Exä oli mennyt kihloihin ja musta tuntuu pahalta
Erosta aikaa reilu puolitoista vuotta. Ero tuli mulle täytenä pommina ja mies jätti todella kylmästi. Mun elämä romahti ihan täysin. Olen yrittänyt kasata itseäni ja vaikeaa on ollut.
Nyt sitten tämä p**kapää on mennyt kihloihin naisen kanssa jonka löysin pian eron jälkeen. Mies siirtyy aina nopeasti suhteesta toiseen ja mäkin aikoinaan tulin pian hänen eronsa jälkeen. Mies on nyt kihloissa ja elää onnellisena elämäänsä.
Mä elän yksin, tuskaisena, ahdistuneena, stressaantuneena, masentuneena ja toivon menettäneenä. En usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. On niin epäreilua, että tuollainen itsekäs paska vain jatkaa elämäänsä ja löytyy aina uuden onnen. Mä jäin yksin. Exää en ole enää pitkään aikaan halunnut takaisin, mutta on tuskallista kun toinen vain jatkaa niin helposti eteenpäin. Aivan kuin meitä ei olisi koskaan ollutkaan.
Olen niin yksin.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti: Siis AP:n mies taitaa olla se kuuluisa englanniksi Monkey Brancher? Eli todennäköisesti oli löytänyt tuon uuden naisen ennen eroa ja sitten hypännyt hänen kanssa yhteen, kun vaan erosi AP:sta. Ja todennäköisesti teki AP:n kanssa saman erotessaan exästään. AP sulle tälläinen tieto. Nuo MB:t (Monkey Brancher tyypit) yleisemmin aloittaa uuden suhteen vähän niinkuin siitä, mihin edellinen on jäänyt. Heidän kanssaan suhteet harvoin kestää pidemmän aikaa (yleisemmin alle 10v), koska jossain vaiheessa he alkavat kaipaamaan sitä uutuuden viehätystä ja tarvitsevat taas uuden kumppanin. Ei kukaan fiksu mene kihloihin noin nopeasti uuden kumppanin kanssa varsinkin, jos on vielä eronnut hyvin vähän aikaa sitten. Ei kyse siitä ole AP, ettetkö olisi tarpeeksi tai hyvä. Ongelma on siinä sun exässä. Hän ei välttämättä edes kykene tuntemaan syvällisiä tunteita, rakkautta ja välittämistä. Ja ei hän kykene niitä tunteita tuntemaan sitä seuraavaakaan k
Me tavattiin exän kanssa sen jälkeen kun hän oli jo eronnut. Tämä tapahtui kyllä pian eron jälkeen. Mies vihaa pettämistä eikä petä, hän vain etsii nopeasti heti uuden naisen. Ei osaa olla yksin ja tuntuu, että pitäö joku vain löytää. Vaikea uskoa, että mua rakasti oikeasti vaikka niin väittikin eron jälkeen. Ei olisi kuulemma naimisiin mennyt mun kanssa jos ei olisi rakastanut. Tuntuu silti koko meidän parisuhde pelkältä valheelta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on väärä paikka purkaa pahaa oloa ja levittää sitä. Miksi haluat raivota ja haukkua tuntemattomia. Tarvitset mielestäni ammattiapua vihanhallintaan jos tämä nyt ei vain ole joku ylilyönti. Ihmeellistä maailmanaikaa elämme. Ihmiset levittävät vihas ja haukkuvat tuntemattomia. Ehkä ymmärrät hävetä, kun rauhoitut. En lue enää tätä ketjua. Eli turvaan tähän viestiin enää vastaat. Uskon, että vihaasi ei saa enää ruokkia sillä sitä täällä nyt haet. Toivon että pääset elämässä eteenpäin, vaikka ilkeä täällä nyt oletkin.
Samaa mieltä. Ap katkerana haluaa juuri omaa pahaa oloaan levittää eikä sellainen vie kenenkään elämää eteenpäin. Liekö jäänyt ap:llä pullonkorkki auki. Mies lähti ja löysi uuden onnen, ei liene ainutkertaista eikä sille mitään voi. Itselleen kyllä.
Ymmärrän et tuntuu pahalta, mutta jokaisella on täysi oikeus lopettaa parisuhde mistä syystä tahansa ja myös aloittaa uusi itselleen sopivalla aikataululla. Ikävää jos mies on hoitanut eron sun kannalta huonosti, mutta eroaminen ja uusi suhde ei tee hänestä huonoa ihmistä joka ei ansaitse uutta onnea.
