MIkä oli unelma-ammattisi ja mikä olet nyt?
Kommentit (26)
nyt en enää ole varma, onko ala oikea
Sen haaveen toteutin ja olen kys. työtä tehnyt jo joitakin vuosia. Mukava ammatti tämä on, mutta uusiakin haaveita on mielessäni virinnyt.
Luovuin tuosta opettajaksitulohaaveesta palkkauksen ja epämusikaalisuuteni takia. Lisäksi kiinnostuin yhdestä teknisestä alasta sen verran että löysin vaihtoehdon. Nyt saan silti opettaa omia lapsia, kun he aloittavat koulun.
Ja olen nyt valmistumassa vuoden sisällä psykologiksi. Ennen tätä koulutusta luin toisen korkeakoulututkinnon, joka kyllä sivuaa psykaa. Nyt koen olevani unelma-alalla. Menen kohta psykologiharjoitteluun!
niinpä minusta tuli lopulta lentoemäntä.
Se lääkärinhaave on kyllä mulla vieläkin, mutta aika hankala perheellisenä toteuttaa.
että minusta tulisi leipuri-kondiittori... Nykyään olen postinjakaja!
ja äikän ope musta tulikin. Tykkään tosi paljon.
Toinen ammatti oli suurperheen äiti. Nyt lapsia on kaksi ja siihen se taitaa jäädäkin =)
No, kävin amk:n joten sinnepäin. Nyt olen kivassa ammatissa kivan työyhteisön keskellä =)
perheellisenä vaikea lähteä toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Lähihoitajaksi asti olen päässyt. Sain tänään pitkän sijaisuuden=)!
kasvatusala kiehtoi jo lapsena ja olen kasvatus-opetusalan ammattilainen:)
Lukion jälkeen mietin toimittajaa ja metsänhoitajaa, mutta jostain kumman kautta minusta tuli opettaja.
Kotiäitiydestä unelmoin, kotiäiti olen nyt. Jäljellä enää vajaa vuosi ja tippaa meinaa tulla linssiin. Mikään ei ole ihanampaa kuin olla oman lapsen kanssa!
Mutta ihan tyytyväinen elämääni kuitenkin :-))
Nyt olen kuntoutustuella kotona lusiva FM, jolla ei kai oikein ole edes mitään " oikeaa" ammattia?
Näistä unelmista pidän yhä kiinni ja työskentelen seuraavaksi mieluisimmassa vaihtoehdossa - perhepäivähoitajana! :) Luovaa työtä, jossa saa hoivata pikkuisia ja askarrella. Olen tyytyväinen. (Ainoa huono puoli työssä on palkkaus, mutta muihin suosikkeihini nähden tässä taitaa silti tienata parhaiten. ;D )
Sairaanhoitaja olen (suuntautunut lastensairaanhoitoon). Että vähän sinnepäin, mutta lukion jälkeen tökki se älytön lukeminen ja olis pitänyt vaan alkaa sama alusta, että olis kannattanut edes pääsykokeisiin mennä..
Lääkäri olen. Mutta eipä ole enää haaveammatti.
ja opiskelen nyt toimittajaksi ja muusikoksi. Joten tällä hetkellä tavoittelen unelmaa, mutta vaikea sanoa mitä siitä sitten myöhemmin tulee... Musta piti tulla tosi urakeskeinen, mutta nyt kun on lapsi niin täytyy vähän siitä hillitä. Lapsi on kuitenkin ihanampi.
Mielenterveyshoitaja olen nyt, ei pöllömpää, sopeuden joukkoon.. Enkä ole oikein muusta haaveillut.