Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvissyönti kuumentaa tunteita?

Vierailija
11.01.2025 |

Miksi suutu siitä, että joku ei syö lihaa tmv. ?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei koske minua, olen sujuvasti sekasyöjä.

Mutta luulen, että etenkin joidenkin miesten mielestä kasvissyönti on jotenkin "homoa". Kunnon uros syö lihaa, että jaksaa ja kaikki muu on uhkaus kivesten kutistumiselle ja penetraatioon altistumiselle.

Hauska näkemys sinänsä, kun ihminen on homohtavan heikko eläin noin yleensäkin. Gorillat ovat lähes vegaaneja, mutta olisi vaikea syyttää heitä epämiehekkyydestä.

Hauska vertaus tuokin. Mites noi norsut ja sarvikuonot?

Taitaa olla enemmän sellainen asenne-, kasvatus- ja uskomuskysymys, joka on yksilöllinen toki. Kävin yhteen aikaan aika paljon erään kaupungin yhdessä suositussa lounaspaikassa, jossa oli hyvä buffa. Se oli myös raksamiesten suosiossa, koska aukesi tarpeeksi aikaisin ja lämminruoka oli tuttua turvallista aika kotiruokamaista

Tuollainen henkilö on varmaan lapsesta asti ehdollistunut ja saanut miehen mallin jostain raivoavasta, sairaasta öykkäristä, jonka keho on täysin tulehtunut ja peräsuoli mädäntynyt. Kyllähän sellainen laittaa kiukuttamaan.

Vierailija
42/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä siksi, että vege-einekset ei ole yhtään terveellisempiä kuin lihapiirakka tai roiskeläppä. Ihan samat kemikaalit ja prosessit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu siihen kastiin että asian väkisin toisille tuputtaminen, suorastaan uskonnollisuuteen verrattavissa olevassa hurmiossa, ottaa siinä eniten päähän. Pätee moneen muuhunkin asiaan.

Vierailija
44/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi saada syödä mitä haluaa (ei tietenkään ihmislihaa, koiria tai kissoja).

Minulla ei ole mitään kasvissyöjiä ja vegaaneja vastaan, perheessäni on yksi sellainen.

Minua häiritsee joidenkin vegaanien käytös, jotka haluavat kertoa, että olet huono ihminen, koska syöt lihaa. Vaikka he itse matkustavat jatkuvasti lentokoneella ja ostavat jatkuvasti uusia vaatteita (mikä on myös huono asia ympäristölle).

Voin kuvitella eläväni kasvissyöjänä. Pärjään ilman lihaa.

Mutta vegaani? Ei kiitos. En voi elää ilman maitoa ja maitotuotteita, olen kokeillut sitä, enkä pärjännyt sillä hyvin.

Miksi kissoja tai koiria ei voisi syödä? Varmasti niistä saa ihan yhtä hyvää lihaa kuin muistakin eläimistä.

Vierailija
45/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiltä viedään ruoka, kauheeta.

Vierailija
46/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi saada syödä mitä haluaa (ei tietenkään ihmislihaa, koiria tai kissoja).

Minulla ei ole mitään kasvissyöjiä ja vegaaneja vastaan, perheessäni on yksi sellainen.

Minua häiritsee joidenkin vegaanien käytös, jotka haluavat kertoa, että olet huono ihminen, koska syöt lihaa. Vaikka he itse matkustavat jatkuvasti lentokoneella ja ostavat jatkuvasti uusia vaatteita (mikä on myös huono asia ympäristölle).

Mutta vegaani? Ei kiitos. En voi elää ilman maitoa ja maitotuotteita, olen kokeillut sitä, enkä pärjännyt sillä hyvin.

Miksi kissoja tai koiria ei voisi syödä? Varmasti niistä saa ihan yhtä hyvää lihaa kuin muistakin eläimistä.

Tottakai voi. Normaalia aasialaista ruokakultturiahan se on tähänkin asti ollut.

Vierailija
47/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho ei sopeudu tuohon muutokseen nopeasti, sille pitää antaa aikaa. Maitotuotteetkin voi rajata esim. vuohenmaitoon ja/tai luomuun, sillä vuohi täytyy lypsää siitä huolimatta, onko tästä r aiskattu ja tältä viety juuri kilejä. Le

Juuri tällaisten kommenttien takia pysyn sekasyöjänä ja käytän maitotuotteita. Näitä kommentteja lukiessa ei kannata ihmetellä, miksi niin moni inhoaa osaa vegaaneista. Nämä vegaanit tekevät kasvissyönnille paljon enemmän hallaa kuin kukaan muu.

Vierailija
48/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pääosin kasvisruokaa, aina kun esim ravintolassa on vaihtoehtona laadukas vege annos, valitsen sen. En kuitenkaan tuo tätä millään tavalla ilmi, se on minulle vain terveellinen ja kestävä valinta, eikä siinä voi mistään uskonnosta puhua.

Kuitenkin on tullut vastaan tilanteita, jossa tämä valintani on ollut jollekin öyhöttäjälle suuri ongelma. Esimerkki: olimme seurueena ravintolassa syömässä ja eräs seurueessa ollut ihminen kysyi ohimennen annoksestani, johon vastasin rehellisesti- siitä alkoi hirveä pilkkaaminen ja v*ttuilu vegeannoksesta...

Tunnen paljon myös ihan täys vegaaneja eivätkä he tuo tätä valintaa muille esille, kuin kysyttäessä. Yleensä tämä valinta on ollut enemmän ongelma näille kysyjille, kun jostain on pitänyt päästä kiukuttelemaan.

Vierailija
49/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on joku ongelma ollu aina terveellisyyttä kohtaan. Ainakun joku mainitsee sanan "terveellinen" niin kaikki alapeukuttaa ja sylkee naamalle. Kukaan ei välitä edes omasta terveydestään :D vasta sitten itketään kun se menee. Sitten alkaakin Jumalan syyttäminen ja toisten ihmisten syyttäminen kun kaikki on kurjaa :D

Vierailija
50/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen tuputtamisen ja pakottamisen vuoksi.....

Vierailija
51/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten hassu juttu, en syö punaista lihaa, mutta syön kalaa ja joitain se häiritsee. Mutta ihan samallalailla sekasyöjät syövät porsasta, mutta eivät koiria. Jotkut eivät syö hevosia tai lampaita, mutta ei heiltä ikinä kysellä miksi olet tekopyhä ja syöt noita eläimiä, mutta et noita.

Vierailija
52/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koulujen kasvisruokapäivän aiheuttama tunnekuohu on kyllä jännä.

Kautta aikain monien lasten lempiruokia koulussa ovat olleet mm. pinaattiletut ja esim erilaiset puurot.

Kun sitten taas kysytään kenen tahansa kamalimpia ruokamuistoja elämän varrelta, ne ovat lähes aina jotain liharuokia. 

Mutta silti jotkut saavat itkupotkuraivarit, jos lapsi ei joka päivä jokaisella aterialla ei saa lihaa. 

Vierailija
53/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasvissyöjät usein nostavat itsensä muiden yläpuolelle, saarnaavat ja tuomitsevat muita ihmisiä. Ei se muutoin ärsytä mitenkään.

Vierailija
54/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että minua v*tuttaa jatkuva keuhkoaminen, vauhkoaminen ja paasaaminen. Ikinä ei saa olla rauhassa ja syödä mitä haluaa. Ja minähän syön melkein kaikkea. Paitsi ultraprosessoidut p@skat skippaan, olivatpa ne tehty mistä tahansa.

Vierailija
55/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että minua v*tuttaa jatkuva keuhkoaminen, vauhkoaminen ja paasaaminen. Ikinä ei saa olla rauhassa ja syödä mitä haluaa. Ja minähän syön melkein kaikkea. Paitsi ultraprosessoidut p@skat skippaan, olivatpa ne tehty mistä tahansa.

Olen siis sekasyöjä.

Vierailija
56/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun meidän opiskelijaruokalat pakottaa kaikki syömään vegaaniruokaa. Ihan kamalaa. 🤮

Vierailija
57/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koulujen kasvisruokapäivän aiheuttama tunnekuohu on kyllä jännä.

Kautta aikain monien lasten lempiruokia koulussa ovat olleet mm. pinaattiletut ja esim erilaiset puurot.

Kun sitten taas kysytään kenen tahansa kamalimpia ruokamuistoja elämän varrelta, ne ovat lähes aina jotain liharuokia. 

Mutta silti jotkut saavat itkupotkuraivarit, jos lapsi ei joka päivä jokaisella aterialla ei saa lihaa. 

Outo kommentti.

Vierailija
58/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin- pahimmat v*ttuilijat, paasaajat, keuhkoajat ja vaahtoajat ovat omalla kohdallani olleet lihansyönnin puolesta paasaavia "uskovaisia".

Jännä juttu- korkeakoulun ravintolassa on tarjolla molempia, söimme usein porukalla. Osa söi liharuokia ja osa vegeä- koskaan kenenkään valinnoista ei huomauteltu tai arvosteltu. Useimmat lihansyöjät myls maistoivat mielellään vegeruokiakin toisinaan.

Lienee sivistyskysymys. Sivistyneen ei tarvitse omista valinnoistaan pitää meteliä, tai kyseenalaistaa muita- oli se valinta sitten kumpi tahansa.

Vierailija
59/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin- pahimmat v*ttuilijat, paasaajat, keuhkoajat ja vaahtoajat ovat omalla kohdallani olleet lihansyönnin puolesta paasaavia "uskovaisia".

Jännä juttu- korkeakoulun ravintolassa on tarjolla molempia, söimme usein porukalla. Osa söi liharuokia ja osa vegeä- koskaan kenenkään valinnoista ei huomauteltu tai arvosteltu. Useimmat lihansyöjät myls maistoivat mielellään vegeruokiakin toisinaan.

Lienee sivistyskysymys. Sivistyneen ei tarvitse omista valinnoistaan pitää meteliä, tai kyseenalaistaa muita- oli se valinta sitten kumpi tahansa.

Sivistystä olisi myös hyväksyä toisten ruokavaliot. Nyt se ei tapahdu, kun opiskelijaruokalassa pakotetaan kaikki syömään kasvisruokaa. Myös Unicafe on lisännyt vegaaniruokien määrää vuoden alusta ja vastaavasti vähentänyt sekaruokia.

Vierailija
60/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös työpaikalla korkeakoulut käynyttä porukkaa. Ei siellä kukaan kiinnitä mitään huomiota muiden ruokiin, samasta linjastosta saa lihat ja kasvikset. Olin varmaan pari vuotta syönyt yhden työkaverin kanssa ja kun tuli joulun tarjoiluista puhe ja hän mainitsi, ettei kinkkua ole, kun kukaan perheessä ei syö lihaa, hoksasin että jaa, säkö olet kasvissyöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi