Youtube: Sari Kenttämaan tapaus
Onko muut nähneet näitä vidoita Youtubessa. Henkilö siis julkaissut kymmeniä videoita Youtubessa. Häneltä viety kolme lasta, valvotut tapaamiset. Mikähän tässä on taustalla, en jaksanut kaikkia videoita katsoa.
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jotenkin niin outo tapaus.
He ovat yksityisiä ihmisiä mutta koska äiti kertoo kaiken you tubeen niin asioista tulee julkista. Tavallaan ymmärrän äidin tarpeen pitää ns julkista päiväkirjaa ja toisaalta ihmettelen miten hän jaksaa. Itse olisin tuossa tilanteessa niin henkisesti poikki etten jaksaisi puhua kaikille kaikkea.
Siis Sari oli muuttanut lastensa kanssa Lappiin kun olosuhdeselvitys oli kesken. Oliko tämä se asia miksi häntä syytetään nyt?
Sitten toisaalta miksi Sari puhui opettajalle että hän muuttaa lasten kanssa Lappiin heti kun saa lapset itsellensä?
Tässä on niin monta kysymystä.
Olemme tietystikin kaikki erilaisia ihmisiä ja reagoimmekin eri tavoilla asioihin mutta olisiko se hyvä että äitiä vain väsytetään? Lisäksi mietin sitä kuinka moni bloggaa tai muuten kirjoittelee ju
Ymmärrä ihan rauhassa.
Luulempa että ymmärrys loppuisi aika lyhyeen jos sun exä toimisi noin niin kuin s toimii.
Sanois teidän nimet ja sua psykopaatiksi monella videolla ja kertoisi lasten arksluinteiset asiat
Sarin tyyli tuoda asiat julkisuuteen on yksinkertaisesti väärä. Ei ketään lähetä mustamaalaamaan nettiin. Vaan puhutaan asiallisesti asioitten oikeilla nimillä.
Ja lasten nimiä ei someen tuollaisessa tilanteessa.
Kiinnostaisi kyllä tietää se suurin syy, miksi tuohon tilanteeseen on päädytty. En ole (vielä!) ehtinyt kaikkia videoita katsomaan, mutta jo alkupään videoissa, ymmärtääkseni ennen kuin lapsia oltiin vielä edes viety, jo silloin S:llä oli sukset ristissä sosiaalitoimen kanssa. Voiko olla, että S on kieltäytynyt jo niistä lievemmistäkin toimenpiteistä, minkä seurauksena tilanne on eskaloitunut eskaloitumistaan?
Muita satunnaisia yksityiskohtia joita S on kertonut omasta ja lastensa elämästä:
Hän ja kaikki 3 lasta nukkuivat yhdessä samassa huoneessa,
Lappiin muuton jälkeen(?) oli ottanut lapset kotikouluun,
oli korona-aikana nk. rokotekriittinen eikä esim. käyttänyt maskia, vaan kertoi uskovansa kuinka "hänen rakkaus itseään ja kehoaan kohtaan pitäisi hänet kyllä terveenä",
on kertonut uskovansa myös, että negatiiviset tunteet ovat ne mitkä sairastuttavat kehoa; "(itse)sääli sairastuttaa haiman, pelko munuaiset",
on ollut uskovien toiminnassa mukana, mm. yksinhuoltajaäideille suunnatussa vertaistukikerhossa ja sanoo uskovansa Jumalaan, mutta monet videoillaan ilmaisemansa uskomukset ovat kristinuskon näkövinkkelistä pakanuutta, esim. auran värit, manifestointi ja se, että "kivet ovat eläviä olentoja",
kertoo, että lasten isä on narkkari, juoppo, narsisti ja psykopaatti, jonka kanssa ei ole koskaan oikeasti seurustellut eikä asunut tämän kanssa yhdessä - mutta silti tällaiselle miehelle on pitänyt tehdä liuta lapsia. Jos uskomme S:ää, että isä on niin paha kuin hän väittää, sen perusteella ei S itsekään ole kovin hyvä äiti. S sanoo olleensa "narsistin rakkauskoukussa" eikä siksi nähnyt totuutta - eli hänellä ei ollut mielenlujuutta suojata lapsia tuollaiselta mieheltä, vaan synnytti tälle vielä toisen ja kolmannenkin, kun narsisti vähän lirkutteli.
