Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myymälävarkaiden narauttaminen

Vierailija
10.01.2025 |

Näin tänään, kuinka Ison Omenan Prismassa lastenvaunujen kanssa kulkenut nainen pisti vaunujen työntökahvassa roikkuvaan kangaskassiin jonkin kalapaketin kylmäkaapilta. Mietin, että pitäisikö käräyttää kaupan kassalla / vartijoille, mutta kun asiakkaalla ei näyttänyt olevan ostoskärryä (lastenvaunujen vuoksi varmaan) eikä ostoskoria, arvelin että kerää ostoksiaan kassiin eikä ole kyse myymälävarkaudesta.

En ole mikään vartija tai myymäläetsivä, mutta jäi vähän vaivaamaan koko episodi. Ketuttaa, jos kyseessä oli myymälävaras, jonka vuoksi meidän muiden ostokset pysyvät hitusen kalliimpina.

Toisaalta, nykyään on noita kauppojen skannereita. Asiakkaat pakkaavat tavaransa koriin tai kassiin ja sitten kassalla puretaan sisältö ja maksetaan.

Teki vähän mieli vinkata lastenvaunujen kanssa kulkenut nainen kaupan kassalla, mutta kun arvelin että ehkä on kuitenkin skannaaja, niin annoin olla. 

Mitenköhän muut täällä tällaiseen suhtautuvat?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vinkannut vartijalle ja vartija sitten seuraa skannaako vaunumuija ostoksensa.

Vierailija
2/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mestari etsivä sinä oikein olet? 

Eiköhän kannata jättää se niiden vartijoiden hommaksi, se toisten kyttääminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pari varasta puuhissa. Se toinen käveli ulos kenenkään huomaamatta ja toinen huomattuna, eivät jääneet kiinni. Ehkä kameroille jää tallenne hupusta ja oudosta asusta. Käy sääliksi ja en viitsi puuttua.

Vierailija
4/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen narauttanut myymälävarkaan ja teen mielelläni niin jatkossakin.

Vierailija
5/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran narautin nuoren naisen, joka härskisti pisti 8-pack-olutsatsin urheilukassiin. En tiedä, olisiko kaljapaketissa ollut varashälytin muutenkin, mutta vartijat poimivat tytön mukaansa ennen kuin ehti edes kassalle :)

Raivostuttaa tuollainen itsekkyys. Ilmiannan varmasti jatkossakin, jos satun huomaamaan-

Vierailija
6/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kukaan ole ketään kytännyt. Satuin huomaamaan tapahtuman, kun käännyin mutkasta käytävälle, jossa kalavalikoimat olivat. Vartijatkin varmaan tykkäävät, jos myymälävarkauden huomanneet antavat heille vihjeen, oli kyse sitten oikeasta varkaudesta tai ei. Jos ei ollut, niin sitten homma hoidossa ja asiakas matkustaa kotiin kalapakettinsa kanssa. Ja jos oli, niin saipahan varas minkä ansaitsi.

Vierailija
7/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikämimmi olisi silloin töissä niin nappaisin myymälävarasta nenästä kiinni ja narauttaisin pari kertaa puolelta toiselle! 

Vierailija
8/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran puuttunut, kun näin rahtimekkoon pujahtavan kaksi tuttelilavaa. Kävin vinkkaamassa myyjälle (pieni k-kauppa) ja siitähän se riemu stten alkoi. Tää nuorimies myyjä pyysi naisia siirtymään takahuoneen puolelle. Hän pirauttaa poliisit paikalle. Siinä odotellessa sitten tämä nuorimies sai kuulla kaikki haukkumanimet mitä maailmalla päällään pitää.

Naisten lisäksi sinne takahuoneeseen änkesi vielä pari miestä ja parvilapsia. Olivat autoilla odottaneet, kun ei alkanut kuulua, niin lähtivät etsimään.

Itsehän jäi kytiselle uteliaisuuttani ja tein ostoksia hitaaaaasti. Yllättävää oli, että nää varkaat pystyivät aloillaan. Eihän se myyjä olisi niitä saanut pidäteltyä mitenkään, jos olisivat päättäneet lähteä. Ääntähän niistä kyllä lähti. Niistä hamosista sitten löytyi yhtä ja toista. Tuttelilavoja 4 kummallakin, oli partateriä, paistilihaa.... Poliisi siis kollas, se myyjä kirjoitti ylös ja palautti hyllyyn.

