Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syvässä ahdingossa. Auttakaa ajattelemaan.

Vierailija
10.01.2025 |

Auttakaa minua. Asun kaverilla enkä saa muuta kuin asumistukea. Olen erittäin työkyvytön ja lääkärit sen näkevät ja tietävät. Kela hylkäsi sairauspäivärahan.

Sosiaalitoimistolta en saa mitään apua koska on pienet säästöt.

Olen todella pitkään ollut ilman rahaa ja kaveri elättää minua ja auttaa.

Olen statukselta opiskelija mut pidän vain paikan itselleni. Eli en myöskään saa työmarkkinatukea. Enkä opintotukea koska en opiskele.

Tilanteeni on ollut jo 3 vuotta tällainen. Tilanne vain jatkuu koska tästä ei ole ulospääsyä. 

Mulla on luottotiedot kunnossa mutta ei ole rahaa muuttaa omilleen. Olen vakavasti sairas. 

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahat loppuvat , loppuu elämä.

Vierailija
2/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pääse kuntoutukseen. Kela on sp raha maksanut jo kohta vuoden. 

Mitä teen? Mistä saan apua? Tilanteeni on tosi vakava. Kukaan ei auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen? Mistä saan apua? Tilanteeni on tosi vakava. Kukaan ei auta. Ei tietenkään auta. Vain varakkaita autetaan.

Vierailija
4/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä tarinaa

Vierailija
5/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen? Mistä saan apua? Tilanteeni on tosi vakava. Kukaan ei auta. 

Ystäväsi auttaa eikö? Et ole kovin vanha, eikö sinulla ole sukulaisia, isä äiti sisko ja veli? Isovanhemmat, eivätkö he halua tukea? Minulla on aina ollut heikkoina hetkinä turva läheisistäni, tietoisuus siitä että minua kyllä tuetaan,  auttaa eteenpäin.

t. kiitollisuudella.

Itsekin äiti joka tukee lastaan, aina.

Vierailija
6/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun säästöt on syöty, saa sossusta rahaa. Ennen ei. Pelkäänpä että joudut luopumaan niistä.

Tai voithan tietysti nostaa ne vähän kerrallaan, vaikka satasen kuussa, ja laittaa sukanvarteen. Kun tili on kuiva, menet sossuun. Ei ne voi nähdä muuta kuin digitaalisessa muodossa olevat rahat.

Vierailija
7/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkua pukkaa? Kyllä se niin on että meidän tulee tukea lapsiamme ja läheisiämme, myös vanhempiamme kun se aika tulee.

Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio, että voidaan keekoilla ja odottaa että leipä lentää suuhun. Ettei paskahommiin kannata lähteä, se aika oli ja meni.

Eikö? Nyt töihin kaikki kynnelle kykenevät, jos yksi työ loppuu haetaan uutta!

Vierailija
8/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi auttaa kun et laita tilinumeroasi

Vierailija
9/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

En minäkään koska asuu kaverilla, saa asumistukea eikä muka muuta, saisi toimeentulotukea oikeasti tuossakin tilanteessa ellei se kaveri ole vastakkaista sukupuolta ja asuisivat avoliitossa Kelan mukaan. Kaverilla pitäisi olla tuloja joiden vuoksi eivät saisi kuin sitä asumistukea.

Vierailija
10/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

En minäkään koska asuu kaverilla, saa asumistukea eikä muka muuta, saisi toimeentulotukea oikeasti tuossakin tilanteessa ellei se kaveri ole vastakkaista sukupuolta ja asuisivat avoliitossa Kelan mukaan. Kaverilla pitäisi olla tuloja joiden vuoksi eivät saisi kuin sitä asumistukea.

Ei kun niin ne säästöt siis estävät. Onhan sillä siis rahaa??

Vierailija
11/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vakavasti sairas".

Huumeongelma vai alko-ongelma?

Vierailija
12/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen vakavasti sairas".

Huumeongelma vai alko-ongelma?

Vissiin psyykkistä.

Vierailija
13/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa kunnolla mun aloitus. Miksi htsossa mä valehtelisin? Olen niin ahdistunut ja tuntuu niin pahalta kun en pääse tästä tilanteesta pois! Ei ole edes oma kotia.

Kokeilen uudestaan. Olisiko joku niin ystävällinen että keksisi jotain? Minulla ei ole edes läheisiä kun pari. Olen 30 vuotias.

En ole opiskelu enkä työkykyinen. Kukaan ei auta. Mikä mukamas tässä mun tarinassa on valehtelua? 

Vierailija
14/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun säästöt on syöty, saa sossusta rahaa. Ennen ei. Pelkäänpä että joudut luopumaan niistä.

Tai voithan tietysti nostaa ne vähän kerrallaan, vaikka satasen kuussa, ja laittaa sukanvarteen. Kun tili on kuiva, menet sossuun. Ei ne voi nähdä muuta kuin digitaalisessa muodossa olevat rahat.

Mut sit kun laitat ne takaisin tilille, niin pankki rupee kyselemään. 

Vierailija
15/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa kunnolla mun aloitus. Miksi htsossa mä valehtelisin? Olen niin ahdistunut ja tuntuu niin pahalta kun en pääse tästä tilanteesta pois! Ei ole edes oma kotia.

Kokeilen uudestaan. Olisiko joku niin ystävällinen että keksisi jotain? Minulla ei ole edes läheisiä kun pari. Olen 30 vuotias.

En ole opiskelu enkä työkykyinen. Kukaan ei auta. Mikä mukamas tässä mun tarinassa on valehtelua? 

Mitä päihteitä käytät ja miten paljon?

Vierailija
16/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta että käytän säästöt pois. Sos. toimisto ei silti auttaa koska ne katsovat asiat takautuvasti ja mitä aikaisemmin on ollut. 

Jos luovun AMK paikasta niin siitä seuraa karenssia. 

Toinen on se että 3 vuoden aikana mulle on sanottu että koska olen opiskelija statuksella niin en voi saada mitään.

Eli ei ole yhtään mitään rahaa millä voin rahoittaa oma asuntoa. 

Joko joku ymmärtää? 

Vierailija
17/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä tarinaa

Hölmö olen alivuokralaisena kaverilla, eli on oma vuokrasopimus. Sitä Kela vaatii jotta saa asumistukea!! 

Vierailija
18/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö te osaa lukea vai mitä teitä vaivaa??

En oo ikinä elämässäni käyttänyt edes päihteitä. Olen vain joutunut ikävään tilanteeseen mistä en pääse pois. 

Vierailija
19/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene YTHS:ään hakemaan apua siihen sairauteesi. Sitten ota yhteys oppilaitoksen oppilaanohjaajaan tms ja pyydä neuvoja.

Vierailija
20/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit jäädä opinnosta sairauslomalle tai menet sitten töihin tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan