Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnissa mietitään nyt kuumeisesti millaisia aktivointikeinoja keksitään työttömille

Vierailija
11.01.2025 |

Koska palkkatukia ei ole jatkossa juuri käytettävissä jää vaihtoehdoksi lähinnä työkokeilut. Millaisia työkokeilupaikkoja sinä keksisit työttömille?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin kunnat tietysti voisivat vuokrata käyttämättömiä kiinteistöjä yritystoimintaan lähes ilmaiseksi. Tietysti siitä tulisi jonkinlainen markkina häiriö.

Mutta meidän kunnassa on kyllä kaikenlaista entistä tyhjää kunnan omistamaa koulua ja kiinteistöä. Ihan lämpimänä pidetään, mutta tyhjänä.

Riittääkö siellä kunnassa maksavia asiakkaita yrityksille?

Vierailija
42/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämistoimista on vaan haittaa. Siksi meillä onkin niin paljon työttömiä. Mitä enemmän työllistämistoimia, sitä enemmän työttömiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei enää saa mitään etua tuosta aktivoinnista koska uuden lain mukaan aktivointi ei vapauta kuntaa sakkomaksuista. Ainoa mikä mikä vapauttaa sakkomaksuista on palkkatyö, mutta työpaikan järjestäminen työttömille ei kannata koska se tulee paljon kalliimmaksi kuin sakkomaksut

Tämä. Aiemmin sakkomaksuilta vältyttiin, jos työtön oli vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa tai työkokeilussa. Kunnilla ei ole enää tarvetta aktivoida työttömiä.

Tämän takia meillä on niin paljon masennuspotilaita. Työttömät kuului ohjata keskustelemaan murheistaan ammattilaisen kanssa. Kävelivät aina ulos masennusdiagnoosin kanssa. Sitähän täytyi sitten ruveta kuntouttamaan.

Vierailija
44/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömän aktivointi/työpaikkojen löytäminen  2 eri asiaa.

Yleensähän tuo aktivoinnin tarve eli teoria passivoituneisuudesta on täysin hatusta vedetty juttu.

Sinun mielestä ihminen joka on onnistunut välttämään jopa palkkatukityön viimeiset 20 vuotta ei ole passiivinen ? 

Mä olen aktiivisesti vältellyt kaikkea hyödyllistä tekemistä ja palstaillut koko ajan!

Mä oon teitä älykkäämpi ja te ette vaan pärjää mulle ;DDDDD

-winner-

Olen seurannut kirjoitteluasi, ja olet todellakin älykkäämpi kuin suurin osa palstalaisista. Tsemppiä!

Vierailija
45/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän tuo aktivoinnin tarve eli teoria passivoituneisuudesta on täysin hatusta vedetty juttu.

Sinun mielestä ihminen joka on onnistunut välttämään jopa palkkatukityön viimeiset 20 vuotta ei ole passiivinen ? 

Mä olen aktiivisesti vältellyt kaikkea hyödyllistä tekemistä ja palstaillut koko ajan!

Mä oon teitä älykkäämpi ja te ette vaan pärjää mulle ;DDDDD

-winner-

Olen seurannut kirjoitteluasi, ja olet todellakin älykkäämpi kuin suurin osa palstalaisista. Tsemppiä!

Kirjoittelulla yritätte vaan viedä työlliseltä huomion työn tekemisestä ja näin ollen saattaa henkilöl  työttömäksi. Aikavaras siis, haluatte varastaa aikaa, huomiota ja estää työllistymisen nettitrollaillulla.

Vierailija
46/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, jos lasta pakkosyötetään väkisin, hän alkaa inhoamaan sitä ruokaa yli kaiken eikä aikuisenakaan syö sitä ruokaa enää ikinä.

Vierailija
47/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin kunnat tietysti voisivat vuokrata käyttämättömiä kiinteistöjä yritystoimintaan lähes ilmaiseksi. Tietysti siitä tulisi jonkinlainen markkina häiriö.

Mutta meidän kunnassa on kyllä kaikenlaista entistä tyhjää kunnan omistamaa koulua ja kiinteistöä. Ihan lämpimänä pidetään, mutta tyhjänä.

Riittääkö siellä kunnassa maksavia asiakkaita yrityksille?

Tuttavan yritys kyllä tarvitsisi lisää tilaa yritystoimintaan. Ei avaan saa sitä tilaa tarpeeksi halvalla, kun etsinyt.

Toisaalta kunnassa on kyllä paljon tyhjää tilaa, mutta moni omistaja pitää mielummin tyhjänä, kuin vuokraa edullisesti. Esim. Entinen konkurssiin mennyt huonekaluliikkeen tila hyvällä paikalla on ollut jo yli 10 vuotta tyhjänä ja oli uusi rakennus.

Mutta lisätila kyllä tuottaisi myös niitä työpaikkoja. Kunnilla usein on turhia tiloja tyhjillään.

