YLE: Arto Satonen ja Juhana Vartiainen matkustavat ensi viikolla Filippiineille ja Vietnamiin hakemaan työvoimaa Suomeen!
Viimeisenä urotyönään työministerinä Arto Satonen lähtee johtamaan 50 henkilön delegaatiota Aasiaan, Helsingin pormestarin kanssa, ulkomaisen työvoiman saamiseksi. Satonen kertoo, että Suomi tarvitsee ulkomaalaista työvoimaa ja että he pysyvät työelämässä kiinni.
Jopa YLE kummastelee tätä peliliikettä, sillä Suomen työllisyystilanne on tällä hetkellä huono, kaikilta aloilta irtisanotaan ja sotesta leikataan:
Monet hyvinvointialueet ovat talousvaikeuksissa ja niissä on käyty muutosneuvotteluja. Hoitajia on myös irtisanottu viime vuoden puolella.
Satosen mukaan työvoimaa kuitenkin tarvitaan erityisesti sote-alalle.
-Nyt ei puhuta siitä, mitä on juuri äskettäin tapahtunut vaan kehitetään yhteistyökäytäntöjä vuosikymmeniksi eteenpäin, jolloin eläköityminen on suurta.
Onko Satosen ajatuksena, että nämä ihmiset tulisivat Suomeen odottamaan vapautuvia työpaikkoja, ja kuka heidän elämisensä maksaa siihen saakka? Nyt puhutaan myös matalapalkka-aloista, joiden työntekijät eivät tule saamaan talouskasvua aikaan Suomessa eivätkä vientiä vetämään. Miksi Suomen työministeri toistuvasti keskittyy Aasiaan eikä suomalaisten työttömien työllistämiseen?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetaan synnyttäjiä Suomeen.
Kuten jo moneen kertaan kerrottu, näillä rekrytoitavilla on yleensä perhe jo kotimaassaan. Naimisissa olevia äitejä, jotka lähtevät matkaan siinä toivossa, että lapsensa saavat paremman tuleviasuuden kotimaassa, jonne lähettävät sen palkkansa.
Kertooko arto siellä idässä, että tää on sitä parempaa ihmiskauppaa?
Nöu, tis nöt pröstituutsön. Juu nurse.
Persu oli varmaan vaan menossa muodostamaan omaa delegaatiota Aasiaan, kun persuja ei huolittu mukaan Satosen ja Vartiaisen delegaatioon. Orpokin saa oman delegaation. Persuilla on vaan convoy.
On se kumma kun me suomalaiset työttömät emme enää työnantajille kelpaa. Minulla on yhteensä yli 10 vuotta työkokemusta monelta eri alalta mutta jostain syystä en ole koskaan onnistunut saamaan vakituista työsuhdetta. Kaikki työt ovat olleet määräaikaisia. Ilmeisesti en nuole riittävästi pomojen perseitä.
Nyt olen ollut jo viisi vuotta työtön sillä kukaan ei ole enää palkannut minua. En enää edes hae työtä koska tajusin sen jo ajat sitten olevan kohdallani täysin turhaa. Ainoastaan "pakolliset" haut olen tehnyt mutta eihän niistäkään ole luonnollisestikaan ollut mitään hyötyä. Tosin työharjoitteluun olen kelvannut mutta palkkatyöhön en. Aion olla eläkeikään asti työtön.
t: pitkäaikaistyötön, 49v
Ei kukaan täysjärkinen Filippiineiltä tai Vietnamista tänne maailman persläpeen nimeltään Suomi tule ainakaan vapaaehtoisesti. Miten Satonen & Vartiainen aikoo shanghaijata filippiinot tai viekut tänne? Edessä on vielä valtaisa kansainvälisen luokan skandaali ehkäpä maailmansota, Satosen ja Vartiaisen kolonialistis-imperialistiset keinot ovat menneen talven lumia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hoitaja asiassakin hallituksen toimet vaikuttaa hölmöläisten puuhastelulta. Samaa peiton jatkamis touhua kuin Kela tuista leikkaaminen.
Torkkupeiton?
Vierailija kirjoitti:
Eikö niiden pitänyt mennä Intiaan? Vai joko ne siellä kävi eivätkä saaneet ketään mukaansa?
Olisivat äijät vaan palkanneet meitä suomalaisia työttömiä. Osataan jo kieli ja tavatkin valmiiksi mutta kun ei millään kelpaa.
Lössyn lässyn. Jos sinulla on asiallista osaamista, niin mikset hakenut hommiin. Ei kukaan tule vetelyksiä kotoa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen Filippiineiltä tai Vietnamista tänne maailman persläpeen nimeltään Suomi tule ainakaan vapaaehtoisesti. Miten Satonen & Vartiainen aikoo shanghaijata filippiinot tai viekut tänne? Edessä on vielä valtaisa kansainvälisen luokan skandaali ehkäpä maailmansota, Satosen ja Vartiaisen kolonialistis-imperialistiset keinot ovat menneen talven lumia.
Voi kumpa Satonen shanghaijaisi minutkin. On se vaan. 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo moneen kertaan kerrottu, näillä rekrytoitavilla on yleensä perhe jo kotimaassaan. Naimisissa olevia äitejä, jotka lähtevät matkaan siinä toivossa, että lapsensa saavat paremman tuleviasuuden kotimaassa, jonne lähettävät sen palkkansa.
Pidä nyt turpas kiinni, kun et mitään ymmärrä.
Aikovatkohan immostella koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä nyt turpas kiinni, kun et mitään ymmärrä.
Perskokkareilla alkaa hermo mennä kun omat sössii heitä ääänestäneidenkin asiat. Ei tainnut mennä ihan kuin strömsössä tämän hallituksen kanssa?
"Kokaiseeko" jokaisen hoitajan erikseen? On pätevä, tämä pätevä, tämäkin on pätevä, tämä tarvitsee vielä toisen tarkastukseen ellei kolmannenkin...
Vierailija kirjoitti:
Nyt on akkanu selviään että tämä koko reissu taitaakin olla vain verovaroista maksettu lomareissu.
Kyseisten herrojen seikkailusta ei saada mitään vahvistusta toiselta puolen palloa, heidän mukaan kyse on turisteista.
Hyvä arto!
Naisen kosketusta vailla. Moni suomireppana on joutunut matkaamaan kauas saadakseen naisen lempeä.
Herra ministeri ja pormestari saavat kuninkaallisen kohtelun itämaassa. Kateeksi käy.
Malttavatko pojat pysyä housuissaan?
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun me suomalaiset työttömät emme enää työnantajille kelpaa. Minulla on yhteensä yli 10 vuotta työkokemusta monelta eri alalta mutta jostain syystä en ole koskaan onnistunut saamaan vakituista työsuhdetta. Kaikki työt ovat olleet määräaikaisia. Ilmeisesti en nuole riittävästi pomojen perseitä.
Nyt olen ollut jo viisi vuotta työtön sillä kukaan ei ole enää palkannut minua. En enää edes hae työtä koska tajusin sen jo ajat sitten olevan kohdallani täysin turhaa. Ainoastaan "pakolliset" haut olen tehnyt mutta eihän niistäkään ole luonnollisestikaan ollut mitään hyötyä. Tosin työharjoitteluun olen kelvannut mutta palkkatyöhön en. Aion olla eläkeikään asti työtön.
t: pitkäaikaistyötön, 49v
Niin no, jos et töitä saa niin mitä "aikomista" siihen työttömyyteen tarvitaan? Sehän on sitten fakta muutenkin.
Taustoja tietämättä sanoisin kirjoituksesi perusteella, että ongelmasi tulee selväksi ensimmäisen kappaleesi lopussa. Et osa kommunikoisa asiallisesti ja toisaalta kuvitelmasi työelämässä pärjäämisestä on aivan järkyttävä. Normaali, asiallinen käytös ml.puheet, ei ole mitään nuolemista, vaan asiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Juhana ja Arde ovat jättäneet uimahousut ja persunaamarit pakkaamatta, joten suoraan Business-luokkaan veronmaksajien rahoilla torkkupeittojen alle juomaan konjakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonen ja Vartiainen tunnetaan vesiurheilun ystävinä. Ja katsokaa mitkä vartalot 😍😍
Sexi mään, I laav youuu! Youuu sou händsome!
Peruukki kastunut hiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhana ja Arde ovat jättäneet uimahousut ja persunaamarit pakkaamatta, joten suoraan Business-luokkaan veronmaksajien rahoilla torkkupeittojen alle juomaan konjakkia.
A. Satonen tunnetaan raittiusmiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa äänestää seuraavissa vaaleissa taas näitä samoja päättäjiä.
Mun järkeen ei vaan mene että millaset tyypit ovat äänestäneet Sätöstä? Keitä he edustaa? Epäilen vilunkia.