Videoista saa sellaisen kuvan, että kenties isä ei tosiaan koskaan ole ollut mitenkään erityisen osallistuva tai hyvä vanhempi - mutta muutama vuosi sitten S:n elämässä tai mielenterveydessä on mennyt jotain niin merkittävästi nurin, että nyt isä onkin se tasaisempi vaihtoehto.
He ovat yksityisiä henkilöitä. Sari on päättänyt tuoda lasten ja isän asiat julkiseksi sen jälkeen kun asiat eivät ole menneet niin kuin hän tahtoo.
Lapset menettäneet yksityisyyden.
Sarilla ei ole koulutusta siihen että voisi diagnosoida muita psykopaatiksi tai narsiksisi. Siksi hän ei voi myöskään totena kertoa somessa että kuka on narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä tietää se suurin syy, miksi tuohon tilanteeseen on päädytty. En ole (vielä!) ehtinyt kaikkia videoita katsomaan, mutta jo alkupään videoissa, ymmärtääkseni ennen kuin lapsia oltiin vielä edes viety, jo silloin S:llä oli sukset ristissä sosiaalitoimen kanssa. Voiko olla, että S on kieltäytynyt jo niistä lievemmistäkin toimenpiteistä, minkä seurauksena tilanne on eskaloitunut eskaloitumistaan?
Muita satunnaisia yksityiskohtia joita S on kertonut omasta ja lastensa elämästä:
Hän ja kaikki 3 lasta nukkuivat yhdessä samassa huoneessa,
Lappiin muuton jälkeen(?) oli ottanut lapset kotikouluun,
oli korona-aikana nk. rokotekriittinen eikä esim. käyttänyt maskia, vaan kertoi uskovansa kuinka "hänen rakkaus itseään ja kehoaan kohtaan pitäisi hänet kyllä terveenä",
on kertonut uskovansa myös, että negatiiviset tunteet ovat ne mitkä sairastuttavat kehoa; "(itse)sääli sairastuttaa haiman,
Kivoja aiheita Sarilla, olen myös kiinnostunut ihan kaikesta elämässä. Nuo terveydellisetkin asiat ovat olleet tutkintojeni alla koska olen kärsinyt elämässäni erilaisista kivuista ja vaivoista joita lääkärissä ei ole selvinnyt. Jumalastakin voi puhua vaikka ei olisi uskovainen, ei ole pakko noudattaa uskontoja. Minunkin exäni on vastaan näitä asioita ja elää mieluummin suljettujen ovien takana, hän ei halua näkyä koska ei pidä siitä että hänet nähdään. Kasvoimme erilleen koska minä taas olen hyvin avoin, avarakatseinen ja elämänmyönteinen enkä halua hukkua kotiin. Kiinnostusten perusteella ei voi mielenterveyttä arvostella kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
He ovat yksityisiä henkilöitä. Sari on päättänyt tuoda lasten ja isän asiat julkiseksi sen jälkeen kun asiat eivät ole menneet niin kuin hän tahtoo.
Lapset menettäneet yksityisyyden.
Sarilla ei ole koulutusta siihen että voisi diagnosoida muita psykopaatiksi tai narsiksisi. Siksi hän ei voi myöskään totena kertoa somessa että kuka on narsisti.
Kertoo ne muutkin ja hyvin voi kertoakin.
Jos minä tekisin Sarin kanavan kautta jostain diagnoosin niin Sari olisi se tarinan narsisti. Menee täysin siihen lokeroon, jutut ja käytös viittaa tähän. Tarinan roisto ei olekaan ex vaan Sari itse.
Ja minulla on kokemusta ihmisestä, oikeasta narsistista, jolla on diagnosoitu virallisesti se.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä tekisin Sarin kanavan kautta jostain diagnoosin niin Sari olisi se tarinan narsisti. Menee täysin siihen lokeroon, jutut ja käytös viittaa tähän. Tarinan roisto ei olekaan ex vaan Sari itse.
