Hautausmaan kausityö, kokemuksia, palkka?
Olen kuullut, että ainakin nuoret kesätyöntekijät ovat pitäneet ja on luotettava ensimmäinen työpaikka, mutta entäs onko kokemuksia ihan aikuisena?
Onko palkka todellakin noin surkea mitä moni seurakunta kirkkorekryssä näytti tarjoavan, alle 1800e kuussa, vai onko siinä neuvotteluvaraa, kokemuslisää (mistä ja miten se lasketaan?), onko jostain opinnosta hyötyä tms.?
Kommentit (57)
Ihan hyvä palkka ensimmäisestä kesätyöpaikasta jos vielä asuu vanhempien luona.
Hautausmaille on valtakunnallisesti vaikea saada sitoutunutta porukkaa. Ei siinä paljoa senkään takia makseta. Nämä yhdessä tosin syy-ja-seuraus. Plus työ ei ole rakettitiedettä, fyysisesti toki rankkaa kylläkin, 15 000 - 20 000 askelta ihan normi päivä ja siihen päälle vielä muu fyysinen kuormitus. Oman lohkon tiiminvetäjät ja kausityönjohtajat pääsee kai siihen 2000 euron nurkille, vakituiset sitten 2600 euron pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 16vuotta ollut kausityöntekijänä. Palkka noin 3500 plus lisät päälle. Ihan ok palkka
Itse olen neljä kautta ollut kausityönjohtaja 7-8kk jakson aina ja palkka 401 + kokemuslisät. Miten pääset tuollaisiin palkkoihin? On todellakin ok palkka!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä palkka ensimmäisestä kesätyöpaikasta jos vielä asuu vanhempien luona.
Kun ei ole töitä, niin kelpaa tuokin palkka, mutta ei sillä perheellisenä ainakaan pitkälle pötkitä ilman että on puolisoa joka tienaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 16vuotta ollut kausityöntekijänä. Palkka noin 3500 plus lisät päälle. Ihan ok palkka
Olet varmaan mies ja konekuski? Ei ne haravoinnista ja ruohonleikkuusta maksa noin paljoa, kun ne on naisten hommia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan paikallinen sopiminen. Ei tarvitse tyytyä tes:iin
Kokeilepa kirkkoa vastaan sopia paikallisesti...
Pienellä palkalla on veroprosenttikin olematon. Eli kyllä silläkin elää, jos pitää vain itsensä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä palkalla on veroprosenttikin olematon. Eli kyllä silläkin elää, jos pitää vain itsensä elättää.
Kyllähän sen ~6% verorposentin ja 8% muuta mitä lähtee tuntee tuollaisestakin palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaille on valtakunnallisesti vaikea saada sitoutunutta porukkaa. Ei siinä paljoa senkään takia makseta. Nämä yhdessä tosin syy-ja-seuraus. Plus työ ei ole rakettitiedettä, fyysisesti toki rankkaa kylläkin, 15 000 - 20 000 askelta ihan normi päivä ja siihen päälle vielä muu fyysinen kuormitus. Oman lohkon tiiminvetäjät ja kausityönjohtajat pääsee kai siihen 2000 euron nurkille, vakituiset sitten 2600 euron pintaan.
Ei tuolla palkalla kyllä sen kummemmin sitoudukaan. Muna vai kana?
Puutarhurin tai hortonomin papereilla palkka on suurempi. Tosin ei iso silloinkaan.
Olin nuorena 5 kesää Malmin hautausmaalla töissä. Palkka ei ollut hyvä, mutta sain paljon ystäviä ja oli kiva työskennellä ulkona, kiva kesätyö. Nykyään kun on vaikea saada työtä, ottaisin heti kesätyön hautausmaalta, pienikin raha on enemmän kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla palkalla kyllä sen kummemmin sitoudukaan. Muna vai kana?
Nimenomaan.
Itse olen tehnyt näitä hommia 9 vuotta/kesää (huhti-marraskuu). Jos 5kk pituiselle kaudelle saadaan keskimäärin aina 7 kokoaikaista tekijää, näistä 2 pääsee vakituiseen ja huomattavasti parempipalkkaiseen työhön ja lopettaa siksi ennen juhannusta ja 1-2 lopettaa muiden syiden vuoksi. Eräs vuosi meitä oli vain minä ns. vakituinen sekä lopulta vain yksi kausityöntekijä ja piti handlata 4kk kahdestaan 8ha kokoinen hautausmaa. Alaikäisiä kesätyöntekijöitä oli kolmessa satsissa kaksi tekemässä 2-3 viikkoa, mutta ei heille saanut esim. päältä ajettavia ruohonleikkureita tai raivaussahoja antaa käyttöön.
"Hautausmaille on valtakunnallisesti vaikea saada sitoutunutta porukkaa. Ei siinä paljoa senkään takia makseta"
😂😂😂
Hulvaton logiikka!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan mies ja konekuski? Ei ne haravoinnista ja ruohonleikkuusta maksa noin paljoa, kun ne on naisten hommia.
Tämä on kyllä jännä juttu, että seurakunta edelleen jaksaa sukupuolen perusteella olevaa palkkaa maksaa vaikka mitä väittäisi. Olen tuo kirjoittaja nro 4/15. Minulla on viheralan koulutus, ajan erilaisia päältä ruohonleikkureita, käytän erilaisia työkaluja aina trimmeristä raivaussahaan tarpeen mukaan ja ajan sekä kiinteistötraktoria että tarvittaessa isompaa. Olen myös aina mukana haudankaivuussa jne., mutta koska sitä ei ns. oma seurakunta suostunut tuosta 301:stä hilaamaan ylös vaan jakoi työtehtävät ja palkan edelleen sukupuolen mukaan, menin toiseen seurakuntaan töihin jossa ammattitaitoani arvostettiin edes vähän enemmän.
Olin nuorena useamman kesän. Mitään työvaatteita ei saatu, paitsi YHDET työkäsineet. Ei edes sadetakkeja lainaksi. Kaikki piti hommata itse. En tiedä onko nykyään paremmin ja saisi talon puolesta työvaatteet. Onhan se se sentään fyysistä ulkotyötä.
Niin yksinkertaista hommaa, että ei tuosta kummoisia tarvitse maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Niin yksinkertaista hommaa, että ei tuosta kummoisia tarvitse maksaa!
Fyysisesti raskasta, siitä pitää maksaa.