Miksi Helsinki ei ole enää houkutteva kaupunkina.
Mitkä on asiat jotka ovat tehneet Helsingistä vähemmän houkuttelevan kaupungin. Aiemmin oli "ruuhkaa" nyt asunnot tyhjillään, väki vähenee. Opiskelijat ovat oman aikansa ja valmistuttuaan poistuvat, kiitos näkemiin.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä Helsinki ainakin mielenkiintoinen kun näin pitkä ketju on jo saatu aikaan.
Sanopa muuta. Miksi tuhlata aikaa ja miettiä jotain paikkakuntaa, jos se ei oikeasti kiinnostaisi. Täällähän ei ole pakko asua eikä kenenkään tarvitse pitää kaupungista. Minä vaan satun pitämään mutta siinä se.
Joidenkin on vaan pakko vihata Helsinkiä ja näistä useimmat asuvat yli 200 km päässä sieltä ja olevinaan "tietävät" kaiken, kun eksyvät Linnanmäelle kerran elämässään. Minä en asu Helsingissä, mutta käyn kyllä siellä lähes viikoittain useimmiten työpalavereissa ja silloin tällöin työkaverien kanssa viettämässä iltaa. Ja pidän Helsingistä todella paljon, mutta en halua asua itse siellä, asun pikkupaikkakunnalla lähellä Helsinkiä ja tällainen asuminen sopii minulle paremmin. Tunnen paljon ihan alkuperäisiä Helsinkiläisiä sekä junantuomia, joista jokainen viihtyy siellä oikein hyvin ja heidän myötä on avautunut silmät myös eri asuinalueille, joista en olisi muuten tiennyt yhtään mitään. Ja väitän, että tässäkin ketjussa on suurin osa sellaisia, jotka eivät ole käyneet muuta kuin tietyillä alueilla ja kyllä ihan minun pienen kotikaupunkini keskusta-alueella on kaikenlaista tallaajaa liikenteessä ja jos siitä muodostaa kuvan ihan koko kaupungista niin aikalailla väärä kuva tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi, Tripla, Kallio ja Vallila ovat elinvoimaisia. On työpaikkoja, ravintoloita ja kauppoja. Keskusta alkaa olla aika kuollut. Lähiöissä ghettoutumista
Kerrotko tarkemmin tuosta Redin elinvoimaisuudesta?
Pilvenpiirtäjät ja uudet asunnot ovat tuoneet alueelle paljon rikkaita asukkaita. Koko ajan nousee lisää taloa. Ravintolatarjonta on hyvä ja metrokin on vieressä. Lisäksi Triplan ja Redin yhdistävä sporalinja vie Pasilan asemalle, jos Redi ei miellytä.
Mustikkamaa ja Suomen Wall Street eli Teollisuuskatu ovat myös siinä vieressä.
Itse asun Vantaalla enkä muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta, täältä sitten jos muuttaa jonnekkin niin mielellään pois PK-Seudulta kokonaan.
kallis yhdistettynä levottomuuden lisääntymiseen ja luonnon tuhoamiseen.
Helsingin Tripla on hyvä esimerkki mistä näkee minkä takia sinne ei kannata muuttaa. menkää sinne istuskelee tunniksi ja katsele ympärille.
Koko ajan joku mesoaa ratikassa! Kadut ovat revitty auki joka paikassa myös, oli kesä tai talvi.
No, Helsingin väkiluku lisääntyi viime vuonna 9000:lla ja Tampereen jälkeen kasvoi myös eniten ihan kotimaisilla muuttajilla. Eli jos pysyttäisiin faktoissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan joku mesoaa ratikassa! Kadut ovat revitty auki joka paikassa myös, oli kesä tai talvi.
Ja huumeita vedetään Triplassa niitten väliovien luona, livenä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Liian autovihamielinen kaupunki.
Mihin siellä autoa tarvitaan kun kaikki on nurkan takana?
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Tripla on hyvä esimerkki mistä näkee minkä takia sinne ei kannata muuttaa. menkää sinne istuskelee tunniksi ja katsele ympärille.
Lisätietoja? En ole käynyt.
Ankea, vanha betonihelvetti täynnä ankeita uusauttomia ihmisiä. Turistitkin jatkaa matkaa mahdollisimman pian eteenpäin.
Helsingissä ei mitään vikaa vaan niissä "uudisasukkaissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian autovihamielinen kaupunki.
Mihin siellä autoa tarvitaan kun kaikki on nurkan takana?
Helsinki ei ole mitenkään erityisen kompakti kaupunki. Asiat eivät ole nurkan takana. Jos joutuu hoitamaan asiat x, y ja z, niin välimatkat voivat olla pitkiä (useita kilometrejä) kävellen. Autolla liikkuen haittana ovat parkkipaikat. Tai autolla ei pääse lähelle. Voi olla, että auto on jätettävä parkkiin kauas paikasta x. Sitten seuraavaksi paikkaan y ja sama parkkiongelma. jne. Parhaiten liikkuu julkisilla, mutta sekin on hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Vantaalla enkä muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta, täältä sitten jos muuttaa jonnekkin niin mielellään pois PK-Seudulta kokonaan.
Vantaa olisi viimeinen paikka Suomessa mihin muuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ankea, vanha betonihelvetti täynnä ankeita uusauttomia ihmisiä. Turistitkin jatkaa matkaa mahdollisimman pian eteenpäin.
Huomaa, että olet ihan pihalla. Oletko edes koskaan käynyt Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on samat kaupat kuin muuallakin vai mikä oli pointti? Käyn välillä Triplassa syömässä eikä ole mitään valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että olet ihan pihalla. Oletko edes koskaan käynyt Helsingissä?
Olosuhteiden pakosta liian monta kertaa. Olen oikein onnellisesti pihalla kyseisestä miljööstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaa olisi viimeinen paikka Suomessa mihin muuttaisin.
Vantaa on lähellä kaikkea. Nih.
Pilvenpiirtäjät ja uudet asunnot ovat tuoneet alueelle paljon rikkaita asukkaita. Koko ajan nousee lisää taloa. Ravintolatarjonta on hyvä ja metrokin on vieressä. Lisäksi Triplan ja Redin yhdistävä sporalinja vie Pasilan asemalle, jos Redi ei miellytä.