Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvissyönti kuumentaa tunteita?

Vierailija
11.01.2025 |

Miksi suutu siitä, että joku ei syö lihaa tmv. ?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä kuumentaako se oikeasti silloin kun on tilanne rttä ne syö ketkä sitä haluaa. Mutta sitten on eri asia kun aletaan pakottamaan, kuten kouluissa, elibtarjolla ei ole muuta. Monesti koulujen tehotuotannoissa todella halvalla tehty ruoka ei maistu oppilaille ja ne jättää kokonaan syömättä ja se on huono asia jaksamisen ja oppimisen takia /silloin oppilaat hakee jostain lähikaupan paistopisteeltä jotain hiilarimättöä. Lisäksi väjärasvainen kasbisruoka ei pidä nällää, 2h päästä on hirveä mälkä. Pakko ei ole hyvä asia.

Vierailija
22/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä kuumentaako se oikeasti silloin kun on tilanne rttä ne syö ketkä sitä haluaa. Mutta sitten on eri asia kun aletaan pakottamaan, kuten kouluissa, elibtarjolla ei ole muuta. Monesti koulujen tehotuotannoissa todella halvalla tehty ruoka ei maistu oppilaille ja ne jättää kokonaan syömättä ja se on huono asia jaksamisen ja oppimisen takia /silloin oppilaat hakee jostain lähikaupan paistopisteeltä jotain hiilarimättöä. Lisäksi väjärasvainen kasbisruoka ei pidä nällää, 2h päästä on hirveä mälkä. Pakko ei ole hyvä asia.

Aina on koulussa ollut niitä ns. kasvisruokapäiviä. Niitä ei vain ole sanottu kasvisruokapäiviksi, niin kukaan ei älynnyt niistä vetää hernettä nenääsä. Nyt sitten yksi tuolla lailla nimetty päivä viikossa tuhoaa koko nuorison ravitsemuksen. On se jännä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska TAAS joku vähemmistö tunkee ideologiaansa valtaväestölle (normaalit seka- ja lihansyöjät) ja olettaa virheellisillä väitteillä että suurin osa porukkaa siirtyy jursimään porkkanoita. Vähemmistön ideologiaa tungetaan joka paikkaan ja meitä normaaleita lihaa kuluttavia katsotaan jo kohta kieroon, vähätellään jne.... 

Mä aion syödä niin kauan lihaa kun viimenenkin possu, kana tai lehmä on pystyssä, en elä millään kanin ruoalla. 

Vierailija
24/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suuttuisin? Hölmö ajatus.

Itse syön lihaa noin 2-3 kiloa viikossa ja kasvikset menevät siinä ohella itsellänikin.

Enemmänkin olen kuullut vegaaneilta kiukuttelua siitä kun olen sekasyöjä.

Kerran olin KFC:llä syömässä ja sinne ryntäsi lauma häiriintyneitä kasvissyöjiä kyltteineen huutamaan, solvaamaan ja viskelemään kunnollisten ihmisten ruoka annoksia lattialle. 

Miten jotkut voivat olla niin sekaisin?

Eivät kunnioita lainkaan toisten ruokarauhaa.

Vierailija
25/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on koulussa ollut niitä ns. kasvisruokapäiviä. Niitä ei vain ole sanottu kasvisruokapäiviksi, niin kukaan ei älynnyt niistä vetää hernettä nenääsä. Nyt sitten yksi tuolla lailla nimetty päivä viikossa tuhoaa koko nuorison ravitsemuksen. On se jännä.

Aivan. Ihan kuin se halvimmasta mahdollisesta lihan kaltaisesta massasta ultraprosessoitu moska olis jotain superterveellistä ja ravitsevaa. Ei kouluilla ole varaa mihinkään laatulihoihin ollut ikinä, makkarasoppaa ja jänneklimppikastiketta siellä on aina tarjottu.

Vierailija
26/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön mielelläni lohenpunaista lihaa. Paitsi jos se maistuu suolaiselta tai siinä on jokin makeahko haju.

Vierailija
27/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Miksi koulun pitäisi tarjota jotain ravintolatason terveellistä gourmetia?? 

Vierailija
28/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska TAAS joku vähemmistö tunkee ideologiaansa valtaväestölle (normaalit seka- ja lihansyöjät) ja olettaa virheellisillä väitteillä että suurin osa porukkaa siirtyy jursimään porkkanoita. Vähemmistön ideologiaa tungetaan joka paikkaan ja meitä normaaleita lihaa kuluttavia katsotaan jo kohta kieroon, vähätellään jne.... 

Mä aion syödä niin kauan lihaa kun viimenenkin possu, kana tai lehmä on pystyssä, en elä millään kanin ruoalla. 

No jos et muita kasviksia tunne ja/tai osaa ravinnoksi valmistaa kuin porkkanan ja kanin ruoan, niin ihan viisasta on edes sitä sikaa sitten syödä. Voisit muuten aika pian kuolla nälkään.

Vierailija
29/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä tuputetaan pahemmin kuin uskontoja. Lisäksi ihmisen keho voi kaikkein parhaiten kun ravinto on lähes pelkkää proteiinia. Paino pysyy kurissa ja ei tule ruokailun jälkeisiä hiilari-väsymyksiä. Olo on kaikin puolin loistava.

Vierailija
30/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koulussa joskus 80-luvulla suosikkiruoka oli pinaattiletut, oppilaat rakastivat niitä ja kukaan ei valittanut vaikka ne ovat kasvisruokaa ja varmaan ravintoarvoltaan aika huonoa ravintoa.

Vierailija
31/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä tiedän, että sinä olet kasvissyöjä?

Tiedätkö sinä mitä minä syön?

Vierailija
32/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitä tuputetaan pahemmin kuin uskontoja. Lisäksi ihmisen keho voi kaikkein parhaiten kun ravinto on lähes pelkkää proteiinia. Paino pysyy kurissa ja ei tule ruokailun jälkeisiä hiilari-väsymyksiä. Olo on kaikin puolin loistava.

Lähes täysin proteiinia? 

Jaa-a, tuo taitaa olla yksi evoluution keino karsia populaatiosta niitä kaikkein kehnoimmilla älyllisillä eväillä varustettuja yksilöitä?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varo-tankkaamasta-liikaa-liiallisel…

Vierailija
33/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi saada syödä mitä haluaa (ei tietenkään ihmislihaa, koiria tai kissoja).

Minulla ei ole mitään kasvissyöjiä ja vegaaneja vastaan, perheessäni on yksi sellainen.

Minua häiritsee joidenkin vegaanien käytös, jotka haluavat kertoa, että olet huono ihminen, koska syöt lihaa. Vaikka he itse matkustavat jatkuvasti lentokoneella ja ostavat jatkuvasti uusia vaatteita (mikä on myös huono asia ympäristölle).

Voin kuvitella eläväni kasvissyöjänä. Pärjään ilman lihaa.

Mutta vegaani? Ei kiitos. En voi elää ilman maitoa ja maitotuotteita, olen kokeillut sitä, enkä pärjännyt sillä hyvin.

Vierailija
34/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uhka toisten maailmankuvalle. Jos muut eivät syö lehmän tissimaitoa niin kyllähän se saa näyttämään sen yhden joka runkkaa lehmää tissimaidon toivossa vähän typerältä.

Vierailija
35/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei koske minua, olen sujuvasti sekasyöjä.

Mutta luulen, että etenkin joidenkin miesten mielestä kasvissyönti on jotenkin "homoa". Kunnon uros syö lihaa, että jaksaa ja kaikki muu on uhkaus kivesten kutistumiselle ja penetraatioon altistumiselle.

Sitä kutsutaan toksiseksi maskuliinisuudeksi. Sen mukaan "äijät ei mitään rehuja syö", tai muuttuvat naisiksi. Kumpuaa siis patriarkaatista ja misogyniasta, jossa feminiinisyys nähdään halveksittavana. Sitä en tiedä, miksi kasvisten syöminen nähdään nimenomaan feminiinisenä asiana.

Vierailija
36/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi saada syödä mitä haluaa (ei tietenkään ihmislihaa, koiria tai kissoja).

Minulla ei ole mitään kasvissyöjiä ja vegaaneja vastaan, perheessäni on yksi sellainen.

Minua häiritsee joidenkin vegaanien käytös, jotka haluavat kertoa, että olet huono ihminen, koska syöt lihaa. Vaikka he itse matkustavat jatkuvasti lentokoneella ja ostavat jatkuvasti uusia vaatteita (mikä on myös huono asia ympäristölle).

