Kela leikkaa 30% pois perustoimeentulotuesta, ja en enää pärjää...180e lähtee joka kuukausi pois, mistä keksisin lisätuloa sen verran?
Jostain pitäisi saada 180e/kk jotta saisin minimitoimeentulotuen, eli joku pimeä homma koska ei saa näkyä tiliotteella ne tulot tai lähtee vain lisää tukia saman verran. Nyt ei ole enää rahaa edes ruokaan kun jo 4kk leikattu, asunnossa lamput palaneet ja sukat loppu...
Mitä voisin alkaa tehdä? 35v mies Vantaalta.
Kommentit (116)
Eivätkö aiheesta aiemmin aloittamasi 50 ketjua ole lainkaan selventäneet asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden myymisellä ton rahan tekee 1-3 päivässä
Jos menee muslimien reviirille myymään niin tulee turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinulla sitten on koulutus? Onko yhtään työkokemusta?
Ei ole koulutusta eikä työkokemusta. Työhaluissani ei ole koskaan ollut hurraamista ja sossusta on tähän asti saanut toimeentulon.
Ap
Miksi olet sitten muuttanut liian kalliiseen asuntoon alkujaan kun ei ole minkäänlaista tuloa ikinä edes ollut.
muuta yksiöön Keravalle
Asunto ei ollut liian kallis kun muutin, minun vuokra on noussut 300€ tänä aikana kun olen asunut tässä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uunitus ratkaisee rahapulmat.
Myös Halliksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos hakisit ihan oikeita töitä. Bussikuski, taksikuski, siivooja, kaupan kassa jne.?
Ei ole ajokorttia eikä varaa hankkia
Ap
Lainaa sen verran? Ajokortti avaa monia ovia.
Onnistuneella keikalla voi tienata hyvän summan mutta jos jäät kiinni niin olet vankilassa imemässä puikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerää kaatopaikoilta ja rakennusten jätelavoilta kuparia. Myy ne sitten romumetallin ostajalle.
ratikkakiskojen lähistöltä löytyy myös ylimääräisiä kuparinpätkiä
Mun mielestä kela leikkaa ensin 20 prossa ja jos ei ala totella, niin jatkossa 40 prossaa.
Mistä tuo 30?
T: kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos hakisit ihan oikeita töitä. Bussikuski, taksikuski, siivooja, kaupan kassa jne.?
Ei ole ajokorttia eikä varaa hankkia
Ap
Lainaa sen verran? Ajokortti avaa monia ovia.
En uskalla ajaa autoa eikä enää kolmekymmpisenä opi ajamaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kela leikkaa ensin 20 prossa ja jos ei ala totella, niin jatkossa 40 prossaa.
Mistä tuo 30?
Liian kalliin vuokran takia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja tms. Marjoja tai sieniä voi myös poimia.
Lumihangessa ei kasva marjoja ja sieniä.
Et saa mistään. Tarvitset palkaksi sen mitä nyt saat + sen 180. Sillä muutoin tuo 180 vähennetään toimeentulotuestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo 30?
Liian kalliin vuokran takia
Ap
Silloinhan asumistuesta eikä toimeentulotuesta jääj vajaaksi?
Tässä on asioita, mitä ei voi suositella, koska ne ovat laittomia ja kenenkään ei missään nimessä pidä tehdä niitä. Huumeiden välitys (itse ei kannata todellakaan vetää), varakkaan näköisten ihmisten ostosten ryöstäminen ostoskeskuksen parkkipaikalla, veneisiin ja mökkeihin murtautuminen jne.
Nämä kaikki ovat laittomuuksia ja täysin väärin. Ethän tee tällaista.
Vanhukset eivät jaksa taistella vastaan. Siksi juuri heiltä ei saa varastaa. Se on täysin moraalitonta.
Ja töihin meno on täysin poissuljettu vaihtoehto. Muiden työn hedelmistä vaan nautit ilman vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja töihin meno on täysin poissuljettu vaihtoehto. Muiden työn hedelmistä vaan nautit ilman vastuuta.
Töihin ei pääse noin vaa etenkää ilma kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Liity Perussuomalaisiin, ne ei leikkaa pienituloisilta
Ei niin ja rajoiltakaan ei ole kahteen vuoteen tullut ketään. Persut hoitaa Suomen kuntoon. Pensakin on halpaa. Holtiton velanotto loppui kun Purra otti ohjat. On se kyllä taitava porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei pääse noin vaa etenkää ilma kokemusta
Kukaan ei ole koskaan päässyt mihinkään töihin?
Miksi olet sitten muuttanut liian kalliiseen asuntoon alkujaan kun ei ole minkäänlaista tuloa ikinä edes ollut.
muuta yksiöön Keravalle