Ja minulla on kokemusta ihmisestä, oikeasta narsistista, jolla on diagnosoitu virallisesti se.
Minullakin on kokemusta ja tiedätkö että narsisteja on varmasti nykyisin joka toisessa kodissa? Miksi sinä saat sanoa näin? Olen huomannut että itsevarmuus on kateuden aihe ja sen vuoksi leimataan narsistiksi myöskin. Odotan innolla mitä uutta taas keksitte kun päissänne alkaakin sekoilla kunnolla, fiksut ymmärtävät nämä asiat oikein eivätkä tuomitse turhia.
Videoilla tuonut esille että tubettamista ei aijo lopettaa. Eli valitsee mielummin tubettamisen entä lisää aikaa lasten kanssa.
Hälle on edellinen asianajaja sanonut että kannattais lopettaa, s kertoi tämän jollain videolla tai kommentissa.
Ja on kertonut myös isän tehneen rikosilm ja että häntä on pyydetty lopettamaan. Hällä on ollut mahdollisuudet saada lisä aikaa tai tuetuttapaamiset muttei suostu muuttamaan omaa toimintaa että saisi ne.
Mitä siitä tulisi jos hän saisi lapset ilman valvontaa.
Siitä tulisi rajattomasti lisää matskua tubeen lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Videoilla tuonut esille että tubettamista ei aijo lopettaa. Eli valitsee mielummin tubettamisen entä lisää aikaa lasten kanssa.
Hälle on edellinen asianajaja sanonut että kannattais lopettaa, s kertoi tämän jollain videolla tai kommentissa.
Ja on kertonut myös isän tehneen rikosilm ja että häntä on pyydetty lopettamaan. Hällä on ollut mahdollisuudet saada lisä aikaa tai tuetuttapaamiset muttei suostu muuttamaan omaa toimintaa että saisi ne.
Te siis haluatte päättää miten ihmiset elävät jotta saavat hoitaa omia lapsiansa kotona? Nyt kannattaa kyllä jokaisen perheen kohdalla tehdä tutkimuksia. Lasten ollessa kotona ei saisi juoda alkoholiakaan mitä suurin osa kuitenkin tekee ihan arjessakin ja jauhavat vaikka mitä skeidaa lastensa aikana kotona. Lapset puhuvat näitä päiväkodissa, koulussa, ulkona ja kavereillansakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulisi rajattomasti lisää matskua tubeen lapsista.Te siis haluatte päättää miten ihmiset elävät jotta saavat hoitaa omia lapsiansa kotona? Nyt kannattaa kyllä jokaisen perheen kohdalla tehdä tutkimuksia. Lasten ollessa kotona ei saisi juoda alkoholiakaan mitä suurin osa kuitenkin tekee ihan arjessakin ja jauhavat vaikka mitä ske
Miten sä Sari et tajua tekeväsi mitään väärää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulisi rajattomasti lisää matskua tubeen lapsista.Te siis haluatte päättää miten ihmiset elävät jotta saavat hoitaa omia lapsiansa kotona? Nyt kannattaa kyllä jokaisen perheen kohdalla tehdä tutkimuksia. Lasten ollessa kotona ei saisi juoda alkoholiakaan mitä suurin osa kuitenki
En ole Sari.
Sananvapaus ei esimerkiksi oikeuta toisen kunnian loukkaamisen tai yksityiselämän suojan piiriin kuuluvien tietojen levittämiseen. Sananvapauden nimissä ei voi levittää toisesta perätöntä väitettä tai huhua. Jos näin toimii, voi syyllistyä kunnianloukkausrikokseen. Jos taas levittää toisen yksityiselämästä julkisuuteen totuudenmukaisia tietoja, vihjauksia tai kuvia, voi syyllistyä yksityiselämän loukkaamisrikokseen. (lapsenoikeudet.fi)
Sari toitottanut sitä että Suomessa sananvapaus. Ei ilmeisesti ole selvittänyt ihan loppuun asti mitkä kuuluu sananvapauden piiriin.
Videot pitkiä. En jaksa katsoa. pikakelauksella just ja just jotain jaksaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Sananvapaus ei esimerkiksi oikeuta toisen kunnian loukkaamisen tai yksityiselämän suojan piiriin kuuluvien tietojen levittämiseen. Sananvapauden nimissä ei voi levittää toisesta perätöntä väitettä tai huhua. Jos näin toimii, voi syyllistyä kunnianloukkausrikokseen. Jos taas levittää toisen yksityiselämästä julkisuuteen totuudenmukaisia tietoja, vihjauksia tai kuvia, voi syyllistyä yksityiselämän loukkaamisrikokseen. (lapsenoikeudet.fi)
Sari toitottanut sitä että Suomessa sananvapaus. Ei ilmeisesti ole selvittänyt ihan loppuun asti mitkä kuuluu sananvapauden piiriin.
Videot pitkiä. En jaksa katsoa. pikakelauksella just ja just jotain jaksaa kuunnella.
Samaahan muutkin tekevät. On oikeus puhua, toivon Sarille jaksamista. Järki kannattaa säilyttää tekemisessä, en ole perehtynyt joten en voi väittää että olisi tehnyt väärinkään, jotkut loukkaantuvat kaikesta.
Kuunnelkaa ihmisiä jotta heidän ei tarvitse toreilla huudella niitä totuuksia.
Muistakaa myös ryypätessänne pitää suunne kiinni ettette aiheuta ongelmia muille. Minunkin ikkunaani on esimerkiksi tultu kivittämään ja riehumaan sinne ikkunan alle sekä lähetetty minulle tappouhkauksia.
Pidetään huolta toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on sanonut ihan suoraan, että mieluummin vaikka lopettaa tapaamiset kokonaan, jos ei saa tapaamisissa "rehellisesti" kertoa lapsilleen heidän isänsä olevan narsisti, ja että Suomen valtio on syyllistynyt rikokseen heidät erottaessaan.
S siis priorisoi oman totuutensa lastensa tapaamisen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulisi rajattomasti lisää matskua tubeen lapsista.Hänhän on sanonut ihan suoraan, että mieluummin vaikka lopettaa tapaamiset kokonaan, jos ei saa tapaamisissa "rehellisesti" kertoa lapsilleen heidän isänsä olevan narsisti, ja että Suomen valtio on syyllistynyt rikokseen heidät erottaessaan.
S siis priorisoi oman totuuten
Onkohan sinulla ymmärryksessä häikkää..? 🤣
Kukaan ei vastaa enää jos itse vastaa tai tulee vain kyselyitä oletko Sari tai muuta typerää. En jaksa kommentoida enää tässä ketjussa, haluatte vain kiusata ja haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastaa enää jos itse vastaa tai tulee vain kyselyitä oletko Sari tai muuta typerää. En jaksa kommentoida enää tässä ketjussa, haluatte vain kiusata ja haukkua muita.
Minä en ainakaan halua haukkua. On vaan ihmeellistä että youtubessa pitää yksityiskohtaisesti kaikki kertoa. Se ei ole lasten edun mukaista. Se pitäisi tajuta.
Katsoin pari videoita (huh, tylsiä) ja en katso enää. Ilmeetön ja tunteeton, pahasti häiriintynyt persoona. Elelee omassa todellisuudessa, ja siellä taitaa jatkossakin pysyä. Onneksi Suomessa on edes jotenkin, vähillä resursseilla, toimiva lastensuojelu.
Joo olen kyllä toisaalta samaa mieltä siitä että tälläisiä asioita on hyvä tuoda myös esille sillä ihmisten käsitys on monesti naivi ja mustavalkoinen. Ajatellaan että ihmisen pitäisi olla täysin hullu jos hän tapaa lapsiaan valvotusti noin pitkään mutta Sarin kohdalla tämä tilanne on jo kestänyt yli kolme vuotta. Varmasti rankkaa ja siksi ihmettelen miten hän jaksaa kertoa kaiken you tubeen kun pään sisälläkin pitäisi löytää rauha.