Miksi ei saisi laittaa Facebookiin, että on jossakin matkoilla? Jos sen näkee vain omat kaverit eikä se ole mitään julkista tietoa?
En ymmärrä. Miten jotkut murtovarkaat voisi tuon muka nähdä ja saada tietoonsa?
Itse olen kesällä lähdössä ulkomaille ja kyllä mä aion julkaista kuvia ihan paikan päällä. Ne näkee vain mun kaverit siellä Facebookissa. Ja vaikka olen reissussa niin se ei tarkoita, että mun talo on tyhjänä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teet niin kuin tahdot, mutta jos haluat päivittää muitakin kiinnostavia ja hyviä kuvia sekä kokemuksia näe vaivaa. Joka kuvassa ei tarvitse olla omaa naamaa ja taustalla vinoa horisonttia jostakin, josta ei saa selvää. Sinun ei tarvitse selfiellä tai muita matkassa olevia kuvaamalla vakuuttaa, että nyt on tosi hauskaa. Kyllä se ymmärretään muutenkin ja samaa toistaen ei vaan jaksa kiinnostaa.
Jätä ruoka-annoskuvat pois. Jos ei oikeasti ole mitään erityisen taitavaa ja erikoista, niin kaikki on jo nähty. Muista, että muutkin matkustavat ja ottavat kuvia ihan samoista jännistä kuin sinäkin. Keksi jokin uusi, kiva juttu ravintolasta ja kuvaa se. En tiedä mitä, mutta jos sellaista ei ole älä kuvaa.
Ihmiset pitävät yksityiskohdista. Rannat ja maisemat ovat usein jokaisen näytönsäästäjässä, mutta jos näet vaikka paikallisten lasten rakentavan hiekkalinnaa ota siitä kuva ja kerro jotakin muuta rannasta.
Seuraa
Heh, sinähän se oikein opettaja olet. :-D
FBiin kaiken päivittävät ovat suuresti yksinkertaista väkeä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve on lomallakin roikkua netissä, eikö vaan voi nauttia siitä, että matkan vuoksi tehdyn työn ja rahan eteen voi viimein jättää ne älylaitteetkin lomalle?
Ei lomalla ole tarkoitus nauttia matkasta, vaan leveillä muille lomastaa.
Ei kai matkustaminen ole mitään leveilyä nykyään vaan ihan normihommaa.
Osoitetiedot ovat mulla salaiset. FB-kaverini eivät asuntomurtoja harrasta, eikä heistäkään kuin osa tiedä osoitettani.
Ei ketään kiinnosta katsoa toisten lomakuvia. Sama vastenmielisyys niistä nousee kuin aikoinaan valokuva-albumeista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta katsoa toisten lomakuvia. Sama vastenmielisyys niistä nousee kuin aikoinaan valokuva-albumeista.
Kyllä minua kiinnostaa katsoa lomakuvia, jos niissä on maisemia eikä vain pärstäkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni katson lomakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua kiinnostaa katsoa lomakuvia, jos niissä on maisemia eikä vain pärstäkuvia.
No niitähän näkee vaikka YouTubesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi katsoa Facebookista toisten lähettämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus huipussaan 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus huipussaan 😄
Kyllä! Toisekseen toisten kuvista saa matkaideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erikseen tarvetta katsella kuvia Youtubessa. Jos joku laittaa kuvia Facebookissa, niin siinä miettii, että onpa kiva paikka tai tuonne en ainakaan lähde.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ongelma, jos talo ei ole tyhjillään. Monella on FB::ssa kavereina tosi laaja tuttavapiiri. Ei siellä tarvitse olla kuin se lapsuudenkaveri Elli, joka on rahapulassa. Tai esim. kaverisi mainitsee tutulleen, että taas se Noora K. on matkoilla. Jos profiili tai kansikuvan vaihtaa Facebookissa, niin se on julkinen ja sen ajankohta näkyy. Siitäkin voi päätellä, että henkilö on mahdollisesti poissa kotoa.
Näin talvella se luomaton lumi ja kesällä leikkaamaton ruoho ovat nopeampia tapoja löytää sopivat murtokohteet.
Nyt en pysy perässä. Olen ehkä jotenkin kömpelö.
"Jos profiili tai kansikuvan vaihtaa Facebookissa, niin se on julkinen ja sen ajankohta näkyy. Siitäkin voi päätellä, että henkilö on mahdollisesti poissa kotoa."
Mitä tämä tarkoittaa? Profiilin tai kansikuvan voi vaihtaa siellä, missä on kännykkäni. Selittäkää tämä nyt mulle.
Eikö kuvia voi julkaista matkan JÄLKEEN.
Ei se mitään roikkumista ole, ja älylaitteilla saa hyviä kuvia. Oletko kade tai jotain?