Miksi nykynuoriso käyttää ilotulitteita toisten tarkoitukselliseen haavoittamiseen?
Kommentit (21)
Katselin eilen yhden videon. Olin kuulevinani ammuskelijoiden suusta vierasta kieltä lähi-idän suunnalta.
Hesassa viime vuonna. Mannerheimintiellä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin eilen yhden videon. Olin kuulevinani ammuskelijoiden suusta vierasta kieltä lähi-idän suunnalta.
Ihan varmaan juu. Kyllä ne on ihan kotoperäisiä juntteja nämä.
Ei kannata ainakaan lastenvaunujen kanssa liikkua uutenavuotena. Vaunut syttyvät niin herkästi.
Paras pysyä kotona eikä mennä tungoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on tapahtunut?
Etenkin kaikissa suurissa kaupungeissa. Euroopasta löytyy etenkin paljon videoita, mm. Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin kaikissa suurissa kaupungeissa. Euroopasta löytyy etenkin paljon videoita, mm. Saksasta.
Suomi muuttuikin sitten yhtäkkiä Saksaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin kaikissa suurissa kaupungeissa. Euroopasta löytyy etenkin paljon videoita, mm. Saksasta.Suomi muuttuikin sitten yhtäkkiä Saksaksi.
Ei ole.
Ne nauttivat siitä. Ei Hamas turhaan ole suosittu.
Valitettavasti tiedän ettö se roomalaisen raketin pitäminen silmän lähellä oli vihjaus.
Jotkut tiesi jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin kaikissa suurissa kaupungeissa. Euroopasta löytyy etenkin paljon videoita, mm. Saksasta.Suomi muuttuikin sitten yhtäkkiä Saksaksi.
Esitätkö tyhmää vai oletko oikeasti noin tietämätön?
Teinijoukko häiriköi ilotulitteilla niin, että poliisi otti Herttoniemen tarkkailuun
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011721037.html
Helsingissä nuoriso käy ilotulitteilla väkijoukossa sotaa
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011718942.html
Helsingin Hietaniemessä yöllä iso poliisioperaatio poliisi tuli keskeyttämään joukkotappelua, kohti ammuttiin ilotulitteilla ja päin heitettiin kiviä
Saksalaisilla ilotuliterikoksiin syyllisytneillä on ulkomaalaiset nimet. -Poliisi otti uudenvuodenyönä Berliinissä kiinni 670 ihmistä ilotulitteiden kielletystä ja muita ihmisiä vaarantaneesta käytöstä.
https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2025/die-deutschen-silvest…
Täällä kanssa ja ihan kotimaiset teinit heittelee autosta ihmisiä päin. Itse pysyn sisällä, tänään pakko vielä käydä kaupassa, huomenna käyn töissä ja muuten pysyn kyllä koko illan kotona. Olen kerran ollut ihan lähellä saada ilotulitteen päälleni, tosin silloin se olisi ollut vahinko, viallinen lähti väärään suuntaan, sivullinen tuntematon ampuja joka säikähti pahasti itsekin.
Maailma tuli kylään. Ei mulla muuta.
Suomessa on sen takia niin tiukat lait ilotulitteiden osalta, kun nuoriso ei osannut 30 vuotta sitten käyttäytyä.
Koska ovat tyhmiä ja uskovat kaiken maailman action filmien antamaa kuvaa, että mikään ei vahingoita ihmistä, eläintä,taloa, autoa, puuta, metsää...
Koska niin lähi-idässä tavataan tehdä.
koska aavikon mädätys ja aivosyöpä on levinnyt meille asti
Ei mikään. Me tehtiin tota ysärillä ja siksi kiinarit kiellettiin.