Tilanne meni ohi ja mä olin kassalla, kun se myyjä tuli mulle juttelemaan. Se kertoi tuosta lastista, että kiitos tosiaan ilmoituksesta. Olisi ollut monen sadan markan menetys. Kävi selväksi, että oli kauppiaan nuorempi poika, joka lukion lisäksi tuurailee.

Siinä se. Ei edes kahvia tarjonnut, vaikka satoja markkoja sain säästettyä. Sen jälkeen olen alkanut katsomaan muualle, jos näen varkaan.

Vierailija
9/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran narautin nuoren naisen, joka härskisti pisti 8-pack-olutsatsin urheilukassiin. En tiedä, olisiko kaljapaketissa ollut varashälytin muutenkin, mutta vartijat poimivat tytön mukaansa ennen kuin ehti edes kassalle :)

Raivostuttaa tuollainen itsekkyys. Ilmiannan varmasti jatkossakin, jos satun huomaamaan-

Ihan ohiksena totean vaan että turhaa puuhaa vartijoilta jos ei ole kassojen ohi menty varastetun tuotteen kanssa.

Vierailija
10/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaisin ihmisten varastaa? Minulta se on pois korkeampien hintojen muodossa.

Vierailija
11/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hienoa kansalaisaktiivisuutta, vaikka palkkio jäikin saamatta :(

Jos tällaisen annetaan tapahtua, sana leviää, myymälävarkaudet yleistyvät nykyisestäänkin ja me muut maksamme omista kukkaroistamme hävikit.

Vierailija
12/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan varastaminen näinä aikoina on hyväksyttävää

Vierailija
13/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran puuttunut, kun näin rahtimekkoon pujahtavan kaksi tuttelilavaa. Kävin vinkkaamassa myyjälle (pieni k-kauppa) ja siitähän se riemu stten alkoi. Tää nuorimies myyjä pyysi naisia siirtymään takahuoneen puolelle. Hän pirauttaa poliisit paikalle. Siinä odotellessa sitten tämä nuorimies sai kuulla kaikki haukkumanimet mitä maailmalla päällään pitää.

Naisten lisäksi sinne takahuoneeseen änkesi vielä pari miestä ja parvilapsia. Olivat autoilla odottaneet, kun ei alkanut kuulua, niin lähtivät etsimään.

Itsehän jäi kytiselle uteliaisuuttani ja tein ostoksia hitaaaaasti. Yllättävää oli, että nää varkaat pystyivät aloillaan. Eihän se myyjä olisi niitä saanut pidäteltyä mitenkään, jos olisivat päättäneet lähteä. Ääntähän niistä kyllä lähti. Niistä hamosista sitten löytyi yhtä ja toista. Tuttelilavoja 4 kummallakin, oli partateriä, paistilihaa.... Poliisi siis kollas, se myyjä kirjoitti ylös ja pal

Milloin saa tanassa ihmiset ovat alkaneet käyttää sanaa lava noin väärin? Ei se tarkoita koria eikä sikspäkkiä. Lava on aivan vi tun iso, eikä se minnekään hameen alle mahdu. Opetelkaa sanojen merkitykset laiskat.

Vierailija
14/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, senkin loinen.

Vierailija
15/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin narautin eilen kaupassa. Varkaista en tiedä mitään.

Vierailija
16/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan ok, jos joku pöllii sun sapuskat?

Vierailija
17/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mannerheimintiellä joku nisti jolppi tunki pitseriaan kauppaamaan jotain sisäfilettä. Henkilökunta ajoi pois. Oli vielä kadulla, kun itse poistuin. Meinasi tulla silmille, kun sanoin etten mitään katulihaa osta. Varastettuahan se tietysti oli.

Vierailija
18/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, senkin loinen.

Onpas , lahtari

Vierailija
19/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena totean vaan että turhaa puuhaa vartijoilta jos ei ole kassojen ohi menty varastetun tuotteen kanssa.

Tuossa oli näköjään kuitenkin kyse urheilukassista. Jos poimii kaupassa tavaran hyllyyn ja pistää vetoketjulla suljettuun kassiin, niin eiköhän aikomus ole tullut selväksi.

Vierailija
20/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastelevat paskapäät antavat köyhille huonon maineen. Parempi olla nälkäinen rehellinen, kuin kylläinen vit tupää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän