Millaisia tuntemasi nepsyt ovat?
Kartoitan millaisia piirteitä ja vaikutuksia nepsyillä on.
Kommentit (46)
Mieti kaikki mahdolliset piirteet ja vaikutukset mitä vain keksit ja lisää lukuun ainakin 20% lisää piirteitä ja vaikutuksia joita ei tule mieleesikään, niin olet kartoittanut kohtalaisesti.
Tuntemani miesautisti on erittäin älykäs. Näkee myös pintaa syvemmälle ja kykenee tekemään esim. yhteiskunnallista analyysia hyvin tarkasti ja osuvasti.
Ihmisenä hän herkkä ja empaattinen, tuntee syvästi, vaikka ulospäin näyttää olevan järkähtämätön kallio.
Mieheni veli on nepsy ja hän on ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani miesautisti on erittäin älykäs. Näkee myös pintaa syvemmälle ja kykenee tekemään esim. yhteiskunnallista analyysia hyvin tarkasti ja osuvasti.
Ihmisenä hän herkkä ja empaattinen, tuntee syvästi, vaikka ulospäin näyttää olevan järkähtämätön kallio.
Mitä tarkoitat että näkee pintaa syvemmälle?
Voisin kertoa mieluummin näpsyistä, ne ovat melko samanlaisia keskenään. Kestovaippailin vauvoineni 2010-luvun alussa.
- Adhd-mamma
Ihania, psykopaatteja, neroja, kehitysvammaisia ja kaikkea siltä väliltä.
Tunnen yhden nepsyn (ADHD), hän on todella luova, erityislahjakas kuvataiteissa ja musiikissa. Mutta ei osaa mitään, mikä vaatii järjestelmällisyyttä tai keskittymistä (matematiikka, historia ym.). Ihmisenä kulmikas mutta pohjimmiltaan mukava ja oikeudenmukainen.
Adhd-ihmisen mielialasta voi suoraan nähdä onko tilillä rahaa vai ei. Kaikki mikä tulee, menee.
Vierailija kirjoitti:
Adhd-ihmisen mielialasta voi suoraan nähdä onko tilillä rahaa vai ei. Kaikki mikä tulee, menee.
Onpa outoa, kun oma adhd-mieheni on onnistunut kerryttämään lähes puolen miljoonan omaisuuden. Melkein voisi luulla, että teet johtopäätöksiä yhden ihmisen perusteella.
normi työhön pystymättömiä eivät siedä työ kavereita he kun ovat tyhmiä. te keskukset ovat tämän tajunneet ovat ehdotelleet yrittäjyyttä ja nämähän ovat perustaneet vanhempien rahoituksella huu haa kauppoja minä minä minä olen yrittäjä. SITTEN SYYTTELEVÄT ASIAKKAITA KUN EIVÄT YLIHINTAISTA PAS... OSTA JOPA SISÄÄN PÄÄSY MAKSUJA HIPLAAMISESTA TAI LATTIOIDEN KULUMISESTA.
Vierailija kirjoitti:
Tää pätee kyllä mun exään, mutta ei suinkaan kaikkiin muihin tuntemiini joilla on ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pätee kyllä mun exään, mutta ei suinkaan kaikkiin muihin tuntemiini joilla on ADHD.
Pätee täsmälleen mun nyxään. Ihana antelias ihminen, mutta mopo karkaa usein käsistä ja kehittää addiktion ihan mistä vaan.
Mä (asperger) oon ihan suht älykäs, kiinnostunut asioista (tiede, historia, kulttuuri jne.) ja mulla on ihan hyvä yleissivistys. Siksi mun koulutuksen puute saattaa hämmästyttää ihmisiä - en ole pystynyt opiskelemaan tai käymään töissä, sen verran on toiminnanohjauksen ongelmia, sosiaalista ahdistusta jne.
Vierailija kirjoitti:
normi työhön pystymättömiä eivät siedä työ kavereita he kun ovat tyhmiä. te keskukset ovat tämän tajunneet ovat ehdotelleet yrittäjyyttä ja nämähän ovat perustaneet vanhempien rahoituksella huu haa kauppoja minä minä minä olen yrittäjä. SITTEN SYYTTELEVÄT ASIAKKAITA KUN EIVÄT YLIHINTAISTA PAS... OSTA JOPA SISÄÄN PÄÄSY MAKSUJA HIPLAAMISESTA TAI LATTIOIDEN KULUMISESTA.
Se että sulla on noin pahoja ongelmia, ei tarkoita että kaikilla on...
Kaikki on nykyään nepsyjä. Ei "normaali" enää ole. Riittää kun alkaa tutkimaan syvällisemmin ihmisten taustoja. Olemme kaikki samanlaisia ja erilaisia riippuen kenen suunnalta asiaa tarkastellaan.
Mikä se on ?