"Täytyy vaan todeta, että oudon onttoa ja kovaa porukkaa täällä. Fakta on että ap:n exän toimintamalli on narsistinen ja hyvin haavoittava. Ei se, että rakastuu ja elämän palikat siirtyvät
Vaan se, että pedataan uusi elämä ja käytetään läheisintäihmistä "ponnahdusalustana" uuteen tämän tietämättä."
Mitä pahaa siinä on, että haluaa erota 10 vuoden jälkeen ja rakastuu sitten uuteen. Pitääkö eron jälkeen olla joku "suruaika"?
Jokainen meistä on pahis jonkun elämässä. Olisihan se aika ankeaa, jos itse ei saisi mennä elämässä eteenpäin sen takia, että exästä se tuntuisi pahalta.
Ja joo, miehet tyypillisimmin hyppäävät suhteesta seuraavaan, koska eivät muuta osaa. Monilta jää kokematta se huumaava tunne, kun on aivan parasta olla riippumaton ja vapaa, kun on tilaa kasvaa ja kehittyä ihmisenä itsekseen. Ne ovat kaikessa haastavuudessaan myös niitä huippuhetkiä elämässä. Onhan se aika lapsenomaista aina kiinnittyä parisuhteeseen, jotain jää kasvamatta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä on pahis jonkun elämässä. Olisihan se aika ankeaa, jos itse ei saisi mennä elämässä eteenpäin sen takia, että exästä se tuntuisi pahalta.
Ja joo, miehet tyypillisimmin hyppäävät suhteesta seuraavaan, koska eivät muuta osaa. Monilta jää kokematta se huumaava tunne, kun on aivan parasta olla riippumaton ja vapaa, kun on tilaa kasvaa ja kehittyä ihmisenä itsekseen. Ne ovat kaikessa haastavuudessaan myös niitä huippuhetkiä elämässä. Onhan se aika lapsenomaista aina kiinnittyä parisuhteeseen, jotain jää kasvamatta silloin.
Mitä tämä kasvaminen ja kehyttiminen on? Olen eronnut ja jäänyt sinkuksi, mutta en kyllä ajattele tämän olevan nyt elämän huippuhetkiä.
Vaikea sanoa kummassa se vika on tämän viestin perusteella mutta hyvä mies yleensä löytää uuden suhteen nopeasti. Kyllä itsekkin viime eton jälkeen latasin Tinderin samana päivänä ja aloin etsiä uutta koska miksi jäädä vellomaan negatiivisuuteen ja löytyikin uusi parempi suhde parin kk jälkeen.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko missään väleissä tähän exään? Suosittelisin välttämään yhteydenpitoa ja keskittymään omien tunteidesi työstämiseen. Jos koet, että rakastat yhä häntä tai toivot, että teillä voisi olla jotain, voisi olla hyvä jutella ammattilaisen kanssa. Ikävä häntä kohtaan saattaa vain voimistaa pahaa oloasi. Yksin tuollaisesta selviäminen on todella kuormittavaa.
En voi käytännön syistä olla pitämättä yhteyttä välillä.
En todellakaan rakasta exä enkä halua missään nimessä takaisin. Kirjoitin asiasta jo aloitukseen mielestäni selkeästi, että koittakaa nyt hyvät ihmiset lukea mitä kirjoitetaan. En todellakaan ikävöi exää.
Ap
Mitä sinä sitten konkreettisesti haluat? Et ikävöi, mutta et myöskään halua, että mies on nyt onnellinen vaan moitit häntä. Mene itse eteenpäin elämässäsi ja anna miehen elää elämäänsä. Hänen elämänsä ei enää kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Paljon vihaa ja katkeruutta. Oikeasti hae apua. Tuollainen on purettava pois, vie energiaasi. Jo nuo vihaiset kommenttisi on aika karua luettavaa. Erot ei ole yleensä helppoja, ja vie aikansa selvitä niistä.
Just näin, oikeasti ap tarvitsee selvästi ammatti-ihmisen apua. Erosta on kertomansa mukaan jo 1,5 vuotta, siinä ajassa olisi pitänyt jo päästä pahimmasta yli ja pystyä jatkamaan elämäänsä. Sen sijaan ilmeisesti kerää vihaa sisäänsä ja katkeroituu päivä päivältä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kummassa se vika on tämän viestin perusteella mutta hyvä mies yleensä löytää uuden suhteen nopeasti. Kyllä itsekkin viime eton jälkeen latasin Tinderin samana päivänä ja aloin etsiä uutta koska miksi jäädä vellomaan negatiivisuuteen ja löytyikin uusi parempi suhde parin kk jälkeen.
