntuukin kipeältä, mutta ei ole normaalia olla vuosikausia hajalla sen vuoksi. Niinkuin täällä on moni ehdottanut, sinun kannattaisi hakeutua johonkin terapiaan, jossa saisit apua tunteittesi käsittelyyn, etkä jäisi vellomaan vihan ja katkeruuden syövereihin loppuiäksesi.

Vierailija
96/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero oli puolitoista vuotta sitten ja et ole päässyt eron yli. Nyt on korkea aika hakeutua terveydenhuollon pariin työstämään eroa.

Minusta tuntui todella pahalta kun entinen puoliso meni kihloihin 6 kk suhteemme päättymisen jälkeen. Olin pilvissä heti eron jälkeen muutaman kuukauden, mutta sitten syvissä vesissä noin 6 kk eron takia. Yleensä erosta toivutaan kuukausi per vuosien määrä suhteessa. Eli 5 vuoden suhde tarkoittaa, että erosta pääsee yli 5 kuukaudessa.

Onhan sinulla oma elämä? Tarkoitan työ/opiskelut, harrastukset, ystävät? Tarvitset muuta ajateltavaa kun parisuhteen, joka on menneisyyttä. Katse tulevaisuuteen.

Vierailija
97/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero oli puolitoista vuotta sitten ja et ole päässyt eron yli. Nyt on korkea aika hakeutua terveydenhuollon pariin työstämään eroa.

Minusta tuntui todella pahalta kun entinen puoliso meni kihloihin 6 kk suhteemme päättymisen jälkeen. Olin pilvissä heti eron jälkeen muutaman kuukauden, mutta sitten syvissä vesissä noin 6 kk eron takia. Yleensä erosta toivutaan kuukausi per vuosien määrä suhteessa. Eli 5 vuoden suhde tarkoittaa, että erosta pääsee yli 5 kuukaudessa.

Onhan sinulla oma elämä? Tarkoitan työ/opiskelut, harrastukset, ystävät? Tarvitset muuta ajateltavaa kun parisuhteen, joka on menneisyyttä. Katse tulevaisuuteen.

Voi hyvänen aika teitä joitakin. Te ilmeisesti luulette, että mä istun vain kotona itkemässä exän perään. Haloo nyt! Aloituksessa lukee täysin selkeästi, että en exää ole halunnut takaisin pitkään aikaan. Miksi te ette ymmärrä lukemaanne?!

Tietenkin mulla on oma elämä! Mitä hel vettiä te oikein kuvittelette?! On töitä, opiskelut, aikuinen lapsi, harrastuksia, ystäviä. Ei se silti poista sitä, että mä romahdin aivan täysin eron jälkeen ja rikki olen edelleen. Sitten toinen vain jatkaa onnellisena elämäänsä aivan kuin ei mitään. Mies joka toistuvasti kohtelee naisia paskasti ja jättää heidät kylmästi. Kuulin vasta meidän eron jälkeen, että teki saman paskan tempun edelliselle puolisolle. Nyt tajuan miksi nuo edellinen puoliso ei voi sietää mua. Hän luuli meillä olleen salasuhteen, mutta ei ollut. Mä vain tulin nopeasti heidän eron jälkeen. 

Mä en usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen vaikka välillä toivon, että mua joku vielä joskus rakastaisi. Osaan olla kyllä yksinkin, olin yksin ennen exääkin. En ole kuten exä, että en osaa olla yksin. Silti sitä joskus kaipaa, että olisi joku aikuinen siinä lähellä ja rakastaisi mua. Ei vain ole mulle suotu sellaista onnea vaan paskaa tulee ennemmin tai myöhemmin.

Mulla on ollut elämässä paljon vaikeita asioita ja ei vain enää jaksaisi. Asioita joihin en ole itse voinut vaikuttaa kuten vakavat sairastumiset. Olen niin väsynyt kaikkeen. Kun tunnen olevani onnellinen ja elämä näyttää paremmalta, niin aina tulee jotakin. Nytkin oli kaikki ihan ok ja sitten näen exän sormessa sormuksen. Se itsekäs paska vain porskuttaa eteenpäin kun jättää savuavat rauniot jälkeensä. Mun aikuinen lapsi kyllä epäili, että onko tuo edes onnellinen kun piti vain joku äkkiä taas löytää. 

