Mitä sananlaskua käytät/noudatat eniten elämässäsi?
Itselläni on se, että "kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan". On kyllä auttanu monessa tilanteessa.
Kommentit (139)
Nuo eivät ole sananlaskuja, vaan jotain muita.
Vierailija kirjoitti:
Oma viestisi ei ole yhtään mitään.
Sanksritinkiälistä satym eva jayate (lausu: satjam eeva dsajatee), Totuus aikuisten oikeesti rulettaa (tai jotai..)
Jos joku tuntuu oikealta, tee ja toteuta se.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat sananlaskuja seuraavalla tasolla. Siis alkuperäisestä sananparresta, joka on jo kaikille tuttuna latistunut merkityksettömäksi on versioitu jotain jota kaikki eivät ole ehkä vielä kuulleet, ja joka siten ehkä paremmin herättää ajattelemaan.
Ihminen päättää, Jumala säätää
Jotenkin niin uskon, että oikeasti voin päättää jotain, mutta joku 'korkeampi voima', kohtalo tai muu loppupelissä määrää toteutumisen.
Olen toivonut vuosikymmeniä pientä punaista hirsimökkiä, asun keltaisessa kyläkoulussa, hirsinen toki.
Ehkä vielä... jonain päivänä...
"Parempi kertarutina kuin ainainen kitinä."
Toteutan tätä siten, että jos jokin asia itseäni harmittaa, niin laitan sen asian kerralla kuntoon, vaikka se vaatisi minulta paljon aikaa, rahaa ja epämukavuutta. Eipähän tarvitse sitten miettiä, miksen tehnyt asialle mitään.
Filosofia on ollut minulle hyvin toimiva.
Parempi dildo hanurissa kuin norsu rinnan päällä.
HYVÄ MINÄ.
ON OLLUT TARPEEN. TYÖSSÄ OPISKELUSSA EN OLE SAANUT KOSKAAN POSITIIVISTA PALAUTETTA. TSEMPAAN TUOLLA ITSEÄNI.
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
En eilen illalla jaksanut siivota keittiöstä illan sotkuja, ja siellä ne sotkut ovat vastassa edelleen. Olkkarissa sentään on siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Elä ja anna toisten elää
Elä ja anna loisten elää.
*tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Suu säkkiä myöten.
Suu äkkiä myöten.
Tiedät kyllä mitä myöten.
Hiljainen on hulluista viisain.