Miksi ei saisi laittaa Facebookiin, että on jossakin matkoilla? Jos sen näkee vain omat kaverit eikä se ole mitään julkista tietoa?
En ymmärrä. Miten jotkut murtovarkaat voisi tuon muka nähdä ja saada tietoonsa?
Itse olen kesällä lähdössä ulkomaille ja kyllä mä aion julkaista kuvia ihan paikan päällä. Ne näkee vain mun kaverit siellä Facebookissa. Ja vaikka olen reissussa niin se ei tarkoita, että mun talo on tyhjänä.
Kommentit (55)
Tilaisuus saattaa tehdä varkaan joskus myös kaverista.
Lähetä samantein kutsukortit kaikille ainekselle että nyt ois einestä.
En laita mitään tietoa/ reissukuvia ennenkuin olen takasin kotonani.
Niin suunsoittoa kyllä osaatte, mutta ette silti vastata tähän kysymykseen. Olen tästä aiemminkin kysynyt toisissa ketjuissa, mutta vastausta ei tule.
Ap
Mikä tarve on lomallakin roikkua netissä, eikö vaan voi nauttia siitä, että matkan vuoksi tehdyn työn ja rahan eteen voi viimein jättää ne älylaitteetkin lomalle?
Eipä me sinua voida kieltää että senkus jaat koko elämäsi kuvina vaikka tunti kerrallaan muille jos se tuntuu niin tärkeältä. Kokeilun jälkeen tiedät miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä me sinua voida kieltää että senkus jaat koko elämäsi kuvina vaikka tunti kerrallaan muille jos se tuntuu niin tärkeältä. Kokeilun jälkeen tiedät miten kävi.
Niin mä laitoin viime kesän reissulta melkein joka päivä kuvia illalla kun olimme jo hotellissa menossa nukkumaan. Ei käynyt yhtään mitään.
Ap
Tiedän tapauksen, jossa lapset kertoivat kouluavustajalle, jonka poikkis sitten kävi keikkaamassa kämpän loman aikana. Ei sitä kenestäkään ikinä tiedä.
Meillä on aina kissoilla hoitaja kotona joten laitan päivityksiä.
Ei se ole ongelma, jos talo ei ole tyhjillään. Monella on FB::ssa kavereina tosi laaja tuttavapiiri. Ei siellä tarvitse olla kuin se lapsuudenkaveri Elli, joka on rahapulassa. Tai esim. kaverisi mainitsee tutulleen, että taas se Noora K. on matkoilla. Jos profiili tai kansikuvan vaihtaa Facebookissa, niin se on julkinen ja sen ajankohta näkyy. Siitäkin voi päätellä, että henkilö on mahdollisesti poissa kotoa.
Näin talvella se luomaton lumi ja kesällä leikkaamaton ruoho ovat nopeampia tapoja löytää sopivat murtokohteet.
Miksi sinun pitäisi se sinnekään laittaa?
Saa fb:ssä julkaista omalla seinällään ihan mitä tahansa henkilökohtaista omaa tietoaan. Joskus joku on julkaissut kuvan passinsa henkilötietosivusta, joku kertoo ystävällisesti, mistä löytyy kodin vara-avain ja käteisvarat, niin, ja luonnollisesti sen, milloin kotona ei varmasti ole ketään. Se on kivaa, kun voi olla niin sosiaalinen ja avoin.
Se on sitten eri asia mitä siitä seuraa, mutta tottakai saa ja voi. Mitä tahansa saa tehdä.
Ite en ottaisi mitää tommosta noin isoa riskiä. Aina jos ollaan jossain matkalla oltu niin sen jälkeen vasta pistänyt kuvat. Muutenki kivempi keskittyä lomalla olemiseen kuin kännykällä kuvien ottamiseen ja muille jakamiseen.
En minäkään ymmärrä miksi ei saisi. Itsellä facekaverina sukulaisia, työkaverit ja muutenkin vain ne joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä ja jotka tietävät kyllä muutenkin että olen lomalla 😆
Sitä ei koskaan tiedä millaisia kaverit pohjimmiltaan ovat. Tai eihän sen tarvitse olla edes kaveri, vaan epämääräinen kaverin kaveri, jolle kaveri on heittänyt "AP on Malacassa, pääsisipä itsekkin pois täältä talvesta".
Rosvot tykkää. Kai sulla facessa näkyy osoite?
Mulla on Facebookissa kaverina vaan hyviä ystäviä ja sukulaisia. Ei ole yhtään puolituttua. Olen laittanut kuvia ulkomailta.
Mä olen lahjoittanut tavaraa paikallisella Face-roskalavalla. Jännä ettei pääsääntöisesti ulkomaalaisille, lukuunottamatta vaihto-opiskelijoita, kelpaa se että tuon tavaran paikkaan X. Osoite pitäisi antaa. Jos en anna vaan sanon että eikun mä tuon sen kauppakeskukseen niin ei kelpaa.
Oletko yksinkertainen, vai mitä?