Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kommentoi jatkuvasti eväitäni

Vierailija
10.01.2025 |

Mikä kumma siinä on että kaikki hedelmät ja croissantit pitää ihmetellä ja kummastella ihan kuin ei olisi ennen niitä nähnytkään. Ei sinällään kommentoi mitenkään ilkeästi, joten vaikeampi sanoa etten kaipaa kommenttejaan vaan haluaisin vaan syödä evääni rauhassa enkä keskustella niistä. Koska joku kysyy kuitenkin, ei en ole ylipainoinen vaan hoikka. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen ja pieniruokainen nainen ja sehän vasta ärsyttää ihan äärettömän paljon joitakin työkavereita. Kovaan ääneen pitää kommentoida että MITEN SÄ SELVIÄT TUOLLA RUOKAMÄÄRÄLLÄ KOKO PÄIVÄN!!!!!

En pahoita tästä mieltäni, mutten ymmärrä ollenkaan miksi pitää kommentoida toisten ruokia millään tasolla. 

Vierailija
42/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset vaan kyselee jotain sanoakseen. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei kannata enempää ajatusta tuhlata moiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta käytöstä kommentoida toisen eväitä. Sitten voisi jo vähän ymmärtää jos joku toisi sinne aina jotain höyryävää thaimaalaisesta keittiöstä joka kävisi myös yläkerrassa olevien nenään, mutta ei näissä koskaan ole siitä kyse. Rajojen ymmärtämättömyyttä.

Vierailija
44/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin, että ikuisilla laihdutrajilla on tapana kommentoida toisten ruokia estoitta. Puheet on aina ruuassa. Häntä ärsytti kun pystyit syömään croisantin ja toisaalta myös otti päähän, koska hän itse ei kykene oikeasti pärjäämään hedelmillä. 

Ei kukaan pärjää hedelmillä.

Vierailija
45/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin, että ikuisilla laihdutrajilla on tapana kommentoida toisten ruokia estoitta. Puheet on aina ruuassa. Häntä ärsytti kun pystyit syömään croisantin ja toisaalta myös otti päähän, koska hän itse ei kykene oikeasti pärjäämään hedelmillä. 

Ap tässä, hedelmät on siis minulle töissä välipala, ei mikään pääruoka, jos tässä sellaista yritetään väittää. 

Vierailija
46/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ehkä oudoin ruokakommenttikokemus: miks sun pasta on ton väristä? No se on gluteenitonta pastaa, enkä välttämättä viitsisi terveydentilasta muuten kauheasti huudella.

Joskus ajattelen, että onneksi on palsta. Mulle tällaiset asiat ovat ihan neutraali keskustelunaihe, enkä ehkä ilman palstaa olisi koskaan tullut ajatelleeksi, että jonkun mielestä taas kyseessä on yksityinen asia.

Ihmettelen että mistä asioista näiden ihmisten kanssa sitten oikein uskaltaa keskustella? Päivästä toiseen varmaan vaan säästä sitten, kaiken muun voi joku kokea loukkaavaksi.

Vinkki: syödessäni en ihan aina halua keskustella mistään. Ärsyttää kun on juuri laittanut ruokaa suuhun, ruokatunnilla ja tauoilla syömiseen on aikaa vähän ja sitten joku aloittelee keskustelua ihan vaan keskustellakseen. Sitten työkaveri katsoo vieressä kun pureksin nopeasti päästäkseni vastaamaan kysymykseen.

Vierailija
47/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa vain olla sosiaalinen. Ehkä vähän kömpelö siinä?

Jatka sinä jollain toisella lailla juttua.

Vierailija
48/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, hedelmät on siis minulle töissä välipala, ei mikään pääruoka, jos tässä sellaista yritetään väittää. 

Sinä se jaksat vääntää. 

Syö mitä syöt. Mene vaikka nurkkaan syömään, jos häiritsee, kun joku ottaa kontaktia.

Tarvitset ilmeisesti paremman ruokarauhan.

Vierailija
49/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile: kommentoi itse ihmettelevää sävyyn tämän henkilön eväitä. Ymmärtäisikö lopettaa. Muutenkin melko moukkamaista kommentoida toisen ruokaa, vaatteita yms. 

Mitä moukkamaista siinä on, jos kommentointi on neutraalia tai jopa positiivista, kuten aloittaja antaa ymmärtää? Ehkä yrittää yksinkertaisesti keskustella ja toinen örähtelee ja murahtelee vastaukseksi. 

Ai niin, täällähän ihmiset vetävät herneet nenään jos joku jossain tilaisuudessa tulee kysymään mitä tekee työkseen. Kaikesta voi pahoittaa mielensä. 

Vierailija
50/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh.

Et ole ylipainoinen vaan hoikka. Ok.

Onko kukaan vielä kysynyt, että oletko tyhmä?

Siihen et huomannut tuossa avauksessasi vastata.

