Onko teillä kapselikeitin? Mikä olisi hyvä? Kokemuksia?
Onko teillä kotona sellainen kapselikeitin kahvikoneena? Niitä näkee nykyään hotellihuoneissa ja somevaikuttajien videoissa. Onko kapselikeitin ollut hyvä teidän mielestä?
Kommentit (390)
Mulla on dolce custo, xs. Tekee yhden kupin kerrallaan. Juon capuccinoa, en joka päivä, mutta jos haluan herkutella. Tulee tosi hyvää kahvia. Kaveri ja pari sukulaista haluaa juoda espressoa, eivät ole ikinä saaneet niin hyvää kahvia, sanovat.
Kapselikahvi on paljon kalliimpaa eikä sellaista tarvitse mihinkään.
Mä sain omani naapurilta, joka on tuonut sen Saksasta, vuosia sitten. Yli 10 v sitten ostettu.
Mulla on kahvimylly ja kestokapseli. Teen yhden kupin aamulla mukaan. Laitan kapselin lautaselle ylösalaisin ja kun tulen työpäivän jälkeen takas, on murut tippuneet ja kapseli on puhdas.
Kuulemma kahvin tämä kova rasva, vai mikä onkaan, jää kahviin, toisaalta juon vaan yhden kupin näin.
Mulla kestää työmatka 40 min. Kun pääsen junaan, juon ekana smothien, sitten juon kahvin. Lopuksi vielä haen vessasta vähän vettä ja huuhtelen kummatkin, pesen töissä.
Jos työpäivä on ollut raskas, otan mukaan kotimatkalle yhden kahvin.
Kahvin porot kerään kuivana yhteen kasaan ja tuttu käyttää lannotteena pihallaan.
Meillä on De'Longhin jauhava kahvikone. Saa samalla tavalla yhden kupin kuin kapselikeittimestäkin, maku parempi, vaahdottaa maidon tarvittaessa capuccinoon, pavuista ostamalla tulee halvemmaksi kahvi kuin kapseleista ja ei tule sitä valtavaa kuormaa sitä aluminiinijätettä. Nopea myös putsata ja lisätä vettä.
Äänestän vihreää liittoa ja olen kaikkea vastaan :D
älä ole nuija ja osta kapseli-kejtin. kapseli kejtin sitoa sinät ikuisesti kalljiisiin kapseleihin. jos sinä osta normali expressokeitin, sinä voida osta expressopurua keltä vain. MOT.
nimi. espresso since 2004
ja nettitrollihan tarkoittaa ihmistä joka on eri mieltä kanssasi
Jos haluaa kapselikoneen niin kannattaa ostaa sellainen josta patentit ovat rauenneet ja kapseleiden valmistajia on useita; käytännössä siis Nespresson 'original' tai ESE-kahvinapit.
En tiedä onko hyvä, mutta Gigantissa on tarjouksessa 69 tai 79 eur Nespresson jotain mallia
Vierailija kirjoitti:
Kapselikahvi on paljon kalliimpaa eikä sellaista tarvitse mihinkään.
Kuitenkin halvempaa kuin tavallinen kahvikupillinen kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on dolce custo, xs. Tekee yhden kupin kerrallaan. Juon capuccinoa, en joka päivä, mutta jos haluan herkutella. Tulee tosi hyvää kahvia. Kaveri ja pari sukulaista haluaa juoda espressoa, eivät ole ikinä saaneet niin hyvää kahvia, sanovat.
Cappuccinoon kuluu kaksi kapselia, eli kupillinen on tuplahintainen vrt yhden kapselin laadut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ennemmin satsata kunnon kahvikoneeseen. Meillä on DeLonghi eikä tule enää juotua suodatinkahvia. Aamulla lataa vain vedet koneeseen ja painaa nappia, niin kohta on kupillinen valmis. Halvimmat maksaa vähän yli 300 ja ne on ihan yhtä hyviä kuin kalliimmat versiot. Erona on käytännössä vain kahvilajien määrä.
Suodatinkahvissa ei ole haitallisia rasvoja, joita on tuollaisen kahvikoneen kahvissa.
Mutta voisi olla vielä huonomminkin.
Mennää bärtsii skruudaa lätyt!