Friendzoneko harhaa
Pidin tätä sanaa ennen amerikkalaisten keksimänä hölynpölynä. Totuus valkeni kun huomasin itse joutuneena siihen kuvioon.
Naisella oli ainakin yksi mies kuviossa minun lisäkseni. Asian selvittyä kysyin asiaa kasvotusten ja hän kierteli asiaa ja lopuksi sanoi että on mulla aikaa sullekin. Katsoin häntä suoraan silmiin ja näin kuinka hän valehteli. Sen lauseen kuultuani sydämeni särkyi ja kävelin pois.
Uskomatonta on se että nainen esittää että mitään ei ole tapahtunut. Kyselee kuulumisia, ehdottaa tapaamista. Näin häntä silloin tällöin, kun meillä on yhteinen kaveripiiri.
Itselle riittää kun yhdesti olen joutunut pellen rooliin.
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Friendzonesta sen verran että sitä ei pysty tekemään kun yhdesti miehelle. Asian voisi kääntää toisinpäin. Mies joka pyörittää naisia pyörittää ainoastaan sen takia että saa seksiä häneltä ja pyöritys jatkuu niin pitkään kun sitä heruu tai löytyy parempaa tilalle.
Naiset valittavat että mies haluaa vaan seksiä ja miehet valittaa että nainen ei reagoi tunteisiin vaan pitää häntä kaverina.
Valitettavasti molempia on hyödynnetty
M33
- valitettavaa mutta totta, kumpikin osapuoli joustaa jotta toinen kiinnostaisi
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samanlaisia kokemuksia. Kerroin naiselle että tykkään hänestä mut ei halunnut käsitellä asiaa, muistaakseni totesi että hän miettii asiaa.
Huomasin että nainen vihjaili että enemmän olisi tarjolla mutta ikinä ei siihen päästy. Tässä tarkoitan muutakin ku seksiä. Aikaa kului eikä tilanne edennyt mihinkään.
Kun puhuin muista naisista hän alkoi vähättelemään minua ( ei sulla ole ikinä ollut mitään, niin varmaan) Tajusin että parempi pitää etäisyyttä häneen ja sen jälkeen kun en halunnut häntä tavata viestit olivat tälläistä ( on se kumma kun ei kauniin naisen seura kelpaa, haluaisin sulta hartia tai selkä hieronnan tuu antaa)
Tilanne ei edennyt mihinkään, siirryin eteenpäin ja käsittääkseni nainenkin. Vuosia tästä eteenpäin nainen alkoi ehdottamaan tapaamisia ties millä verukkeella ( ei olla nähty pitkään aikaan, ole kiltti tuu tänne, laita rohkeasti viestiä jos voin olla seuraksi tai hyödyksi)
Ihmetyttää koska tiedän että hän seurustelee, että miksi hän ottaa yhteyttä?
😬
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Et siis halunnnut olla naisen ystävä, vaan olisit halunnut enemmän, ymmärsinkö oikein? Olitko kertonut tämän naiselle?
Minulla oli nuorena paljon kavereita, myös miespuolisia. Jotkut heistä hävisivät elämästäni ja vasta myöhemmin kuulin, että heillä olisi ollut jotain romanttista kiinnostusta. Asia tuli aivan puun takaa.
Voiko olla, että tässä on käynyt samoin? Naiselle olit vain kaveri, mutta itse toivoit muuta.Etkö ymmärtänyt, että mies lähestyy naista ainoastaan silloin kun mies on ihastunut naiseen?
Ei tytön tarvitse, tyttö on uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Et siis halunnnut olla naisen ystävä, vaan olisit halunnut enemmän, ymmärsinkö oikein? Olitko kertonut tämän naiselle?
Minulla oli nuorena paljon kavereita, myös miespuolisia. Jotkut heistä hävisivät elämästäni ja vasta myöhemmin kuulin, että heillä olisi ollut jotain romanttista kiinnostusta. Asia tuli aivan puun takaa.
Voiko olla, että tässä on käynyt samoin? Naiselle olit vain kaveri, mutta itse toivoit muuta.Etkö ymmärtänyt, että mies lähestyy naista ainoastaan silloin kun mies on ihastunut naiseen?
Ei tytön tarvitse, tyttö on uhri.
- tai uhriutuu ja hakee sillä huomiota
Nainen ehdotti tapaamista. Kerroin hänelle suoraan että tilanne on sellainen että en ole tulossa ja minulla on muut kuviot nyt käynnissä.
Eipä ole tullut mitään vastausta takaisin. Yleensä siinä kestääkin päivä tai kaksi että hän viittii vastata mitään 😂
T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Nainen ehdotti tapaamista. Kerroin hänelle suoraan että tilanne on sellainen että en ole tulossa ja minulla on muut kuviot nyt käynnissä.
Eipä ole tullut mitään vastausta takaisin. Yleensä siinä kestääkin päivä tai kaksi että hän viittii vastata mitään 😂
- ihminen joka aloittaa keskustelun eikä vastaa takaisin ku päivän jälkeen on rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ihminen joka aloittaa keskustelun eikä vastaa takaisin ku päivän jälkeen on rasittava.
En käsitä itsekkään tuota. Se on tosiaan tiedossa että tahallaan tekee sitä. Parempi vaan pysyä kaukana...
Haluaa testata oletko jatkuvasti tavoitettavissa
Friendzone lyhyesti, pyörittää muita miehii nainen pitäen toista parempana ja friendaa sut. Toista panee toisen frendaa sekä myöhemmin poistaa frendeist. Jos oot zones tiiät että ei mitää vakavaa.
Onneksi jokainen tekee omat päätökset sietääkö sitä että toinen pitää ystävänä vaikka itse haluaisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveriksi luulemani mies repi pelihousunsa, haukkui ja uhkaili, kun aloin tapailla miestäni. Se tuli täysin puskista. Olimme tämän kaverin kanssa kaverustuneet kun seurustelin vielä edellisen kumppanini kanssa, ja kaverisuhde oli pysynyt samanlaisena myös tuon parisuhteen päätyttyä. Ilmeisesti tuo kaveri oli sitten vain vuosikaudet jonottanut, että hänen vuoronsa tulee, ja kuvitellut olevansa seuraava.
No kuinkas se nyt silleen? Ethän vain antanut ymmärtää jotain muuta?
No, epäasiallista käytöstä mieheltä jos olitte oikeasti vain ystäviä.
Ei voi tietää, miten mies tilanteen ymmärsi, jos mies ei kertonut. Naiset ei ole ajatuksenlukijoita.
Mutta kuten ketjussa on hyvin usein tullut ilmi, naiset ei ole aina ihan 100 % vain kaverillisia, vaan saattaa olla sitä läheisyyttä, halaillaan paljon ja ollaan hyvin lähekkäin, sylikkäin ym. Moni nainen tämän tunnustanutkin täällä. Aloittajakin puhuu jopa lusikassa nukkumisesta!
Täytyy olla myös rehellinen siinä, millaisia asioita toiselle viestittää. Ei se ole aina vain "väärinymmärtäjän" vika.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävimpiä ovat ne miehet, jotka yrittävät tällä ystävyyskaistalla ja pitkällä pelillä päästä romanttiseen suhteeseen naisen kanssa. Ajattelevat, että joku päivä nainen huomaa miten mahtava tyyppi olen ja jättää kaikki muut miehet pois kuvioista. Ei se niin toimi.
Nuorena mies ajattelee, että vain romanttinen suhde on mahdollinen naisen ja miehen välillä. Miehelle tulee aivan puskista tuo naisen halu olla vain miehen ystävä. Mies ei voi käsittää tuollaista ajatusta nuorena ja kokemattomana.
Jos (ja tutkitustikin kun) naiset ja miehet ajattelevat eri tavalla, miksi aina tulkitaan miesten ajattelun olevan jotenkin pahempaa, huonompaa, tai väärin? Naisen ajatusmaailma on jo lähtökohtaisesti niin oikein, että sitä vasten peilataan miehen käytöstä. Ei se niin voi olla. Me ollaan erilaisia syystä.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Friendzonella on ihmisen hyvä olla (not). Toki silloin on miehessäkin vikaa, jos tuollaiseen suostuu. Oman arvonsa tunteva ihminen osaa asettaa selkeät rajat sille, miten muut voivat häntä kohdella.
On kyllä ihmeellistä, miten hirveä loukkaus miehelle on joutua olemaan naisen k a v e r i. Mutta kaipa mieskään ei ymmärrä, miten kamalalta tuntuu kelvata miehelle pelkkään seksiin eikä kaveruuteen.
Tämä oli erittäin hyvä pointti! Eikö miehet kaipaa sellaista ystävyyttä, mitä me naiset tarjotaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kiinnostaa aika moniakin 🙂
Kyllä se saman mielinen löytyy jokaiselle, kun jaksaa katsella.
Reilu pitää olla ketään ei oteta tai jätetä roikkumaan
Olen tässä tehnyt syvää mietiskelyä ja ymmärtänyt että toisten ongelmia ei pidä arvuutella niistä ei ikinä saa selvää. Ainoa mihin voit vaikuttaa on oma käyttäytyminen ja arvot. Olen myös käsittänyt ja ymmärtännyt itseisarvoni, ainakin pikkasen. Tässä vaiheessa elämää on paras vaan katkaista kaikki välit ja mennä eteenpäin 🙂
Tee se toista kunnioittaen ja kerro mistä on kyse. Ole rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttisessa. Meillä oli sutinaa, mutta ei vielä seksiä. Sanoisin että johdatettu harhaan, eikä nainen uskaltanut sanoa sitä, eikä sano vieläkään. Pyytele kylään vaikka seurustelee. Aikamoista
Mikä se romanttinen käytännössä oli? Halasitte? Istuitte lähekkäin sohvalla, kiinni toisissannne? Pussailitte?
Halasimme, nukuimme yhdessä, sanoimme, hieroimme toisiamme. Muutaman kerran joimme paukkuja ja tanssimme hitaita niin lähekkäin kun ihmiset vaan voi olla
Ehkä hän kaipasi vain läheisyyttä. Ei tunne muuta vetoa. Jotkuthan jopa saunoo aikuisena lähisuvun kesken.
Voi olla. Tosin tanssiessa
No mitä ihmettä?! Kyllä mä ainakin tunnen vaikka molemmilla farkut. Todellakin sen tuntee
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisesta tehty tässäkin asiassa syntipukki ? Mielestäni tuossa ei kenelläkään tapahtunut mitään kummempaa ja miehen eli AP:n pitäisi mennä peilin eteen katsomaan että vika löytyy sieltä.
Nainen ei ollut mitenkään sitoutunut tähän mieheen ja nuo asiat mitä on tapahtunut on normaalia kaveruutta. Mies alkoi kuvittelemaan vaan jotain muuta.
N23
Käännäpä asetelma toisinpäin. Jos joku mies käyttäytyisi kuin tuo nainen, niin johan se ristiinnaulittais kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten väkisin yritit olla enemmän kuin kaveri, jos kerran mikään ei viitannut siihen että nainen olisi sellaisesta kiinnostunut?
En nyt koko tarinaa yksityiskohtineen viitsinyt tänne kirjoittaa, mutta kyllä minun mielestäni hänen puoleltaan tulleet yhteydenotot, yhdessä tanssiminen, hyvin henkilökohtaisista asioita puhuminen, samaan seuraan etsiytyminen ja vastaavat ovat sellaisia asioita joita ei tehdä vastakkaista sukupuolta olevien täysin platonisten ystävien kanssa - tai mistäs minä tiedän kun ei minulla ole näkökulmaa naisten puolelta tähän asiaan.
Ja huom., minähän yritin tehdä aloitteen ja nostaa seurustelun esille, mutta nainen väisteli aihettaa melko taitavasti. Hän olisi voinut sanoa suoraan, ettei halua seurustella kanssani, mutta päätti tehdä toisin. Onhan tässä varmasti ollut mukana nuoren miehen toiveajattelua j
Mitä on nuo "parisuhteen edut" joita sinä odotit? Seksiä? Entä mitä ne edut oli, joita ajattelit tuon naisen saavan ystävyydestänne? Joita ilman sinä koit jääväsi?
Tässä oli selvästi se ettei hän halunnut samaa mitä sinä ja se ei ole kummankaan vika, eikä se tarkoita että nainen olisi sua käyttänyt hyväkseen
"Hyvin henkilökohtaisia asioita puhuttiin,seksistä tosi avoimesti. Siihen päälle koskettelu,tanssiminen, saunominen yms.. "
.....
Mutta tiedättekös miehet, tämä on yleistä meidän naisten välisessäkin ystävyydessä.
Kyllä me puhutaan, ja halaillaan ja tanssitaan ja kehutaan ym heteronaisten kesken. Siksi se on meille ihan normaalia.
no eihän se mitään harhaa ole, nuorena junnuna tuli nämä nähtyä kuten tietysti jokainen mies. Olin niin korviani myöten ihastunut blaa blaa siihen yhteen naiseen joka oli omasta mielestä niin ainutlaatuinen ja niin edelleen. Sydän särkyi ja itkin yksin pimeässä huoneessa kun tämä antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa ja hyppäsi heti suhteeseen toisen miehen kanssa. Heh. Olin nuori, kokematon, ihan täys lapsi.
No jatkoin itsekin elämää ja myöhemmin sitten kun tämä sama nainen näki minut festareilla naisten ympäröimänä niin sehän muuttui homma 180 astetta ja olimmekin yhtäkkiä festareilla touhuamassa.
Sehän on tosiaan niin että naisten kanssa pärjää parhaiten kun ei niihin keskity ollenkaan ja tekee omalla elämällä mitä haluaa. Naisia sitten on ympärillä jos on. Mitä väliä.
Pelin nimen ymmärsin siinä vaiheessa kun tämä sama "sydämensärkijä" olikin lääpällään kun näki että olinkin suosittu. Sillä ole mitään väliä mitä naisten kanssa puhuu. Sillä on väliä mitä naiset tekevät. Ja jos olet go go, voit tehdä ihan mitä tahansa eikä se haittaa. Mutta jos olet no go nainen suorastaan halveksii sinua.
Kyllähän me miehet tiedetään miten nämä hommat toimii.
Naisia tulee ja menee ja sellaista se elämä on. Kuten guns roses laulaa, astuvat sun varpaille jos sä itse annat niiden. Älä anna. Ei kannata kiinnostaa yhtään, sen enempää naiset kuin mikään mitä kukaan muu ajattelee ku sä. Elä elämää ja nauti siitä. Miehenä oleminen on upeaa.
Vanhemmiten tajuaa blokata sellaiset ihmiset elämästä pois, jotka ovat haitaksi tai riippukiviä.