Vierailija
48/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei enää saa mitään etua tuosta aktivoinnista koska uuden lain mukaan aktivointi ei vapauta kuntaa sakkomaksuista. Ainoa mikä mikä vapauttaa sakkomaksuista on palkkatyö, mutta työpaikan järjestäminen työttömille ei kannata koska se tulee paljon kalliimmaksi kuin sakkomaksut

Tämä. Aiemmin sakkomaksuilta vältyttiin, jos työtön oli vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa tai työkokeilussa. Kunnilla ei ole enää tarvetta aktivoida työttömiä.

Tämän takia meillä on niin paljon masennuspotilaita. Työttömät kuului ohjata keskustelemaan murheistaan ammattilaisen kanssa. Kävelivät aina ulos masennusdiagnoosin kanssa. Sitähän täytyi sitten ruveta kuntouttamaan.

Aivan sama mekanismi kouluissa, joissa vilkkaalle haetaan kirjainyhdistelmädiagnoosi ja ohjataan pienluokalle.

Vierailija
49/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnissa pitäisi miettiä, miksi työttömiä pitäisi aktivoida?

Kunnat voisivat lopettaa tuon hyödyttömän työvoimasirkuksen työttömien osalta. Säästyisi kuntalaisten verorahoja muuhun tärkeämpään.

Se virkamiesten määrä ei ole pieni ryhmä joka antaa ja käsittelee työvoimapoliittisia lausuntoja. Heitä on nyt kunnissa, TE-keskuksissa, Kelassa ja eri ammattiliitoissa työttömyyskassoissa. (Tiedän, että te-keskukset lakkautettiin eli työttömät vain siirrettiin kuntien harteille, muuten ne ovat vielä viroissaan.)

Vierailija
50/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmasti ainoa maa, jossa psykologeja käytetään syrjäyttämistarkoitukseen. Siis tämähän on aina avuksi. Halutaan vaan auttaa.

Vierailija
51/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnat voisi kaataa. Ja ei mitään hulluuspalveluita. Säästyisi rahaa. Olisi asiallisia työpaikkoja ja asiallista yksityistä asumista. Ja riittävä perustulo.

Miksi perustulo? Jos ei ole kuntia, ei olisi päivähoitoa eikä kouluja, ei tarvittaisi mitään perustuloa. Jokainen pärjäisi omillaan.

Vierailija
52/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vassa...eikun työttömien paras aktivointi keino on pienentää tukia. Porrastetusti tukia leikattava jotta vassar...eikun työttömät menisi töihin.

Vierailija
53/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkan markan vartija.

Vierailija
54/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kan det bli så att kommunerna börjar exportera arbetslösa? Flytta till grannkommunen så får du en peng. Då alla har flyttat kors och tvärs tillräckligt länge, startar exporten av arbetslösa utomlands.

Muuten hyvä, mutta lasten vuoroviikkoasumisesta tulee kuluja. Ja mites heidän koulunkäynti järjestetään? Valtio ei voi pakottaa yksinhuoltajaksi.

Vierailija
55/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vassa...eikun työttömien paras aktivointi keino on pienentää tukia. Porrastetusti tukia leikattava jotta vassar...eikun työttömät menisi töihin.

Just näin. Sitten ne ottavat tarjotut työpaikat vastaan. Eikö niitä tarjota?

No sitten vaan menee töihin. Työpaikan saakin yhtäkkiä edes ilman hakemista.

Vierailija
56/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kuntapäättäjä, maksaisin työttömille vkymppitonnin muutto rahan toiseen kuntaan muuttoa varten

Ikiliikkuja on keksitty!

Vierailija
57/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Sitten ne ottavat tarjotut työpaikat vastaan. Eikö niitä tarjota?

No sitten vaan menee töihin. Työpaikan saakin yhtäkkiä edes ilman hakemista.

Voi myös ottaa vastaan koulutusta alemman työtehtävän, vaikka sitä ei olisi koskaan tarjottu. 

Vierailija
58/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kan det bli så att kommunerna börjar exportera arbetslösa? Flytta till grannkommunen så får du en peng. Då alla har flyttat kors och tvärs tillräckligt länge, startar exporten av arbetslösa utomlands.

Muuten hyvä, mutta lasten vuoroviikkoasumisesta tulee kuluja. Ja mites heidän koulunkäynti järjestetään? Valtio ei voi pakottaa yksinhuoltajaksi.

Työttömyys ei ole meriitti parisuhdemarkkinoilla, joten aika harvalla työttömällä on lapsia.

Vierailija
59/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen on päihdeongelmainen. Ei siinä aktivoinnit auta. 

Vierailija
60/105 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnalta saattaa löytyä halua maksaa työttömälle muutto johonkin toiseen kuntaan ja ehkä maksaa sinne vuokrakin kaupan päälle. Ettei vaan muuta takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi