Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"3500 euroa kuussa tienaavalle 500 euron kuukausikorotus tarkoittaisi todellisuudessa sitä, että tilille tulisi vain 225,9 euroa lisää"

Vierailija
09.01.2025 |

Sosialismi tuhoaa Suomen, joten hallituksen pitää jatkaa nykyistä linjaa ja tehdä työnteosta kannattavaa.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/c39ff2ef-ce0b-41e2-b7df-f9ff864…

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa 4000 euroa kuussa tienaava saa tililleen yli 220 euroa kuussa enemmän rahaa kevyemmän verotuksen takia.

Suomi on ihan perseestä! Kaikki rahat menee pummien elämän rahoittamiseen.

Tarkoitat pummeilla ilmeisesti eläkeläisiä. Sinne ne rahat menevät, muut sosiaaliturvamaksut eivät ole mitään verrattuna siihen mitä eläkkeisiin menee. Ruotsissa on paljon työvoimaa maahanmuuttajista.

Vierailija
122/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teille valittajille ja itkupilleille ei tuo raha 3500e päälle kelpaa niin tiedän useita tyyppejä jotka ottaa teidän työt vastaan hymyssä suin eivätkä valita liian pienistä korotuksista.

Itsekin tiedän monta filippiiniläistä, jotka hymyssä suin valittamatta ottaisivat vastaan sairaanhoitajan työtä Suomesta eivätkä valittaisi liian pienistä palkoista.

Ja tarpeeksi kun näitä on niin ei tarvitse edes hiiskuakaan palkankorotuksista tai paremmista työoloista :)

Ja juuri oli uutinen kielitaidottomista hoitajista ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...225e lisää nettopalkkaan ei siis ole mitään? Lomarahoineen 3000e vuodessa enemmän käteen. Olkoon vaikka perheen lomamatka vuosittain.

Plus korottaa mahdollisia työttömyys- ja sairauspäivärahoja, lisäksi eläkettä korottava vaikutus. Mutta kun puusilmät tuijottaa veroprosenttia pelkästään. Itse urakoin viimeisinä työvuosina kunnon työtulot, no sitten työkyky petti nivelvaivoihin ja lopulta työkyvyttömyyseläkkeelle jonka koko määriteltiin viimeisistä viidestä vuodesta ja se on nyt n,600/kk enempi mitä olisi eläkekertymä edellyttänyt. Eli oli hyvä että olin ahne ja painoin hikipäässä urakkaa, veroja en edes kytännyt, meni mitä meni mutta kyllä rahaakin tuli kiitettävästi.

Vierailija
124/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen valitusvirsi se vain jatkuu tehkää töitä älkääkä valittako.

Ne rahat kuuluu sille jotka sen työn tekee, ei sinulle. Mene töihin ja tee omat rahasi.

Näinhän sen pitäisi olla. Siksi just en mene töihin vaan odottelen lakossa että palkkatasot nousee ja työelämä paranee.

Töitä tekemällä se ei ainakaan näyttänyt onnistuvan, vaikka painoi 12h päivässä.

Sai vain väsymystä ja kuun lopussa oli rahat edelleen lopussa. kuten ennenkin.

Työttömänä kulutus on vähentynyt ja rahaa ei mene työmatkoihin ja ylimääräisiin eväisiin. Töihin meno on viimeisin juttu mitä teen. Mieluummin kuolen ennen kuin menen töihin huonoilla ehdoilla ja palkalla

t. 10e h

No työttömänä sulla ei ole niin hyviä mahdollisuuksia niihin parempiin ansioihin mutta jos työsuhteisena olet työpaikkaa vaihtamassa niin on paremmassa neuvotteluasemassa.

Vierailija
125/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teille valittajille ja itkupilleille ei tuo raha 3500e päälle kelpaa niin tiedän useita tyyppejä jotka ottaa teidän työt vastaan hymyssä suin eivätkä valita liian pienistä korotuksista.

Itsekin tiedän monta filippiiniläistä, jotka hymyssä suin valittamatta ottaisivat vastaan sairaanhoitajan työtä Suomesta eivätkä valittaisi liian pienistä palkoista.

Ja tarpeeksi kun näitä on niin ei tarvitse edes hiiskuakaan palkankorotuksista tai paremmista työoloista :)

Ja juuri oli uutinen kielitaidottomista hoitajista ....

Eihän ne suomalaiset hoitajatkaan, jotka perussuomalaisia kannattavat, osaa suomen kieltä niin hyvin kuin pitäisi osata.

Vierailija
126/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja todellisuudessa se lisää eläkettä "huomattavasti"

Suuren eläkkeen varaan ei kannata laskea ja tehdä töitä, verottaja kyllä huolehtii siitä että sulle ei itselleen jää juurikaan mitään eläkkeestä vaikka valtiovalta kuinka houkuttelisi tekemään enemmän töitä ja pitempää työuraa jotta eläke olisi suurempi veroprogressio eläkkeellä on jyrkkä alkaen noin 1000€/kk yöospäin.

Eläkekorotuksesta meni 65% veroihin kun eläketulovähennystä pienenettiin

Vierailija
127/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todellisuudessa se lisää eläkettä "huomattavasti"

Suuren eläkkeen varaan ei kannata laskea ja tehdä töitä, verottaja kyllä huolehtii siitä että sulle ei itselleen jää juurikaan mitään eläkkeestä vaikka valtiovalta kuinka houkuttelisi tekemään enemmän töitä ja pitempää työuraa jotta eläke olisi suurempi veroprogressio eläkkeellä on jyrkkä alkaen noin 1000€/kk yöospäin.

Eläkekorotuksesta meni 65% veroihin kun eläketulovähennystä pienenettiin

Mikä on "juurikaan mitään" ? Olen tk-eläkkeellä (määräaikainen) ja käteen saan 2056 e/kk. Eihän tuo tietysti yhtä paljon ole kuin palkka, mutta kyllä se mielestäni on enemmän kuin "juurikaan mitään".

Vierailija
128/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500/kk tulisi 500e lisää eli tuommoinen kevyt 14% korotus.

Missä näin hövelit työpaikat ovat?

Vierailija
129/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kannustinloukku alkaa vieläpä todella paljon aikaisemmin kuin kolmessa tonnissa. Itse teen 1600e/kk palkalla 2 päivää viikossa asiantuntijatyötä. Firmassamme on koko ajan rekry auki samoihin tehtäviin, ja aina palkataan, jos sopiva tyyppi osuu kohdalle. Minulle on tarjottu mahdollisuutta tehdä lisäpäiviä 240 eurolla kappale, mutta laskin, että jos ottaisin joka kuukausi vaikka 2 lisäpäivää kuukaudessa, vuositasolla veroprosentti nousisi niin, että nettona saisin palkan vain vähän reilusta päivästä. En siis ole ottanut, koska 40% marginaalivero tuntuu huomattavasti kovemmalta kuin se reilu 10% joka tämänhetkisistä tuloista ilman mitään vähennyksiä menee.

Vierailija
130/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosialismi mitään tuhoa vaan idioottimainen rikkaita suosiva ja keski-suurta palkkatuloa nauttivien ruoskaverotus joka taitaa perustua lähinnä kateuteen ja koska voi.

Rahamiehillä on lobbarit ja etujärjestöt pitämässä porsaanreiät hoonattuna jotta niihin voi rikas sukeltaa aina kerta toisensa jälkeen.

Köyhiä taasen on "pakko" edes jotenkin pitää elossa jotta niiltä saa tietyt puolueet kupattua ääniä vaaleissa.

Ketään ei kiinnosta että se porukka joka kuluttamalla on pitänyt yhteiskuntaa pystyssä, saa tuplaosumaa kokoajan. Ostovoima on kuihtunut vuosi vuodelta surkeammaksi ja heidän määrä pienenee kun porukka luisuu sinne pienituloisten laariin. Suomessa kun ei kannata työllistää kalliita miehiä vaan mielummin kaikki jonnekkin kolmannen maailman riistopaikkaan.

Vierailija
131/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...225e lisää nettopalkkaan ei siis ole mitään? Lomarahoineen 3000e vuodessa enemmän käteen. Olkoon vaikka perheen lomamatka vuosittain.

Just näin. 225e/kk lisää rahaa käytetäväksi tai säästöihin on ainakin mulle iso raha. Itse en tuhlaisi lomailuun mutta niin taikka näin, raha todellakin kelpaisi.

Vierailija
132/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus korottaa mahdollisia työttömyys- ja sairauspäivärahoja, lisäksi eläkettä korottava vaikutus. Mutta kun puusilmät tuijottaa veroprosenttia pelkästään. Itse urakoin viimeisinä työvuosina kunnon työtulot, no sitten työkyky petti nivelvaivoihin ja lopulta työkyvyttömyyseläkkeelle jonka koko määriteltiin viimeisistä viidestä vuodesta ja se on nyt n,600/kk enempi mitä olisi eläkekertymä edellyttänyt. Eli oli hyvä että olin ahne ja painoin hikipäässä urakkaa, veroja en edes kytännyt, meni mitä meni mutta kyllä rahaakin tuli kiitettävästi.

Varmaan ymmärrät ettei tämän sinun tarina ole kovin inspiroiva 30-vuotiaalle joka saa painaa työelämässä vielä 40-vuotta ilman mitään tietoa siitä onko eläkejärjestelmää olemassakaan siinä vaiheessa kun hän vihdoin yltäisi eläkeikään. Itse olen ollut työelämässä 25 vuotta enkä ole ollut koskaan edes viikkoa sairaslomalla joten pelkän sairauspäivärahan takia ei kannata paljoa rehkiä.

Vierailija
133/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sulle. Tämä loppupään superkertymähän on lakkautettu jo ajat sitten. Ei minua ainakaan motivoi pätkän vertaa kymmenien vuosien päässä EHKÄ odottava palkinto.

Vierailija
134/134 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on helkkarin suuri summa. Kuukauden ruoat ostaisi.