Onko teillä kapselikeitin? Mikä olisi hyvä? Kokemuksia?
Onko teillä kotona sellainen kapselikeitin kahvikoneena? Niitä näkee nykyään hotellihuoneissa ja somevaikuttajien videoissa. Onko kapselikeitin ollut hyvä teidän mielestä?
Kommentit (390)
Kannattaa ennemmin satsata kunnon kahvikoneeseen. Meillä on DeLonghi eikä tule enää juotua suodatinkahvia. Aamulla lataa vain vedet koneeseen ja painaa nappia, niin kohta on kupillinen valmis. Halvimmat maksaa vähän yli 300 ja ne on ihan yhtä hyviä kuin kalliimmat versiot. Erona on käytännössä vain kahvilajien määrä.
Vierailija kirjoitti:
Nespresso Vertuo ollut monta vuotta. Ei muuta pahaa sanottavaa kuin kapselien hinta ja niistä tuleva metallijäte. Ei korvaa tavallista kahvinkeitintä meillä mutta esim etäpäivän aikana on mukava ja todella helppo keittää kupillinen kahvia, ei tule kahvihävikkiäkään. Ja on monenlaisia makuja mistä valita.
Minulla on ollut kyseinen keitin pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Meillä ainoastaan minä juon kahvia ja yleensä max kupin päivässä, joten meille helpoin vaihtoehto.
Ilmaisia ne kapselit ei tosiaan ole, eli mikäli juo paljon kahvia ja perheessä on monta kahvinjuojaa niin siinä tapauksessa tulee kyllä hintavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä OLI , mutta laitetta tuli käytettyö tosi vähän, koska sen puhdistaminen oli aina iso homma ja ne kapselit loppujen lopuksi kovin kalliita. Eikä kahvin makukaan miellyttänyt. Nykyisin jauhetaan pavut sähköisellä myllyllä ja käytetään espressopannua. Moccamaster käytössä silloin, kun kahvittelijoita enemmän kuin miehnei ja minä.
Miten se puhdistaminen oli iso homma? Minulla ainakin kone puhdistuu nappia painamalla, toki vettä pitää lisätä.
Juuri tein Nespresso Vertuolla mukillisen mansikka-valkosuklaakahvia napista ja se riitti mainiosti jälkruoaksi. Yleisesti olen sitä mieltä, että kahvi kahvina jne., mutta joskus nämä makukahvit maistuvat jälkiruokana ja ovat kalorittomia.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ennemmin mutterikeitintä. Tulee tosi hyvää kahvia ilman jätettä. Meillä on molemmat. Mutteria tulee käytettyä.
Paskin keitin mitä löytyy - ei tee kunnollista suodantikahvia eikä espresseoa. Pelkkää palanutta jätekahvia saa mutterikeittimestä. Makuaistinsa menettäneen valinta.
Ihan yksinkertaisin ja halvin Original-kahvikapseleiden Nespresso. Toimii, eikä vie paljon tilaa.
Nespresson Vertuo-kahvikapselikoneet roiskii ja sotkii miten sattuu. Meillä oli Vertuo, sekä Original jossa maitovaahtotoimito, mutta se maitovaahdotin oli ihan turha ja sen pesemiseen koneella meni tuhottomasti aikaa. Nopeamman vaahdon saa lämmittämällä maitoa suoraan kahvikuppiin mikrossa, ja vaahdottamalla sitä sellaisella pienellä patterikäyttöisellä käsivatkaimella minkä sai kodinkoneliikkeistä muutamalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Muovi jätettä ja on ollut, en muista edes merkkiä. Luovun siitä koska hyvää kahvia sillä ei saa.
Sama havainto. Ostettiin kapselikeitin silloin vuosia sitten kun ne ilmestyivät. Muutama kupillinen sillä tehtiin, maisteltiin monia makuja. Myytiin laite pois kun ei tullut hyvää kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä halvin Dolce Gusto. Hyvät kahvit tekee. Juon kerran päivässä.
Sama täällä. Perus Dolce, ei mitään säätöjä. Hetki menee että osaa mitoittaa veden kapselin mukaiseksi. Hyvää kahvia tekee.
Meillä papuja jauhava keitin, en vaihtaisi. Saa kupillisen kerrallaan, ei tule hukkaa eikä mitään kapselijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kerran Megastore Gigantissa tuollaisella kapselikeittimellä tehtyä kahvia kun nuori tuotteita esittelevä nainen oli niin innoissaan siitä. Kahvikin oli hyvää niin ostin saman tien laitteen kotiin. Tulee ihan kahvila kahvia. Voin suositella.
Eli vanhaa kunnon huoltsikan kahvilakahvia vai? Pitkään kuumalla levyllä seissyttä painunutta sumppia.
Ihanat muistot huoltsikkakahveista ja niitä makuja ei saa takaisin enää koskaan.
mene takas ulilaudalle postailemaan niitä sammakoita jonne
Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)
Voitaisiinko verot nostaa 50% kaikille ja tuloilla auttaa köyhiä?
Kulttuuri ja historia kiinnostaa.
Siis anonyymien kommenttien perusteella sinä tunnet ja tiedät kommentoijien psyykkeen?
Ei mua naurata. No okei, naurattaa.
Miten se puhdistetaan?