Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kapselikeitin? Mikä olisi hyvä? Kokemuksia?

Vierailija
09.01.2025 |

Onko teillä kotona sellainen kapselikeitin kahvikoneena? Niitä näkee nykyään hotellihuoneissa ja somevaikuttajien videoissa. Onko kapselikeitin ollut hyvä teidän mielestä?

Kommentit (390)

Vierailija
341/390 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se puhdistetaan?

Vierailija
342/390 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennemmin satsata kunnon kahvikoneeseen. Meillä on DeLonghi eikä tule enää juotua suodatinkahvia. Aamulla lataa vain vedet koneeseen ja painaa nappia, niin kohta on kupillinen valmis. Halvimmat maksaa vähän yli 300 ja ne on ihan yhtä hyviä kuin kalliimmat versiot. Erona on käytännössä vain kahvilajien määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/390 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nespresso Vertuo ollut monta vuotta. Ei muuta pahaa sanottavaa kuin kapselien hinta ja niistä tuleva metallijäte. Ei korvaa tavallista kahvinkeitintä meillä mutta esim etäpäivän aikana on mukava ja todella helppo keittää kupillinen kahvia, ei tule kahvihävikkiäkään. Ja on monenlaisia makuja mistä valita.



Minulla on ollut kyseinen keitin pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Meillä ainoastaan minä juon kahvia ja yleensä max kupin päivässä, joten meille helpoin vaihtoehto. 

Ilmaisia ne kapselit ei tosiaan ole, eli mikäli juo paljon kahvia ja perheessä on monta kahvinjuojaa niin siinä tapauksessa tulee kyllä hintavaksi. 

Vierailija
344/390 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä OLI , mutta laitetta tuli käytettyö tosi vähän, koska sen puhdistaminen oli aina iso homma ja ne kapselit loppujen lopuksi kovin kalliita. Eikä kahvin makukaan miellyttänyt. Nykyisin jauhetaan pavut sähköisellä myllyllä ja käytetään espressopannua. Moccamaster käytössä silloin, kun kahvittelijoita enemmän kuin miehnei ja minä.



Miten se puhdistaminen oli iso homma? Minulla ainakin kone puhdistuu nappia painamalla, toki vettä pitää lisätä. 

Vierailija
345/390 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tein Nespresso Vertuolla mukillisen mansikka-valkosuklaakahvia napista ja se riitti mainiosti jälkruoaksi. Yleisesti olen sitä mieltä, että kahvi kahvina jne., mutta joskus nämä makukahvit maistuvat jälkiruokana ja ovat kalorittomia.

Vierailija
346/390 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ennemmin mutterikeitintä. Tulee tosi hyvää kahvia ilman jätettä. Meillä on molemmat. Mutteria tulee käytettyä. 

Paskin keitin mitä löytyy - ei tee kunnollista suodantikahvia eikä espresseoa. Pelkkää palanutta jätekahvia saa mutterikeittimestä. Makuaistinsa menettäneen valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/390 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertaisin ja halvin Original-kahvikapseleiden Nespresso. Toimii, eikä vie paljon tilaa.

Nespresson Vertuo-kahvikapselikoneet roiskii ja sotkii miten sattuu. Meillä oli Vertuo, sekä Original jossa maitovaahtotoimito, mutta se maitovaahdotin oli ihan turha ja sen pesemiseen koneella meni tuhottomasti aikaa. Nopeamman vaahdon saa lämmittämällä maitoa suoraan kahvikuppiin mikrossa, ja vaahdottamalla sitä sellaisella pienellä patterikäyttöisellä käsivatkaimella minkä sai kodinkoneliikkeistä muutamalla eurolla.

Vierailija
348/390 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovi jätettä ja on ollut, en muista edes merkkiä. Luovun siitä koska hyvää kahvia sillä ei saa.

Sama havainto. Ostettiin kapselikeitin silloin vuosia sitten kun ne ilmestyivät. Muutama kupillinen sillä tehtiin, maisteltiin monia makuja. Myytiin laite pois kun ei tullut hyvää kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/390 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä halvin Dolce Gusto. Hyvät kahvit tekee. Juon kerran päivässä.

Sama täällä. Perus Dolce, ei mitään säätöjä. Hetki menee että osaa mitoittaa veden kapselin mukaiseksi. Hyvää kahvia tekee.

Vierailija
350/390 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä papuja jauhava keitin, en vaihtaisi. Saa kupillisen kerrallaan, ei tule hukkaa eikä mitään kapselijätettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/390 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja!

Vierailija
352/390 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kerran Megastore Gigantissa tuollaisella kapselikeittimellä tehtyä kahvia kun nuori tuotteita esittelevä nainen oli niin innoissaan siitä. Kahvikin oli hyvää niin ostin saman tien laitteen kotiin. Tulee ihan kahvila kahvia. Voin suositella.

Eli vanhaa kunnon huoltsikan kahvilakahvia vai? Pitkään kuumalla levyllä seissyttä painunutta sumppia.

Ihanat muistot huoltsikkakahveista ja niitä makuja ei saa takaisin enää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/390 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän trollit top10

Vierailija
354/390 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

bumb!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/390 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene takas ulilaudalle postailemaan niitä sammakoita jonne

Vierailija
356/390 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)

Vierailija
357/390 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko verot nostaa 50% kaikille ja tuloilla auttaa köyhiä?

Vierailija
358/390 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri ja historia kiinnostaa.

Vierailija
359/390 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anonyymien kommenttien perusteella sinä tunnet ja tiedät kommentoijien psyykkeen?

Vierailija
360/390 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua naurata. No okei, naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi