Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten tuo Vinted toimii?

Vierailija
10.01.2025 |

Auttakaa joku hölmöä. Minulle tuli yhtäkkiä joltain henkilöltä viesti, että "Hei, kaikki on valmista, odotan sinua!" Alla on myös kuva liitteenä, jossa on mukamas (?) maksanut sen. Vintedin ohjeissa kuitenkin luki, että sen pitäisi näkyä saldossa jotenkin odottavana sen summan?

Häh. Mistä mä nyt tiedän, onko tää oikeasti maksettu vai ei? En ole itse lisännyt Vintediin omia pankkitilitietoja. Pitääkö ne lisätä eka sinne jotenkin, että se maksu siirtyy?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tajusin, että tuo oma aloitus antaa vähän väärän kuvan :D en siis ole antamassa ulkopuolisille omia tilitietojani tietenkään. Katsoin vaan, että siellä jossain oman Vinted-profiilin tiedoissa oli joku kohta mihin voi jossain kohtaa lisätä ne sitä varten, että saa lunastettua ne ostajilta tulleet rahat.

Nyt mun ongelma on vaan se kun en tosiaan tajua tätä myyntiprosessia vielä. Mitä tässä pitää tehdä ja miten varmistun siitä, että onko tämä oikea ostaja vai huijari?

Vierailija
2/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijari, älä usko mitään niitä viestejä. Myynnit tulevat näkyviin sähköpostiinkin niin luota vasta siihen. Ilmoita tuo huijari palveluun, kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole oikea myynti. Oikeasta tulee sähköposti sekä siihen tuotteen keskusteluun hae lähetystarra -linkki. Mitään muita ei saa mennä klikkailemaan! Ilmoita se huijari palveluun!

Vierailija
4/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijari, älä usko mitään niitä viestejä. Myynnit tulevat näkyviin sähköpostiinkin niin luota vasta siihen. Ilmoita tuo huijari palveluun, kiitos

Kiitos. Voitko vielä vähän selittää, miten tää myynti toimii ihan alusta loppuun niin varmistun siitä, että oon nyt ymmärtänyt tätä sivustoa? Tää on jotenkin tosi erilainen myyntialusta kun mitä oon tähän mennessä elämääni käyttänyt ja alkoi vähän jännittää tässä joku.

Vierailija
5/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Voitko vielä vähän selittää, miten tää myynti toimii ihan alusta loppuun niin varmistun siitä, että oon nyt ymmärtänyt tätä sivustoa? Tää on jotenkin tosi erilainen myyntialusta kun mitä oon tähän mennessä elämääni käyttänyt ja alkoi vähän jännittää tässä joku.

Kun laitat tuotteen myyntiin, sulta voi joku kysellä vaikka mittoja yms sen tuotteen keskustelun alla ja voit siinä käydä kauppaa ulkomaalaistenkin kanssa, kääntäjä toimii hyvin. Joku voi tingata hintaakin jonka hyväksyt tai sitten et mutta kauppoja ei ole vielä lyöty lukkoon ennen kuin molemmat osapuolet hyväksyvät hinnan. Mitään linkkejä ei käytännössä tarvitse availla. Sitten kun joku on päättänyt ostaa tuotteesi, sulle tulee siihen sovellukseen päivityksenä "Tuotteesi on myyty -  Hae lähetystarra" turkoosi kuvake mitä uskallat kyllä klikata ja sitten saat siihen samaan keskusteluun paketin lähetysohjeet ja helposti-koodin. Tämän voit tarkistaa myös sähköpostistasi jonne tulee viesti että "Olet myynyt tuotteen Vintedissä".

Noi huijarit yrittävät varsinkin aloittelijoille laittaa muunlaisia "Myyty" -viestejä että joku menisi lankaan ja myyjänä lähtisi omia pankkitunnuksiaan varmistelemaan oudoille sivuille mitä myyjän ei koskaan tarvitse tehdä, ainoastaan tuo tarran ns. haku eli sen helposti-tunnuksen luominen. 

Sitten pakkaat tuotteen hyvin ja päälle se helposti-koodi ja kipität postiin.

Vierailija
6/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olet lähettänyt paketin, sulle tulee koko ajan siihen sovellukseen tuotteen kuvauksen keskusteluun ajantasaista tietoa milloin paketti on lähetetty ja milloin ostaja hakenut sen. Ostajalla on 5 päivää aikaa hyväksyä tuote jonka jälkeen saat rahat Vinted-saldoosi josta voit käyttää ne omiin ostoksiin siellä tai sitten nostaa tilillesi.

Mutta sun ei tarvitse omia pankkitunnuksia laittaa mihinkään milloinkaan. Tilinumeroa tarvitaan jos nostat rahat tilillesi mutta ei muuten. Ja jos ostat jotain, voit ostaa sen pankkikortilla tai Apple Paylla tai millä nyt yleensäkin teet verkko-ostoksia.

Vierailija
7/9 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun laitat tuotteen myyntiin, sulta voi joku kysellä vaikka mittoja yms sen tuotteen keskustelun alla ja voit siinä käydä kauppaa ulkomaalaistenkin kanssa, kääntäjä toimii hyvin. Joku voi tingata hintaakin jonka hyväksyt tai sitten et mutta kauppoja ei ole vielä lyöty lukkoon ennen kuin molemmat osapuolet hyväksyvät hinnan. Mitään linkkejä ei käytännö

AP tässä vielä. Iso kiitos sinulle, kun jaksoit ihan alusta loppuun selittää tuon myyntiprosessin uudelle Vinted-käyttäjälle! Tämä auttoi vähän rentoutumaan tuon sivuston kanssa. Tässä oli näköjään kyse huijarista kuten sanoitte ja tuo kyseinen käyttäjä on jo blokattu Vintedin toimesta. Aika nopeasti näköjään blokkasivat.

Hieno nähdä, että jotkut täällä vauvapalstalla oikeasti jaksavat ohjeistaa ystävällisesti. Mukavaa alkanutta uutta vuotta teille, jotka tässä kävitte :)

Vierailija
8/9 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt nyt useamman kerran näin: tuotteeseen tulee hintatarjous - hyväskyn tarjouksen - ostaja ei kuitenkaan maksa - odotan ja odotan mutta maksua ei tule

Tietääkö joku, kuinka kauan ostaja voi roikuttaa tarjousta maksamatta sitä?

Aikani odoteltuani on poistanut tuotteen Vintedistä. Ongelmani on se, että tuotteet ovat myynnissä useammalla kauppapaikalla niin pitää poistaa muista kun tulee tarjous, mutta jää sitten myymättä kun Vintediin tarjouksen tehnyt ei maksa. 

Vierailija
9/9 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt nyt useamman kerran näin: tuotteeseen tulee hintatarjous - hyväskyn tarjouksen - ostaja ei kuitenkaan maksa - odotan ja odotan mutta maksua ei tule

Tietääkö joku, kuinka kauan ostaja voi roikuttaa tarjousta maksamatta sitä?

Aikani odoteltuani on poistanut tuotteen Vintedistä. Ongelmani on se, että tuotteet ovat myynnissä useammalla kauppapaikalla niin pitää poistaa muista kun tulee tarjous, mutta jää sitten myymättä kun Vintediin tarjouksen tehnyt ei maksa. 

Häviääkö tuote myytävien tuotteidesi joukosta, kun olet hyväksynyt tarjouksen ja odotat ostajan tekevän maksun? Jos ei, niin ehkä muille myyntialustoille voisi merkitä tuotteen varatuksi sillä aikaa, kun odotat maksua Vintedissä :)