"3500 euroa kuussa tienaavalle 500 euron kuukausikorotus tarkoittaisi todellisuudessa sitä, että tilille tulisi vain 225,9 euroa lisää"
Sosialismi tuhoaa Suomen, joten hallituksen pitää jatkaa nykyistä linjaa ja tehdä työnteosta kannattavaa.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/c39ff2ef-ce0b-41e2-b7df-f9ff864…
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on syy, että teen puolikasta viikkoa duunia, koska mulla on mahdollisuus!
Hai, mie on kanssa puolittanut miun työtunnit. Mie en tehnyt ennen mitään ja jäätyäni työkyvyttömyyseläkkeelle jätin työnteon kokonaan.
Aivan sairas yhteiskunta. Inistään jostain tuloeroista, jotka maailman pienimmät, eivätkä ole kasvaneet puoleen vuosisataan. Sitten keskiluokan verotus on maailman korkeinta, kukaan yritteliäs, lahjakas ja yritteliäs henkilö ei jää tähän maahan, vaan vie osaamisensa ulkomaille.
Pienituloiset ja kelakaverit maksavat toistensa tuet jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on syy, että teen puolikasta viikkoa duunia, koska mulla on mahdollisuus!
Hai, mie on kanssa puolittanut miun työtunnit. Mie en tehnyt ennen mitään ja jäätyäni työkyvyttömyyseläkkeelle jätin työnteon kokonaan.
Paljon se työkyvyttömyyseläke on, jos ei ole elämässään tehnyt työtä?
Riippuu mitä joutuu tekemään tuon eteen mutta Kyllä parillasadalla saa vaikka mitä!
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairas yhteiskunta. Inistään jostain tuloeroista, jotka maailman pienimmät, eivätkä ole kasvaneet puoleen vuosisataan. Sitten keskiluokan verotus on maailman korkeinta, kukaan yritteliäs, lahjakas ja yritteliäs henkilö ei jää tähän maahan, vaan vie osaamisensa ulkomaille.
Pienituloiset ja kelakaverit maksavat toistensa tuet jatkossa.
Ankea tukevaisuus näillä 😁 siinä täytyykin jo huudella vappusatasia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni olisi iloinen edes kolmesta tonnista.
Jep, varmaan olisi. Mutta tajuatko mitä edes itse kirjoitat? Se toisen 3500e ei ole mitenkään pois sinulta. Sulle ei maksettaisi lantin lanttia enempää, vaikka joku ei saisi tuota kolmea ja puolta. Toi kateellisuus on vaan aivan saatanallisen ärsyttävää. Tämä ei ole päiväkoti, täällä ei nallekarkkeja jaeta tasan. Sä pelkästä kateudesta ulvot, että miksei sulle, miksei sulle. Sä olet elämäsi valintasi tehnyt ja ammattisi valinnut. Se että joku saa miljoonan kuussa, ei ole sinulta pois. Ei ne sun palkkaa sillä perusteella nosta, vaan "pahat porvarit" vain nostavat isommat osingot. Hemmettiläinen kun täällä on tyhmää sakkia.
Hv. -eri
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä joutuu tekemään tuon eteen mutta Kyllä parillasadalla saa vaikka mitä!
Niin mutta mitä sen eteen joutuu tekemään.
Tämä on ongelma ja nämä kitisijät, kateelliset, voi pitää päänsä kiinni. 3500 on ihan tavallinen palkka ja se ei ole mikään iso. Silti siinä vaiheessa jo pitää miettiä, jaksaako tehdä enemmän töitä, jos välistä vetää kaikki muut enemmän kuin itse saa.
Puhutaan siitä, että suomalaisten pitäisi tehdä enemmän töitä. Puhutaan tuottavuudesta jne. Kukaan ei huomioi sitä, että ihan keskiluokalla olisi monesti lisätöitä tarjolla (joita työtä vailla olevat eivät voi tehdä), mutta koska marginaalivero on niin ankara, niin eipä viitsi. Siksi ehdottomasti pitäisi lisätöistä jää paljon enemmän käteen, koska siitä hyötyisi koko yhteiskunta. Myös ne köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tuo todellakaan kannusta ottamaan vastaan nykyistä vastuullisempaa ja stressaavampaa työtä.