Ainakaan et ole sen kummempi kuin se kontaktia ottava.

Vierailija
51/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat vääntää. 

Syö mitä syöt. Mene vaikka nurkkaan syömään, jos häiritsee, kun joku ottaa kontaktia.

Tarvitset ilmeisesti paremman ruokarauhan.

Vääntää mistä? Keskustelu kielletty?

kyllä, ruokarauhaa nimenomaan tarvitsen. Minullakin on oikeus käyttää taukotiloja työpäivän aikana ilman ihme kommentointia ruoistani.

Vierailija
52/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku ylikiinnostus ruokaan. Joillakin ihmisillä on. Itse syön nälkään ja en ole pätkääkään innostunut ruuasta ja kokkaamisesta. Syön elääkseni. En elä syödäkseni. Joillakin se lienee toisinpäin.

Vierailija
53/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heh.

Et ole ylipainoinen vaan hoikka. Ok.

Onko kukaan vielä kysynyt, että oletko tyhmä?

Siihen et huomannut tuossa avauksessasi vastata.

Ainakaan et ole sen kummempi kuin se kontaktia ottava.

Asteikolla 1-10, kuinka älykkäänä pidät omaa viestintätapaasi ja panostustasi keskusteluun?

Vierailija
54/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan aina vinoilua epäterveellisillä eineseväilläni.😂

Vierailija
55/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile: kommentoi itse ihmettelevää sävyyn tämän henkilön eväitä. Ymmärtäisikö lopettaa. Muutenkin melko moukkamaista kommentoida toisen ruokaa, vaatteita yms. 

Vaikka olisi kommenttia tyylillä "onpa sinulla herkullisen näköiset eväät" tai "tuo uusi vaatteesi on tosi tyylikäs ja sopii sinulle"?

Vierailija
56/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä liity tähän, mutta ihmisillä oli mun entisessä työpaikassa ihan karseita eväitä. Tonnikalaa ja ananasta suoraan tölkeistä ja sekaan jotain vihreää salaattia. Tai pizzan jämä tms.

Mä oon hyvä kokki ja mulla oli aina herkulliset eväät. Niitä kommentoitiin sitten. Ei se mua haitannut, kun näin, ettei heillä itsellään ollut mitään hyvää. Voisko olla tästä kyse? Että sulla on jotain mitä se kommentoija haluais?

Vierailija
57/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se on vain normaalia ruokailun aikaista keskustelua. On ihan tavallista, että kysytään, maistuuko ruokasi hyvälle tms.

Missä tämmöistä oppii? Minusta on toki normaalia, jos itse kommentoi syömäänsä ruokaa. Mutta se jos alkaa toisen eväistä utelemaan, ei kyllä ole normaalia. Parhaimmillaankin tulee sellainen vaikutelma että puhutaan kuin lapselle. 

Ai ei ole normaalia kysellä vaikka toisen hyvän näköisestä ruuasta, että mitä olet siihen laittanut tai miten tehnyt? Meillä ihan tavallista ja sitä tekee kaikki, en ole ymmärtänyt että tuollaisestakin voisi pahoittaa mielensä.

Juuri näin! Ihne porukkaa täällä.

Vierailija
58/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Vierailija
59/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ehkä oudoin ruokakommenttikokemus: miks sun pasta on ton väristä? No se on gluteenitonta pastaa, enkä välttämättä viitsisi terveydentilasta muuten kauheasti huudella.

Joskus ajattelen, että onneksi on palsta. Mulle tällaiset asiat ovat ihan neutraali keskustelunaihe, enkä ehkä ilman palstaa olisi koskaan tullut ajatelleeksi, että jonkun mielestä taas kyseessä on yksityinen asia.

Ihmettelen että mistä asioista näiden ihmisten kanssa sitten oikein uskaltaa keskustella? Päivästä toiseen varmaan vaan säästä sitten, kaiken muun voi joku kokea loukkaavaksi.

Vinkki: syödessäni en ihan aina halua keskustella mistään. Ärsyttää kun on juuri laittanut ruokaa suuhun, ruokatunnilla ja tauoilla syömiseen on aikaa vähän ja sitten jok

Öööö?

sano suoraan, että jutellaan myöhemmin. Minä syön nyt.

Vierailija
60/71 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä liity tähän, mutta ihmisillä oli mun entisessä työpaikassa ihan karseita eväitä. Tonnikalaa ja ananasta suoraan tölkeistä ja sekaan jotain vihreää salaattia. Tai pizzan jämä tms.

Mä oon hyvä kokki ja mulla oli aina herkulliset eväät. Niitä kommentoitiin sitten. Ei se mua haitannut, kun näin, ettei heillä itsellään ollut mitään hyvää. Voisko olla tästä kyse? Että sulla on jotain mitä se kommentoija haluais?

Vähänkö oot itserakas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi