Kun asuu lapsiperheen naapurissa tajuaa millaista kulissia toisten elämä
Julkisesti lässytetään kulta rakas ja esitetään hyvää äitiä. Kun asunnon ovi sulkeutuu, mamma saattaa karjua äkkiä silmittömästi lapsilleen. Kiva kuunnella teitä. terv. naapuri
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoajamutsit olisivat kyllä voineet jättää lasten hankkimisen väliin. Niin sairasta pienemmän lyttäämistä ja väkivaltaa.
Lässyttäjävanhemmat ovat ihan yhtä pahoja. Henkistä väkivaltaa sekin on.
Tietenkin, mutta se että on olemassa toinenkin tapa olla paska vanhempi ei mitenkään vähennä ensimmäisen paskuutta.
Jämäkkä aikuinen on eri asia kuin pms-raivohullu esiteini.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kasvanut huutavassa perheessä, on aikuisena vaikea tajuta, että jotkut aikuiset oikeasti pitävät hirveän pahana sitä, että joku korottaa ääntään.
Mulla oli kerran huutava pomo ja jotkut ryhmäläiset paheksuivat häntä kauheasti. En ollut edes huomannut mitään poikkeavaa sen pomon käytöksessä.
Mulle rähjättiin lapsena kauheasti ja aikuisena en kestä huutoa yhtään. Äimistyttää työelämässä kaikki ihmiset jotka korottavat ääntään. Ei anna hyvää kuvaa kenestäkään ja arvostus laskee saman tien.
On minusta eri asia tarvittaessa korottaa ääntään kuin huutaa ja haukkua kuin raivohullu..
Tervetuloa hymistelemään raivokkaan teinitytön kanssa joka huorittelee sinua eikä tottele mitään mitä pyytää tekemään.
Sellaista se on, itsekin varmasti olit lapsena joskus enkeli ja joskus itse piru. JA myös vanhemmat ovat ihmisiä, joskus kenellä tahansa voi mennä hermo kun aikansa ärsytetään.
Jotenkin ymmärrän, että lapsille vielä huudetaan. Kai näitä tilanteita tulee joskus kaikissa perheissä.
Eläimille huutamista taas en ymmärrä. Ei se eläin ymmärrä.
Typerykset lisääntyy ja hankkii koiria. Velan pitää sit elää näiden k päiden ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki säkin elämä ja perhe ja arvostele vasta sitten.
Kiitos, minulla on elämä. Lapsille ei karjuta, koskaan. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana.
Ei se muiden elämän kyttääminen ole mitään omaa elämää. Tässä(kinhän) sä elät muiden elämää muiden kautta. Jos sulla olisi omia lapsia, niin tietäisit että jos lapsi meinaa vaikka parvekkeen kaiteen yli mennä niin ei siinä hidas lässytys auta.
Kuuntele ohjettasi, äläkä tuputa aatteitasi muille!
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa hymistelemään raivokkaan teinitytön kanssa joka huorittelee sinua eikä tottele mitään mitä pyytää tekemään.
Itse olet lapsesi kasvattanut!!! 🤣🤣🤣
Lapsi myös kenties perinyt äitinsä "räväkän" persoonan? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, minulla on elämä. Lapsille ei karjuta, koskaan. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana.
Lapset harrastaa aika runsaasti tätä henkistä väkivaltaa.
Niin? Koska ne on lapsia? Niille kuuluu opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille karjuminen on täysin normaalia. On aina ollut.
t. Viisi lasta aikuisiksi kasvattanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. wt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Viisi lasta aikuisiksi kasvattanut
Lapset varmaan karjuvat pihalla yhtä paljon kuin vanhempansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kasvanut huutavassa perheessä, on aikuisena vaikea tajuta, että jotkut aikuiset oikeasti pitävät hirveän pahana sitä, että joku korottaa ääntään.
Mulla oli kerran huutava pomo ja jotkut ryhmäläiset paheksuivat häntä kauheasti. En ollut edes huomannut mitään poikkeavaa sen pomon käytöksessä.
Ai jaa, mulla toisinpäin. Koska äiti huusi koko lapsuuden ja nuoruuden niin aikuisena en halua olla huutavidn ihmisten lähelläkään. Enkä itse huuda, eikä mun lapset huuda. Huutava aikuinen kertoo vaan olevansa mt-ongelmainen.
Mä taas en vieläkään ajattele, että huutava ihminen on mielenterveysongelmaonen.
Joillakin ääni kovenee silloinkin, kun he innostuvat jostain asiasta tai pitävät asiaa tärkeänä. Huuto ei aina ilmaise vain vihaa ja raivoa.
Plus rauhallisenkin ihmisen voi saada huutamaan, kun tarpeeksi härnää. Ja lapsethan härnäävät, joko tahattomasti tai saadakseen huomiota. Välillä mietityttää, onko noilla huutamisen paheksujilla lapsia ollenkaan, vai eivätkö he vain vietä aikaa heidän kanssaan. Kolmas vaihtoehto on, että he käyttävät henkistä väkivaltaa, ja kerskuvat sitten, kuinka eivät ikinä korota ääntään. Neljäs vaihtoehto on, että he ovat lehmänhermoisia ja heille on siunaantunut poikkeuksellisen rauhalliset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mieluumminko lapsen pitää antaa juosta auton alle? Sinulla ei selvästikään ole lapsia, kun ei useimmat lapset usko, jos sanot pehmosti. Juuri sinunkaltaisten takia koululaitos tuottaa pelkkää sekundaa nykyään ja muut maat menevät ohi.
Vierailija kirjoitti:
Raivoajamutsit olisivat kyllä voineet jättää lasten hankkimisen väliin. Niin sairasta pienemmän lyttäämistä ja väkivaltaa.
Harvempi heistä on ollut raivoaja ennen omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sen pienen lapsenkin on hyvä oppia, että huutamalla ei saa huomiota. Eli työhuoneen ovi kiinni. Jos pentu on ihan pakko ottaa syliin, se työntekijä voi ihan hyvin laittaa kameran pois päältä, jottei pallopääpentu tule sotkemaan toisten töitä.
Oletko koskaan kokeillut laittaa oven kiinni päiväkoti-ikäisen nenän edestä? Ei muuten hiljene sillä, eikä lopeta huomion kärttämistä, päinvastoin.
Se ei ole "toisten elämän kyttäämistä", jos seinien läpi kuuluu huutoa naapurista. Sitä huutoa kun ei normaali kuuloisena voi olla kuulematta ellei pidä jatkuvasti vastamelukuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pienen lapsenkin on hyvä oppia, että huutamalla ei saa huomiota. Eli työhuoneen ovi kiinni. Jos pentu on ihan pakko ottaa syliin, se työntekijä voi ihan hyvin laittaa kameran pois päältä, jottei pallopääpentu tule sotkemaan toisten töitä.
Ja jättää 1-vuotias heitteille? Niinkö? Kyllä siihen ainaan työnantajatkin joutuivat joustamaan ja vain typerykset (niinkuin sinä) kritisoivat asiasta jolle kukaan ei voinut yhtään mitään.
Itse olet typerys, kun sellaiseksi toisia nimittelet. Hanki lapsellesi hoitaja, jos et pysty keskittymään töihisi siksi, että taaperosi tulee kiljumaan jalkojesi juureen.
Korona-aikaan niitä hoitajia ei voinut käyttää.
Et sitten tehnyt lasua? Et tietenkään