M31
Sanoisin kyllä, ihminen löytää itselleen sopivan kumppanin, jos on siihen valmis. Oli se toksista tai ei. Hyvyydestä ei ole kyse, hyvinkin huonot ihmiset löytävät kumppanin nopeasti, kun se oikeaan ihmiseen resonoi niillä vääriiläkin tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä kasvaminen ja kehyttiminen on? Olen eronnut ja jäänyt sinkuksi, mutta en kyllä ajattele tämän olevan nyt elämän huippuhetkiä.
En tietenkään sinua tunne, mutta lyhyen tekstin perusteella lähtisin vaikka avaamaan tuota "jäädä sinkuksi" -kohtaa. Mitä parisuhde merkitsee itselle ja omalle käsitykselle itsestä ihmisenä ja omasta arvosta. Se voi tuottaa hurjasti iloa ja onnea, kun havahtuu, että olen ihana ihminen ja parisuhde ei määritä itseä ihmisenä. Se ei tarkoita etteikö saisi toivoa ja kaivata itselle sopivaa ihmistä elämäänsä. Se on eri juttu se.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän et tuntuu pahalta, mutta jokaisella on täysi oikeus lopettaa parisuhde mistä syystä tahansa ja myös aloittaa uusi itselleen sopivalla aikataululla. Ikävää jos mies on hoitanut eron sun kannalta huonosti, mutta eroaminen ja uusi suhde ei tee hänestä huonoa ihmistä joka ei ansaitse uutta onnea.
Tämä hyvin sanottu, ja 1,5 vuotta erosta on sentään jo kohtuullisen pitkä aika, eihän tässä ole mikään lennossa vaihtaminen kyseessä. Lisäksi ap:n kertoman mukaan hänen ja tämän exän suhde kesti sentään 10 vuotta sekin, ei varsinaisesti kerro sitoutumis kyvyttömyydestä tuokaan. Ap on pahemman kerran katkeroitunut ja kerännyt vihaa sisäänsä selvästi niin paljon, että heikompaa hirvittää.
Miksi joudut olemaan exän kanssa tekemisissä? Ainoa oikea syy on yhteinen lapsi. Onko teillä lapsia? Miehen toiminta kertoo hänestä itsestään, ei sinusta. Terapia voisi olla paikallaan niin saat sisäistettyä tämän.
Ap on jättänyt ketjun? Seuraavaksi toivottavasti jättää myös exän ajattelun.
Teidän erosta on aikaa jo 1.5v. Itse, kun lähdin avioliitostani. Exä muutti alle vuodessa uuden kanssa yhteen. Tämä toinen nainen on hänelle paljon sopivampi. Ihmisillä tuppaa olee kiire löytää rinnalleen joku. Harva osaa elää aikoja myös yksin. Älä sure. Tee elämästäsi sellaista, että olet siinä onnellinen ilman kumppania.
Portion boys antaa hyvä ohjeita ja näin se muuten on:
Nautin elämästä
Hetkestä kiitävästä
Etkä kyyneltä sä nää
Nautin rakkaudesta
Nautin vapaudesta
Enkä paikalleni jää
Pakko sanoa, että on siinä omaa syytäkin, jos lähtee tuollaisen miehen kanssa suhteeseen alun perinkään. Voi olla, että siitä edellisestäkin tuntui aika pahalta, kun mies otti sinut uudeksi kumppaniksi.
Elämä on tavallaan tosi epäreilua. Ihminen, joka on satuttanut sinua, voi olla todella onnellinen ja elää hyvässä parisuhteessa jonkun toisen kanssa.
Sinä olit hänellä väärä kumppani.
Ja hän oli sinulle väärä ihminen.
Ei ole väärin, että exäsi on hänen itse valitsemansa kumppanin kanssa.
Katse kannattaa kääntää itseen. Meillä on inhimillinen harhakuvitelma, että jos joku on meidän kanssamme, niin se on parasta ikinä tälle ihmiselle. Eihän se niin ole.
Samalla se ei määritä meitä ihmisinä, että kuka meidän kanssa haluaa olla. Tärkeintä on se miten itse itsemme näemme, koemme ja huolta pidämme.
Tärkein ihmissuhde on suhde itseen. Ensin tuo suhde kuntoon. Sitten vasta tulevat muut, varsinkin romanttisessa rakkaudessa.