Minkä ikäisen lapsen saa pestä kimblessä, jazzissa, sökössä tms. ?
Minkä ikäisen lapsen pitää vielä antaa voittaa pelissä? Vai pitääkö ylipäätään?
T. Armoton mummo
Kommentit (10)
Olen aina pelannut ihan tosissani siitä lähtien, kun lapsi osaa pelata neuvomatta.
Ei todellakaan tarvitse antaa voittaa. Päinvastoin, hyvä oppia sietämään häviötä ja oi joi, kun tuntuu hyvältä, kun vihdoin ja viimein pieksee sen voittamattoman aikuisen pelissä.
Sitten, kun lapsi osaa pelata peliä ilman, että sun pitää ohjata ja tukea. Tähän kuuluu myös se, ettet käytä mitään pikkupräntättyjä sääntöjä hyväksesi (joita lapsi ei tiedä tai osaa hyödyntää!). Tarkoitus on tehdä itse pelaamisesta hauska kokemus, ei jahdata voittoa.
Sellaisissa peleissä, joissa voittaisin 99% kerroista, jos pelaisin tosissani, annan lapsen voittaa noin puolet kerroista. Yleensä ne sellaiset pelit ovat niitä omia suosikkejani ja eihän lapsi haluaisi niitä pelata, jos aina häviäisi. Shakissa teen välillä tahallani virheitä, jotta mielenkiinto pysyy. Ei se kehitä mitään, jos toinen on ylivoimainen. Muuten pelaan kyllä ihan tosissani.
Olen aina hämmästellyt näitä aikuisia, jotka ovat ihan liekeissä voittaessaan. Tyyliin muistipelissä on aikuisella kymmenien parien pinkka ja lapsella vain muutama pari.
Vastapelaaja voi olla lapsi tai aikuinen, mutta hänet on ihan pakko voittaa. Sitten se hetki, kun aikuisen taidot ei enää riitä ja lapsi voittaa... ai kamala 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse antaa voittaa. Päinvastoin, hyvä oppia sietämään häviötä ja oi joi, kun tuntuu hyvältä, kun vihdoin ja viimein pieksee sen voittamattoman aikuisen pelissä.
Toisaalta se tappioputki ei ehkä lapsesta tunnu hyvälle? 6 vuotias lapsi ja tilastotieteilijä mummo jazzyssa vastakkain?
T. Sama armoton mummo, joka omille lapsilleen ei pelissä armoa antanut
Vierailija kirjoitti:
Olen aina hämmästellyt näitä aikuisia, jotka ovat ihan liekeissä voittaessaan. Tyyliin muistipelissä on aikuisella kymmenien parien pinkka ja lapsella vain muutama pari.
Vastapelaaja voi olla lapsi tai aikuinen, mutta hänet on ihan pakko voittaa. Sitten se hetki, kun aikuisen taidot ei enää riitä ja lapsi voittaa... ai kamala 🤣
Muistipelin normaali lapsi kyllä voittaa aina! Tämä on synkästi koettu
Pestä? Pohdin ensin, että onko Kimble jokin uusi nimitys kylpyammeelle.
Kaverin lukiossa olevien lasten piti vielä antaa voittaa Aliaksessa. Luulivatkin voittaneensa. Vitutti.
Ei minkää ikäisen tartte antaa voittaa. Mistä tuollainen?
Helikopterointia?