Voin kuvitella eläväni kasvissyöjänä. Pärjään ilman lihaa.

Mutta vegaani? Ei kiitos. En voi elää ilman maitoa ja maitotuotteita, olen kokeillut sitä, enkä pärjännyt sillä hyvin.

Keho ei sopeudu tuohon muutokseen nopeasti, sille pitää antaa aikaa. Maitotuotteetkin voi rajata esim. vuohenmaitoon ja/tai luomuun, sillä vuohi täytyy lypsää siitä huolimatta, onko tästä r aiskattu ja tältä viety juuri kilejä. Lehmä ei tuota maitoa ilman tätä r aiskausta. Tässä mielessä lihansyönti on jopa luonnollisempaa ja eettisempää kuin maidon juominen, joka pitää sisällään jatkuvaa seksuaalista väkivaltaa lehmiä kohtaan

Vierailija
37/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta luulen, että etenkin joidenkin miesten mielestä kasvissyönti on jotenkin "homoa". Kunnon uros syö lihaa, että jaksaa ja kaikki muu on uhkaus kivesten kutistumiselle ja penetraatioon altistumiselle.

Hauska näkemys sinänsä, kun ihminen on homohtavan heikko eläin noin yleensäkin. Gorillat ovat lähes vegaaneja, mutta olisi vaikea syyttää heitä epämiehekkyydestä.

Hauska vertaus tuokin. Mites noi norsut ja sarvikuonot?

Taitaa olla enemmän sellainen asenne-, kasvatus- ja uskomuskysymys, joka on yksilöllinen toki. Kävin yhteen aikaan aika paljon erään kaupungin yhdessä suositussa lounaspaikassa, jossa oli hyvä buffa. Se oli myös raksamiesten suosiossa, koska aukesi tarpeeksi aikaisin ja lämminruoka oli tuttua turvallista aika kotiruokamaista mutta siellä oli aina myös kasvisvaihtoehto rinnalla.

Katselin ihmeissäni niitä äijien lautasia, jotka oli kuin pieni Everest. Sinne oli mätetty ihan kaikkea ja myös paljon kasviksia ja salaattia.

Kerran sitten katsoin, kun paikalle purjehti joku raksaäijä vaatteista päätellen. Äyskäisi kassalle että "RUOKAA, EI MITÄÄN REHUJA". Tarjoilija sitten kyseli, että mitäs saisi herralle olla ja tämä tilasi jonkun lankkupihvin, ranskalaiset ja maidon. Hintaa kuului tulevan yli 30 euroa. Samaan aikaan buffassa olisi ollut kukkoa viinissä riisillä ja kaikki muu siihen päälle 12 eurolla. Tämä herrahenkilö ruokaili yksin, kun muut raksaäijät olivat aina porukalla.

Kyllä edelleen väitän, että joillakin miehillä on tällainen jutimainen asenne, että kaikki kasvikset ovat pahoja, jos eivät ole rasvassa kokattua perunaa. Mutta loppujen lopuksi ei sen asenteen muuttaminen olisi niin vaikeaa, kun se tarjottaisiin oikealla tarjottimella. Oikeastaan ilman liikaa korostusta, että _tämä on nyt sitä kasvisruokaa_.

Vierailija
38/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan toksiseksi maskuliinisuudeksi. Sen mukaan "äijät ei mitään rehuja syö", tai muuttuvat naisiksi. Kumpuaa siis patriarkaatista ja misogyniasta, jossa feminiinisyys nähdään halveksittavana. Sitä en tiedä, miksi kasvisten syöminen nähdään nimenomaan feminiinisenä asiana.

Niin, siitä on tosiaan tutkimuksia, että kasvissyönti alentaa kehon tulehdustilaa ja sen myötä mm. aggressioita ja käytöshäiriöitä. Se on sitten ihan oma asia haluaako määritellä maskuliinisuuden kirjaimellisesti sairaalloisena raivona vai voisiko mieheydessä olla kyse jostakin muusta. 

Vierailija
39/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamme lihaa ja kasvisruokia, korvikkeita emme syö.

Syömme koska nautimme ruuan mausta, emme eettisen vakaumuksen mukaan. 

Vierailija
40/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut persut/persutyyliset ottavat sen loukkauksena jostain käsittämättömästä syystä. Sotkevat wokeen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän