Onko teillä tutkittu alkion kiinnittymättömyyden taustoja?
Hei!
Olen ymmärtänyt, että alkion kiinnittymättömyyden taustoja voidaan myös tutkia erilaisin verikokein. Taustalla voi olla kuulemma mm. vasta-ainetekijöitä jne. Kertoisitteko te, joille on jotain kokeita tehty, että mitä ne kokeet ovat ja miten ne ovat auttaneet raskautumisessa.
Kommentit (4)
voi kuulemani mukaan todella tutkia, eli edelleen kaipaisin tietoja niiltä, joilta asiaa tutkittu.
Rosamaaria, satuin nakemaan ao. kommentin ja muistin taman sinun kysymyksesi. Eli kylla nakojaan voi tutkia alkion kiinnittymiseen vaikuttavia tekijoita verikokein. Onnea matkaan!
" Ennen kuin lähtisin vielä kuudenteen IVF-hoitoon, kannattaisi tutkia alkion kiinnittymiseen liittyviä asioita. Takana voi olla jokin vasta-ainetekijä, jolloin kortisonin annosta ennen alkion siirtoa voisi auttaa. Vasta-ainetekijät voidaan tutkia verinäytteestä ( Endo-AIT, tumavasta-aineet ym.). "
Watrossi lisätiedoista, näillä on hyvä jatkaa kohti seuraavan hoidon suunnittelua.
Tämä kiinnostaa minuakin, kun olen lääkäriltä kysynyt, niin olen saanut vastaukseksi, ettei kiinnittymiseen voi vaikuttaa kuin keltarauhashormoneilla (ja niitähän on kokeiltu monet kerrat) ja ei ole enää mitään, mitä voisi tutkia. Mulla otettu perusverikokeet ym. en enää muista kaikkia, kun siitä on aikaa.