Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun asuu lapsiperheen naapurissa tajuaa millaista kulissia toisten elämä

Vierailija
11.01.2025 |

Julkisesti lässytetään kulta rakas ja esitetään hyvää äitiä. Kun asunnon ovi sulkeutuu, mamma saattaa karjua äkkiä silmittömästi lapsilleen. Kiva kuunnella teitä. terv. naapuri

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki säkin elämä ja perhe ja arvostele vasta sitten.

Kiitos, minulla on elämä. Lapsille ei karjuta, koskaan. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana.

SITÄ MINÄKIN, ei se karjumalla parane...asiat vaan pahenee ja skidit saa huonoa äidin mallia! Älä välitä noitten vellihousujen ihme kirjoittelusta, pysytään asiassa ja toimitaan asiallisesti!

Vierailija
62/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki säkin elämä ja perhe ja arvostele vasta sitten.

Kiitos, minulla on elämä. Lapsille ei karjuta, koskaan. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana.

Eli mieluumminko lapsen pitää antaa juosta auton alle? Sinulla ei selvästikään ole lapsia, kun ei useimmat lapset usko, jos sanot pehmosti. Juuri sinunkaltaisten takia koululaitos tuottaa pelkkää sekundaa nykyään ja muut maat menevät ohi.

Miten se lapsi juoksee auton alle sisällä kodissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt seurailemaan muutamien perheiden elämää hyvin tiiviisti, on kyllä vienyt viimeisetkin halut tehdä lapsia.

Mustakin toisten lapsiperheiden elämä näyttää liian uuvuttavalta. Oma ei kuitenkaan ole yhtään niin kamalaa kuin miltä toisten elämä näyttää ulospäin. Omaa lasta jaksaa hoitaa yllättävän paljon, vaikka hän huutaisi enemmänkin (esim. vauva-aikana). En osaa sanoa, mistä tuo epäsuhta aiheutuu. Äidinrakkaudestako?

Vierailija
64/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu yhden lapsen perheen yläpuolella joilla on kaksi koiraa, tuntuu uskottamattomalta mikä meteli siellä on. Koirat haukkuu ja lapsi rääkyy, ei mikään vauva eikä taapero edes, mies huutaa ja tuontivaimo tuolta Venäjältä tai Ukrainasta ei paljon kotona viihdy vaan huitelee muualla. Yöllä huutaa lapsi ja koirat. Aiemmin asui nuori perhe vauvan kanssa, mitään ei kuulunut koskaan 

Vierailija
65/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoajamutsit olisivat kyllä voineet jättää lasten hankkimisen väliin. Niin sairasta pienemmän lyttäämistä ja väkivaltaa.

Lässyttäjävanhemmat ovat ihan yhtä pahoja. Henkistä väkivaltaa sekin on.

Tietenkin, mutta se että on olemassa toinenkin tapa olla paska vanhempi ei mitenkään vähennä ensimmäisen paskuutta.

Jämäkkä aikuinen on eri asia kuin pms-raivohullu esiteini.

Se "pms-hullu esiteini" on saattanut sietää lapsen kiukuttelua ja muuta huonoa käytöstä vaikka kuinka, hän on saattanut olla jämäkkä ja johdonmukainen, ystävällinen ja rakentava - kunnes lopulta katkeaa pinna ja palaute tulee annettua kovemmalla äänellä kuin yleensä.

Vierailija
66/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla ole. Asuin muutama vuosi sitten opiskelujen ajan vuokralaisena sukulaisperheen luona. Ei siellä lapsille, pienille tai teineille, ikinä huudettu. Pari kertaa sanottiin tiukasti jos oli räävittömät jutut, muttei haukuttu tai huudettu. 

Vierailija
67/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Meillä äiti itse pyhimys kaikkialla  paitsi kotona,huusi kurkku suorana  ja haukku kaikkia joka ikinen ilta .Kun vieraita tulossa niin oli se parin tunnin huuto kuinka taas perheen näytelmä alkaa.

En ees menny sen hautajaisiin.

Vierailija
68/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän, että lapsille vielä huudetaan. Kai näitä tilanteita tulee joskus kaikissa perheissä. 

Eläimille huutamista taas en ymmärrä. Ei se eläin ymmärrä. 

Jos mä päätyisin huutamaan eläimelle, niin sen jälkeen tuo eläin lähtisi johonkin toiseen kotiin.

Ei ole eläimiä, joten ei syytä huoleen.

Vierailija
69/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerykset lisääntyy ja hankkii koiria. Velan pitää sit elää näiden k päiden ehdoilla.

Mun ympäristössä ne on yleensä velat, jotka hankkivat koiran. Osa hankkii lapsen, osa koiran. Harvemmalla näyttää olevan molemmat.

Vierailija
70/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa hymistelemään raivokkaan teinitytön kanssa joka huorittelee sinua eikä tottele mitään mitä pyytää tekemään.

Itse olet lapsesi kasvattanut!!! 🤣🤣🤣

Lapsi myös kenties perinyt äitinsä "räväkän" persoonan? ;)

Aika moni teini samoin kuin muu uhmaikäinen on ärhäkkä ja huonokäytöksinen. Ei auta, vaikka olisi kuinka hyvin kasvatettu.

Vierailija
71/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kerrostalossa ikinä kuullu että joku nainen karjuisi täysillä lapselleen, toisalt olis hauskaa ajanvietettä sekin välillä

Vierailija
72/72 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa hymistelemään raivokkaan teinitytön kanssa joka huorittelee sinua eikä tottele mitään mitä pyytää tekemään.

Itse olet lapsesi kasvattanut!!! 🤣🤣🤣

Lapsi myös kenties perinyt äitinsä "räväkän" persoonan? ;)

Aika moni teini samoin kuin muu uhmaikäinen on ärhäkkä ja huonokäytöksinen. Ei auta, vaikka olisi kuinka hyvin kasvatettu.

Poikkeuksiakin on. Minä en itse asiassa ollut sellainen.

Pullotin kaiken sisälle, vaikka kuinka ärsytti, niin tein sen. Koska... mitä järkeä on antaa tunteille valtaa, jos niitä aina vaan vähätellään?

Lapsena minulla oli myös samankaltaisia ajatuksia, vaikka silloin luulin, että negatiivisia tunteita ei saanut näyttää, koska vanhempani alkoivat aina huutamaan, kun itkin. Nauroivat ja "höpöhöpöttelivät" myös, kun olin aidosti tuohtunut jostain.

Kasvettuani huomasin, että ongelmien kertominen muille ei auta. Helpoiten ja nopeiten selviää, kun selvittää asiat itse tässä raivoherkässä perheessä. Kivempaa myös kaikille muille, kun en stressaa heitä tunteillani.

N20