Ei sun tarvi ottaa kyllä joku muu ottaa. Yleensä isompi palkka vähemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity tähän mitenkään. Ne rahat on työllä ansaittu ja niihin ei pidä muiden koskea.
Hämmentävää. Sain itse 800 euron korotuksen työpaikkaa vaihtaessa, ja nettopalkka nousi yli viidelläsadalla eurolla, vaikka palkka on reilusti yli viisitonnia. Olen oikein tyytyväinen tähän korotukseen ja palkkaani enkä kyllä ymmärrä tätä itkua suurituloisten veroista.
Noin isopalkkanen ei mitään korotuksia tartte, päinvastoin vois pienentää että osallistuis tähän yhteiskunnan rappiotilaan!
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää. Sain itse 800 euron korotuksen työpaikkaa vaihtaessa, ja nettopalkka nousi yli viidelläsadalla eurolla, vaikka palkka on reilusti yli viisitonnia. Olen oikein tyytyväinen tähän korotukseen ja palkkaani enkä kyllä ymmärrä tätä itkua suurituloisten veroista.
Sulla ei ole ollut veroprosentti kohdallaan.
Minä olen tajunnut tuon kannattamattomuuden jo monta vuotta sitten. Jotkut tekee hikihatussa töitä ja saa sitten pari kolme sataa enemmän palkkaa käteen kuin minä. Ei kannata. Itse haluan vaan tehdä työn ja häipyä töiden jälkeen vapaa-aikaa viettämään. Ja kaikki tehdään asiantuntija töitä.
Vierailija kirjoitti:
Moni olisi iloinen edes kolmesta tonnista.
Ei olisi, koska nuo viimeiset eurot ovat kovimman työn takana ja niistä jää vain hiluja käteen.
Hyvä muistutus ihmisille! Älkää tuijottako bruttopalkkaa, vaan nettoa, kun mietitte haluatteko vaativampiin hommiin ja kannattaako tehdä enemmän töitä! Brutolla et tee mitään, vain netto ratkaisee. Se todellinen nettopalkan nousu, kun vaativammassa duunissa stressaa ja ottaa vastuuta ja tekee enemmän tunteja viikossa ei maksa sitä vaivaa takaisin, kun valtio vie lähemmäs 60%:ia siitä rahasta mitä lisätyöllä teet!
Eihän tämän näin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa 4000 euroa kuussa tienaava saa tililleen yli 220 euroa kuussa enemmän rahaa kevyemmän verotuksen takia.
Suomi on ihan perseestä! Kaikki rahat menee pummien elämän rahoittamiseen.
Ruotsissa parempi perustoimeentulo.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa 4000 euroa kuussa tienaava saa tililleen yli 220 euroa kuussa enemmän rahaa kevyemmän verotuksen takia.
Eri maiden verojärjestelmät eivät ole identtisiä. Esimerkiksi Ruotsissa eläkkeistä suurempi osa maksetaan työmarkinaperusteisesti, jolloin eläkemaksuja ei luokitella veroluonteisiksi maksuksi kansainvälisissä vertailuissa. Eli tuosta 220 eurosta pitää vielä pulittaa maksuja, jotka Suomessa luokitellaan veroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa parempi perustoimeentulo.
Miten se tähän liittyy?
Miten joku voi kuvitella olevansa oikeutettu rahaan minkä joku toinen ansaitsee työllään? Suomessa tuo palkkaverotus on aivan sairas. Itsekin insinöörinä teen duunarin hommia, koska ero palkassa on mitätön eikä tarvitse olla vastuussa mistään. Verottomien kilometrikorvausten myötä tuo ero häviää kokonaan. Korkeakoulutus ei kannata Suomessa. Olet vain poissa työmarkkinoilta tuon opiskeluajan ja saat opintolainan siihen päälle maksettavaksi.