Ja turha jankuttaa, että mies jätti mut sen takia, että olen raivonnut hänelle kuten täällä palstalla. Näin asia ei ole. Olen jo moneen kertaan tässä ketjussa kertonut, että olen asiallisesti yrittänyt puhua jos on ollut ongelmia, mutta mies ei osaa puhua vaikeista asioista ja pitää mykkäkouluja. Miten siinä ratkotaan ongelmia jos toinen ei puhu vaan patoaa kaiken sisälleen? Miksi tuo käännetään mun syyksi?? Mies vuoden mietti eroa eikä puhunut mulle mitään ja sitten tiputtaa pommin niin, että saan avioeropaperit käteen. Ei edes kasvotusten kertonut asiaa vaikka yhdessä asuttiin. Tämän jälkeen vaadin, että nyt on pakko puhua. No sain mä jotakin vastauksia. Asioita joita oltaisiin voitu yhdessä työstää, mutta kun mies ei saanut suutaan auki avioliiton aikana. Suurimpana ongelmana taloudelliset ongelmat joita mies pimittänyt multa. Niihinkin oltaisiin voitu yhdessä etsiä ratkaisua ja vaikka myydä talo siinä tilanteessa, mutta kun ei. Piti salata asioita. 

Ap

Vierailija
98/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, hyvä kun pääsit eroon. Kuulostaa sellaiselta mieheltä, jonka kanssa ei rakenneta mitään pysyvää ja loppuelämää, aina vaan peräjälkeen uusi kumppani. 🤔 Kuinkahan kauan tuo uusikaan suhde kestää. Älä ihmeessä luovuta tuon tyypin takia. 

Olen aina ajatellut, että tämä on vahingollinen ajatus. Tuota toitotettiin minulle omankin eroni yhteydessä, kun exällä oli uusi jo parin kuukauden päästä erosta. Suhtauduin silloinkin vähän nihkeästi. Olen nähnyt enemmän kuvioita joissa suhde ei lopukaan nopeasti, kuin että loppuisi.

Nykyisin ex edelleen saman naisen kanssa, heillä kaksi lasta joista toinen jo täysi-ikäinen. Ihan onnellisilta ovat päälle päin vaikuttaneet koko ajan, meidän yhteisillä lapsillakaan ei ollut aikanaan mitään pahaa sanottavaa isän uudesta puolisosta tai elämästä heidän luonaan. 

Ei eron jälkeen nopeasti (tai jo pahimmillaan suhteen aikana) uuden löytäminen aina tarkoita sitä, että kyseessä olisi laastari tai joku hätäratkaisu. Se sattuu ja voi sattua pitkäänkin, mutta ei itseään kannata lohduttaa valheellisilla ajatuksilla.

Vierailija
99/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä hyvä ihminen itseäsi ja älä ole missään tekemisissä exän kanssa. Hänen onni ei ole sinulta pois mitenkään.

Siinä taas yksi empatiakyvytön ääliö.

Oot tyhmä, kun jäät vellomaan omiin tunteisiisii, ja kehtaat vielä haukkua ja purkaa kiukkua muihin, jotka auttavat. Ei ihme, että eksä jätti sinut.

Mä en kyllä kirjoittanut tuota kommenttia.

Ap

Vierailija
100/256 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa, että haista sä.... On se kumma kun joidenkin mielestä ei ihmisillä saisi olla mitään tunteita ja kaikki pitäisi ohittaa olankohautuksella. Sä et tiedä mitä se paska teki mulle. Totta helveti ssä olen vihainen, että tuollainen saa olla onnellinen, mutta mä joudun kärsimään yksin. Olen menettänyt uskoni rakkauteen ja parisuhteeseen. En mä pysty enää luottamaan siihen, että joku pystyisi rakastamaan mua.

Ap

Niin? Niinhän moni muukin on kokenut samaa, ja silti tuolla porskuttelevat menemään. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä