Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saisi laittaa Facebookiin, että on jossakin matkoilla? Jos sen näkee vain omat kaverit eikä se ole mitään julkista tietoa?

Vierailija
11.01.2025 |

En ymmärrä. Miten jotkut murtovarkaat voisi tuon muka nähdä ja saada tietoonsa?

Itse olen kesällä lähdössä ulkomaille ja kyllä mä aion julkaista kuvia ihan paikan päällä. Ne näkee vain mun kaverit siellä Facebookissa. Ja vaikka olen reissussa niin se ei tarkoita, että mun talo on tyhjänä. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinkertainen, vai mitä?

Vierailija
2/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuus saattaa tehdä varkaan joskus myös kaverista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä samantein kutsukortit kaikille ainekselle että nyt ois einestä.

Vierailija
4/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita mitään tietoa/ reissukuvia ennenkuin olen takasin kotonani.

Vierailija
5/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suunsoittoa kyllä osaatte, mutta ette silti vastata tähän kysymykseen. Olen tästä aiemminkin kysynyt toisissa ketjuissa, mutta vastausta ei tule. 

Ap

Vierailija
6/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve on lomallakin roikkua netissä, eikö vaan voi nauttia siitä, että matkan vuoksi tehdyn työn ja rahan eteen voi viimein jättää ne älylaitteetkin lomalle? 

Vierailija
7/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä voi ihminen olla? 🤔 

Vierailija
8/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä me sinua voida kieltää että senkus jaat koko elämäsi kuvina vaikka tunti kerrallaan muille jos se tuntuu niin tärkeältä. Kokeilun jälkeen tiedät miten kävi.

Vierailija
9/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä me sinua voida kieltää että senkus jaat koko elämäsi kuvina vaikka tunti kerrallaan muille jos se tuntuu niin tärkeältä. Kokeilun jälkeen tiedät miten kävi.

Niin mä laitoin viime kesän reissulta melkein joka päivä kuvia illalla kun olimme jo hotellissa menossa nukkumaan. Ei käynyt yhtään mitään.

Ap

Vierailija
10/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa lapset kertoivat kouluavustajalle, jonka poikkis sitten kävi keikkaamassa kämpän loman aikana. Ei sitä kenestäkään ikinä tiedä.

Vierailija
11/55 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kissoilla hoitaja kotona joten laitan päivityksiä.

Vierailija
12/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ongelma, jos talo ei ole tyhjillään. Monella on FB::ssa kavereina tosi laaja tuttavapiiri. Ei siellä tarvitse olla kuin se lapsuudenkaveri Elli, joka on rahapulassa. Tai esim. kaverisi mainitsee tutulleen, että taas se Noora K. on matkoilla. Jos profiili tai kansikuvan vaihtaa Facebookissa, niin se on julkinen ja sen ajankohta näkyy. Siitäkin voi päätellä, että henkilö on mahdollisesti  poissa kotoa.

Näin talvella se luomaton lumi ja kesällä leikkaamaton ruoho ovat nopeampia tapoja löytää sopivat murtokohteet.

Vierailija
13/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi se sinnekään laittaa?

Vierailija
14/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa fb:ssä julkaista omalla seinällään ihan mitä tahansa henkilökohtaista omaa tietoaan. Joskus joku on julkaissut kuvan passinsa henkilötietosivusta, joku kertoo ystävällisesti, mistä löytyy kodin vara-avain ja käteisvarat, niin, ja luonnollisesti sen, milloin kotona ei varmasti ole ketään. Se on kivaa, kun voi olla niin sosiaalinen ja avoin.

Se on sitten eri asia mitä siitä seuraa, mutta tottakai saa ja voi. Mitä tahansa saa tehdä.

Vierailija
15/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ottaisi mitää tommosta noin isoa riskiä. Aina jos ollaan jossain matkalla oltu niin sen jälkeen vasta pistänyt kuvat. Muutenki kivempi keskittyä lomalla olemiseen kuin kännykällä kuvien ottamiseen ja muille jakamiseen. 

Vierailija
16/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi ei saisi. Itsellä facekaverina sukulaisia, työkaverit ja muutenkin vain ne joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä ja jotka tietävät kyllä muutenkin että olen lomalla 😆

Vierailija
17/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei koskaan tiedä millaisia kaverit pohjimmiltaan ovat. Tai eihän sen tarvitse olla edes kaveri, vaan epämääräinen kaverin kaveri, jolle kaveri on heittänyt "AP on Malacassa, pääsisipä itsekkin pois täältä talvesta".

Vierailija
18/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvot tykkää. Kai sulla facessa näkyy osoite?

Vierailija
19/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Facebookissa kaverina vaan hyviä ystäviä ja sukulaisia. Ei ole yhtään puolituttua. Olen laittanut kuvia ulkomailta. 

Vierailija
20/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lahjoittanut tavaraa paikallisella Face-roskalavalla. Jännä ettei pääsääntöisesti ulkomaalaisille, lukuunottamatta vaihto-opiskelijoita, kelpaa se että tuon tavaran paikkaan X. Osoite pitäisi antaa. Jos en anna vaan sanon että eikun mä tuon sen kauppakeskukseen niin ei kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi