Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syvässä ahdingossa. Auttakaa ajattelemaan.

Vierailija
10.01.2025 |

Auttakaa minua. Asun kaverilla enkä saa muuta kuin asumistukea. Olen erittäin työkyvytön ja lääkärit sen näkevät ja tietävät. Kela hylkäsi sairauspäivärahan.

Sosiaalitoimistolta en saa mitään apua koska on pienet säästöt.

Olen todella pitkään ollut ilman rahaa ja kaveri elättää minua ja auttaa.

Olen statukselta opiskelija mut pidän vain paikan itselleni. Eli en myöskään saa työmarkkinatukea. Enkä opintotukea koska en opiskele.

Tilanteeni on ollut jo 3 vuotta tällainen. Tilanne vain jatkuu koska tästä ei ole ulospääsyä. 

Mulla on luottotiedot kunnossa mutta ei ole rahaa muuttaa omilleen. Olen vakavasti sairas. 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

Mikset? Ihan mahdollista tuo on. Väliinputoajia on.

Vierailija
62/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkua pukkaa? Kyllä se niin on että meidän tulee tukea lapsiamme ja läheisiämme, myös vanhempiamme kun se aika tulee.

Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio, että voidaan keekoilla ja odottaa että leipä lentää suuhun. Ettei paskahommiin kannata lähteä, se aika oli ja meni.

Eikö? Nyt töihin kaikki kynnelle kykenevät, jos yksi työ loppuu haetaan uutta!

En ole todellakaan odottanut että leipä lentää suuhun. Olen tehnyt vuosikymmeniä fyysistä työtä jota sinä nimität härskisti "paskahommaksi". Enää ei kroppa kestä. Tottakai haen työtä koko ajan mutta kun niitä ei ole!!!!!!

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

En minäkään koska asuu kaverilla, saa asumistukea eikä muka muuta, saisi toimeentulotukea oikeasti tuossakin tilanteessa ellei se kaveri ole vastakkaista sukupuolta ja asuisivat avoliitossa Kelan mukaan. Kaverilla pitäisi olla tuloja joiden vuoksi eivät saisi kuin sitä asumistukea.

Toimeentulotukea EI saa kun säästöjä vähänkin!!!

Vierailija
64/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen vakavasti sairas".

Huumeongelma vai alko-ongelma?

Miksi olis kumpaakaan?!

Vierailija
65/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevääksi poissaolevaksi opinnoista? Nostat säästöt ja käytät ne takuuvuokraan etkö sitten saa tukea esimerkiksi. Muuten sinuna menisin töihin vaikka työmarkkinatuella ja tekisin jotain aulapalvelua jossa ei tarvitse tehdä mitään.

Ai missä aulapalvelussa ei muka tarvitse tehdä mitään? Töihin ei niin vaan mennä.

Eri

Vierailija
66/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lehtien mp-palstalle. Sulle kuuluisi sairauspäiväraha, kuntoutustuki tms

Vierailija
67/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään pääse kuntoutukseen. Kela on sp raha maksanut jo kohta vuoden. 

Mitä teen? Mistä saan apua? Tilanteeni on tosi vakava. Kukaan ei auta. 

Otat itse vastuun itsestäsi ja elämästäsi. Opintopaikkaa ei kaikki edes saa, joten aloita vaikka palaamalla niiden opintojen pariin.

Vierailija
68/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet pystynyt säästämään rahaa ja pystynyt ylläpitämään ystävyyssuhdetta niin, että saat asua ystäväsi luona, niin et sinä toivoton tapaus ole.

Sinun pitää nyt vaan päättää mitä työtä haluat tehdä elättääksesi itse itsesi ja sitten suunnata sitä kohti joko opiskelemalla tai työharjoittelun kautta. Eläke tai mikään muukaan sellainen vaihtoehto, että makaat vain sohvalla ja muut elättää ei ole vaihtoehto (tai no, onlyfans tietysti on).

Eläke on toki vaihtoehto silloin, jos on sairauden takia työkyvytön, tässä maassa ei vaan jostain syystä pääse eläkkeelle, edes määräaikaiselle. Tai toiset pääsee, toiset ei. Tiedän henkilön joka on suht nuori ja siinä kunnossa että pystyisi jotain työtä tekemään mutta on saanut pysyvän eläkkeen, useamman tiedän joka on sängyn oma ja monisairas eikä pääse edes määräaikaiselle, ei vaikka useat eri lääkärit toteaa työkyvyttömyyden. 

Vierailija
69/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

Mikset? Ihan mahdollista tuo on. Väliinputoajia on.

Näitä on paljon mutta eivät tee ittestään näkyviä. 

