Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jatkuva jano ja kokeiden mukaan

Vierailija
10.01.2025 |

Keho on koko ajan kuiva?

Diabetes on poissuljettu.

Vettä juon 1-2l/vrk

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuosta suolan laadusta, älä syö mitään "tiedesuoloja" vaan mahdollisimman luonnollista merisuolaa, himalajan suolaa, tai muuta vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla jo sanottiin! SUOLA!

Saat liikaa suolaa, mulla ainakin liika suola just kuivaa kieltä.

Liika vesimäärä on epäterveellistä. Joo ja koeta ajoittaa juominen aamupäivään. EI tartte yöllä hypätä.

Vierailija
24/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla jo sanottiin! SUOLA!

Saat liikaa suolaa, mulla ainakin liika suola just kuivaa kieltä.

Liika vesimäärä on epäterveellistä. Joo ja koeta ajoittaa juominen aamupäivään. EI tartte yöllä hypätä.

Ei vaan päin vastoin. Liian vähän suolaa, jos jano ei poistu. Se tarkoittaa sitä, että neste ei imeydy. Jos suolaa on liikaa, veden juominen poistaa janon tunteen. Jos jano ei lähde, suolaa on liian vähän -> sodium ei avaa soluja nesteelle -> vesi ei koskaan päädy soluihin

Terveeseen kehoon ei voi nauttia liikaa suolaa

Vierailija
26/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tuosta suolan laadusta, älä syö mitään "tiedesuoloja" vaan mahdollisimman luonnollista merisuolaa, himalajan suolaa, tai muuta vastaavaa.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja piräisi lääkärin mukaan syödä jodioitua suolaa

t.ap

Vierailija
27/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja piräisi lääkärin mukaan syödä jodioitua suolaa

t.ap

Merisuolaakin saa jodioituna. Mutta kehosi ei myöskään mene rikki siitä, että syöt vaikka kahtakin eri suolaa. Ainoastaan nuo tiedeukkojen kehittämät "hei me poistettiin suolasta kaikki mineraalit ja jätettiin vain tämä natrium" ovat epäorgaanisuudessaan keholle vaikeita käsiteltäviä. Merisuolassa on paljon muutakin, kuin natriumia

Akuuttiin janoon toimii parhaiten: merisuolanokare suuhun ja imeskely, sen jälkeen pari kulausta vettä. Sitten kymmenisen minuutin kuluttua pari kulausta vettä. Eli sitä vettä ei kannata juodakaan puoli litraa kerrallaan, vaan siemailla pitkin päivää 

Vierailija
28/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että se on jano eikä vaan, että suu kuivaa? Mulla on ollut lääkityksen takia suu kuiva ja siksi pitää vähän väliä ottaa vesikulaus. Ei tartte paljon juoda. Käytän hammastahnaa, joka vähentää suun kuivamista ja aftoja.

Vierailija
29/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vähentää vesimäärää jonka juot kerralla.Juo useammin mutta vähemmän, pari hörppäystä.

On nimittäin niin, että keho vaatii vettä aina vain enemmän, kun se sitä tottuu saamaan.

Joten älä opeta kehoasi suureen vesimäärään.

Olen tehnyt näin itsekin, sillä kyllästyin jatkuvaan pissihätään.

Jos pissi pysyy vaaleana, tiedät juovasi tarpeeksi.(Aamuisin se on aina tummaa,joten älä sitä katso.)

Vierailija
30/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa muutamana päivänä vedestä osa nesteytysjuomilla. Itsellä pelkkä vesi solisee kehosta läpi kuin purosta ikään. Juon välillä urheilujuomia, välillä ostan apteekista nesteystysporetabletteja. Hätätilassa vaikka vissykin käy, mutta siinä on paljon suolaa eli ei sovi joka päivälle.

Vierailija
31/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoiletko paljon? Syötkö paljon suolaa tai sokeria?

Vierailija
32/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkkeet voi aiheuttaa.

Vierailija
33/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Onko hyvässä hoitotasapainossa? Liikatoiminnan (myös liikalääkityksen) oireinahan on mm. jano ja tiheä virtsaustarve. -eri

Vierailija
34/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Onko hyvässä hoitotasapainossa? Liikatoiminnan (myös liikalääkityksen) oireinahan on mm. jano ja tiheä virtsaustarve. -eri

Vajaatoiminta taas voi kuivattaa suuta.

Vierailija
35/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo enemmän.  Jano johtuu siitä, että olet kuiva. Lääkärikin on sen todennut ja silti ihmettelet? 

Ei vaan pysty koko ajan juomaan vettä, tuo 2l on jo tiukassa. Vetääkö ihmiset oikeasti litrakaupalla vettä päivässä?

t.ap

Se 2 litraa on minimi. Ei riitä varsinkaan kesällä. 

Ei 0,4 litran vesilasin juomisessa mene kuin muutama sekunti. Eikä sitä koko vesimäärää tarvitse juoda kerralla.

Vierailija
36/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosikausia jatkuvasti jano. Kun kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitystä muutettiin, jano ja juodut määrät vähenivät.  

Nyt taas on janottanut enemmän, luulen että johtuu sekin lääkityksestä jonka aloitin toiseen sairauteen. 

Vierailija
37/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että se on jano eikä vaan, että suu kuivaa? Mulla on ollut lääkityksen takia suu kuiva ja siksi pitää vähän väliä ottaa vesikulaus. Ei tartte paljon juoda. Käytän hammastahnaa, joka vähentää suun kuivamista ja aftoja.

Kuiva suu ei taida näkyä labroissa

Vierailija
38/38 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä uudelleen sokerirasituksessa ja verikokeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi