Laitan tänään chilit itämään
En ole moneen vuoteen kasvatellut, mutta jospa nyt olisi taas aika. Siemeniäkin on kertynyt useista kymmenistä lajikkeista, vaikea valinta tulossa.
Kommentit (44)
En ymmärrä chiliä kasvattavia ihmisiä.
Chilien laittaminen itään on siis niin tosi junttia.
Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä lapsen.
Ei taida runkkaamalla onnistua. Mutta yritä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.
Juu, löytyyhän niiltä "chilin" taimia. Saa niitä kaupan punaisia chilejä. Sama ostaa kaupasta valmiina.
koska pääset vetämään ensimmäiset pössyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osta kaupasta valmiita chilejä? Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.
Sinulta on näköjään koko itse kasvattamisen idea hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osta kaupasta valmiita chilejä? Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.
Sinulta on näköjään koko itse kasvattamisen idea hukassa.
Hän on käytännön mies ja ottaa itselleen valmiiksi raskaana olevan naisenkin. Kasvattelee siitä sitten itse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, löytyyhän niiltä "chilin" taimia. Saa niitä kaupan punaisia chilejä. Sama ostaa kaupasta valmiina.
Viimevuonna oli Caroliinan raizkaajaa mitä ostin.
Ystäväni toi vuosia sitten kiinasta erilaisia chilin siemeniä ja olen koittanut pitää kantaa yllä kasvattamalla aina uusista siemenistä uusia taimia. Voi olla että näitä kaupastakin saisi, mutta se ei ole kuitenkaan ihan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla tietänet, että kaupastahan saa chilejä kasvatettuna ja valmiita chilikastikkeita ja tahnojakin.
Vierailija kirjoitti:
Millaista kasvivaloa käytät ?
300W natrium.
Mä laitan tulevalla viikolla inkiväärin kasvamaan. Siitä tulee kiva, bambua muistuttava, eksoottinen yli metrin korkuinen pensas. Ja lisäksi saa hemmetisti uutta inkivääriä ensi syksyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla tietänet, että kaupastahan saa chilejä kasvatettuna ja valmiita chilikastikkeita ja tahnojakin.
Taimena.
Vierailija kirjoitti:
Millaista kasvivaloa käytät ?
Lediä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä lapsen.
... sinä lapset, hän lapsee, me lapsemme, te lapsette, he lapsevat.
Kasvatatko niitä kesällä kasvihuoneessa vai missä ? Minulla on joka vuosi kova into kasvattaa chilejä, mutta sato on aina heikko. Ei ole kasvihuonetta. Ja tiedän, että ilman kasvihuonettakin voi onnistua hyvin
Minä mansikat. Valkoisia mansikoita ei kai saa Suomesta, joten tilasin siemenet netistä.
Pari rocotoa, joku baccatum ja joku jalapeno. Josko niillä pääsisi alkuun. Vielä pitäisi tarkempi valinta saada tehtyä.