Vierailija
70/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lehtien mp-palstalle. Sulle kuuluisi sairauspäiväraha, kuntoutustuki tms

Niin mutta kun Kela ei sitä anna. Jopa lääkärit taistelevat.

Vierailija
71/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset täällä on alhaisia ja alkavat kiusaamaan ja puukottamaan, tämä paikka ei ole oikea kysyä mitään. Itselläni samankaltainen tilanne, vuodessa meni kaikki itsestäni riippumattomista syistä, ja kun niin tapahtuu yhteiskunta ei autakaan. On suuri shokki tajuta että ellei ole ketään läheistä, kuolet nälkään ja pakkaseen. Turvaverkot on suuri vale ja sen saa varmasti yhä useampi todeta. 

Tämäpä juurikin. Tuntuu ettei kukaan välitä eikä mistään saa apua. Yksin saa olla. 

Turvaverkot on harvoilla. He ovat onnellisia. 

Vierailija
72/80 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on paljon ilkeitä ihmisiä taas liikkeellä. Oma terveys on ilmeisesti itsestäänselvyys kun toitotetaan sitä, että töihin vaan vaikka ap on kertonut olevansa työkyvytön. Uskoisin, että suurin osa työkyvyttömistä olisi hyvin mielellään työkykyisiä ja harva työkykyinen huvikseen ajaa itsensä hankalaan tilanteeseen. Siunausta sinulle, ap. Rukoilen puolestasi

Vierailija
73/80 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No soita maanantaina sosiaalineuvontaan. Kyllä ne jonkun ratkaisun keksii, ei ihmistä voi jättää välitilanteeseen.

Olen ollut 3 vuoden aikana ihan jatkuvasti. He eivät auta. Kirjoitin jo aikaisemmin. Katsovat että olen opiskelija, asun kaverilla ja takautuvasti mitä rahaa minulla on ollut. 

Ei sulle sitten tullut mieleen käydä heidän kanssaan läpi, mitä muita vaihtoehtoja sulla on? Itse hankalissa tilanteissa käyn läpi kaikki vaihtoehdot ja mitä niistä seuraa, päätän mikä on toteuttamiskelpoisin ja sen jälkeen alan selvittää, miten sen voi saavuttaa. Jos se ei toimikaan, palaan seuraavaan vaihtoehtoon. Fokus tavoitteessa, eli eteenpäin koko ajan. 

Täälläkin on nyt kerrottu sulle kaikki vaihtoehdot, nyt sun täytyy päättää, mitä haluat, mutta se on selvää, että sulle on apua ja vaihtoehtoja nykyiselle tilanteellesi kun vaan tartut toimeen. 

Vierailija
74/80 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis opiskelija joka ei pysty opiskelemaan. Miksi roikut siellä koulussa turhaan, luovu paikastasi. 

Olen kyllä nähnyt näitä "työkyvyttömiä" jotka kykenevät kaikkeen muuhun paitsi ottamaan vastuuta omasta elämästään. Hokevat vaan että miksei kukaan auta. 

Jotainhan sun tarttis tehdä. Ja päättää siitä ihan itse. 

Vierailija
75/80 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis opiskelija joka ei pysty opiskelemaan. Miksi roikut siellä koulussa turhaan, luovu paikastasi. 

Olen kyllä nähnyt näitä "työkyvyttömiä" jotka kykenevät kaikkeen muuhun paitsi ottamaan vastuuta omasta elämästään. Hokevat vaan että miksei kukaan auta. 

Jotainhan sun tarttis tehdä. Ja päättää siitä ihan itse. 

Suomalaisten empatiakyvyttömyys on pelottavaa. Ja traumatisoivaa. Ei kukaan kaikin puolin hyvinvoiva ihminen vain laiskuuttaan päätä olla tekemättä mitään ja ajautua tahallaan vaikeaan tilanteeseen. 

Vierailija
76/80 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
77/80 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassai on varmaan sosiaaliohjaaja tms. jos varaisit ajan häneltä ja kartoittaisitte mitkä ovat mahdollisuutesi. Kela regoi vain niihin tukiin mitä haet.

Vierailija
78/80 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde liikkeelle pienillä asioilla. Kuulostaa että sinulle on muodostunut käsitys että et pysty tekemään mitään. Ala murentamaan tätä uskomusta! 

Vierailija
79/80 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh aplla on säästöjä eli rahaa ja sitten täällä kaikki on sniif voikun ollaan kehitysmaa kun ap ei lisäksi saa lisää rahaa.. voi herra varjele. Kyllä ollaan tyhmää väkeä.  

Vierailija
80/80 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä lehdestäkö ne korvaukset haetaan XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi