Miksi nykyään äidit tukehduttavat vauvansa vaunuihin?
Miksi se luukku pitää vuorata paksuilla peitoilla ja vilteillä umpeen. Kyllä vauvallekin tekee hyvää saada raitista ilmaa. Ennen siinä pidettiin harsoa ja sekin vain jos satoi vettä tai lunta. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi nukkua suljetussa pahvilaatikossa ja kauanko siellä happi riittäisi.
Kommentit (84)
Minä laitoin vaunukoppaan lämpömittarin, josta näin yhdellä silmäyksellä mikä kopan lämpötila oli.
Kissa toi ruokaa pyyteettömästi lauman jäsenelle joka ei osaa metsästää itse. Nainen ei ole koskaan noin pyyteetön miestä kohtaan. Ensi treffeistä lähtien nainen on miehen lompakolla kun voisi yhtä hyvin tarjota miehelle edes kahvin.
"Millä lailla? Itse olen ysärin keskonen ja varmasti ei ollut tuttipullojen sterilointilaitetta hoivaajieni käytössä. Elossa olen ja hyvinvoiva. Miksi ihmeessä tuttipullo pitäisi steriloida, erityisesti keskoselle? Ympäristö on jo muutenkin liian steriili ja siitä kumpuaa lapsille allergioita jne."
Ysärillä ihan täysiaikaisten vauvojen tuttipullot ohjeistettiin desinfioimaan keittämällä kattilassa. Olipa siinä taas yksi homma lisää niiden satojen muiden hommien oheen. Senkin ajan olisi voinut vaikka levätä, jos olisi ollut pullojen desinfiointilaite käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa toi ruokaa pyyteettömästi lauman jäsenelle joka ei osaa metsästää itse. Nainen ei ole koskaan noin pyyteetön miestä kohtaan. Ensi treffeistä lähtien nainen on miehen lompakolla kun voisi yhtä hyvin tarjota miehelle edes kahvin.
Vauvan lailla avuton mies herättääkin naisissa seksuaalisen halun miestä kohtaan. Sinun unelmissa siis.
Vauva kääritään tiukasti kapaloon niin että kädet ja jalat eivät pääse liikkumaan senttiäkään. Ja peiton alle turvaan.
Vierailija kirjoitti:
"Millä lailla? Itse olen ysärin keskonen ja varmasti ei ollut tuttipullojen sterilointilaitetta hoivaajieni käytössä. Elossa olen ja hyvinvoiva. Miksi ihmeessä tuttipullo pitäisi steriloida, erityisesti keskoselle? Ympäristö on jo muutenkin liian steriili ja siitä kumpuaa lapsille allergioita jne."
Ysärillä ihan täysiaikaisten vauvojen tuttipullot ohjeistettiin desinfioimaan keittämällä kattilassa. Olipa siinä taas yksi homma lisää niiden satojen muiden hommien oheen. Senkin ajan olisi voinut vaikka levätä, jos olisi ollut pullojen desinfiointilaite käytössä.
Itsekin vielä 2000-luvulla annetun ohjeen mukaan keittelin pulloja ja tutteja kattilassa. Mikähän nykysuositus on, vieläkö pullot ja tutit täytyy desinfioida? Ja tosiaan, ihan täysaikaisten vauvojen tarvikkeille tätä suositeltiin. Tiskikoneeseen en koskaan laittanut pesuainejäämien pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vauva kääritään tiukasti kapaloon niin että kädet ja jalat eivät pääse liikkumaan senttiäkään. Ja peiton alle turvaan.
Ja tätäkö pidät nykyajan juttuna? Vanhaakin vanhempi hyvä tapa rauhoittaa vauva nukkumaan.
Kapalointihan opetettiin jo synnärillä, ainakin reilu 15 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko on pakko saada päästä näkemään se vauva? Kiukuttaa, kun vanhemmat suojelee niitä ja itseään pällistelijöiltä ja hiplaajilta.
Ei, vaan vauvansa peittävä äiti haluaa suojella ohikulkijoita rumalla alienillaan. Kiitos kun ajattelet muita!
Milloin viimeksi tällaisesta on uutisoitu ?
Huhhu. Hävetti että olin ainoa jolla oli rähjäinen harso vaan heitettynä aurinkosuojaksi vauvalle kesällä vaunuissa. Nyt ei tarvitse enää hävetä kun täällä enemmän paheksutaan niitä kankaita mitkä on vaunuihin tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko on pakko saada päästä näkemään se vauva? Kiukuttaa, kun vanhemmat suojelee niitä ja itseään pällistelijöiltä ja hiplaajilta.
Sinua kiukuttaa, kun siellä ei ole mitään vauvaa. Kuljetat nukkea vaunuissasi.
Oletko kateellinen oikeille äideille?
Olen yhdessä vauvaryhmässä Facessa ja siellä porukka kertoo laittavansa vauvalle yöksi lapaset tai kerraston päälle. Mä laitan ihan tavallisen pyjaman ja öljylämmittimen päälle. Vaunuihin ei tarvitse mitään ylimääräistä kun Emmaljungissa on jo se sadesuoja. Muuten vaunuissa on vauvan alla talja ja talvivaatteiden lisäksi makuupussi.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiallinen syy peittämiselle on se, että vauvasi on niin ruma, ette halua kenenkään näkevän sitä 😂
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ihmetyttää, jos vauvaa/taaperoa kuljetellaan ulkona viileässä kevät -tai syyssäässä ilman lakkia. Voisi minusta edes joku myssy olla päässä, osalla kun ei paljon hiuksiakaan ole vielä silloin.
Minun taapero riisuu hattunsa ihan itse ja osaa laittaa sen päähän, jos palelee.
Kiitos sulle Ap rohkeudesta! Lapsettomana miehenä tuo tyyli että on huopakäärö pyörien päällä vasta ihmetyttääkin. Onko fyllingin tarkoitus eristää pakkasta jolloin lapsi on kuin perhosen toukka? Vai onko se vain jokin näkösuoja? Kesällä ymmärtää hieman että jokin ohut harso on hyvä vaunujen suulla olla hyönteisiltä suojana ja toki aurinkoverhona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt samaa. Pakkasilla se kerää kosteutta vaunujen sisään. Kesällä jopa helteillä näkee näitä virityksiä. Monesti vauvat myös puettu kesällä tosi paksuihin vaatteisiin ja peitto päällä. Uusavuttomuus kukoistaa!
Monella on muuten lämpömittarilla varustettu itkuhälytin vaunuissa, jotta näkee lämpötilan.
Paistolämpömittari.
Vierailija kirjoitti:
Ovela kikka joillain paikallisbusseissa. Tungetaan 4-5 vuotias kärryihin että pääsee ilmatteeks bussilla
No ne röyhkeimmät raahaavat 4-5 vuotiaita lapsiaan kärryissä, niin että lapsen jalat raahaavat maata.
Ei taida ihan tuota tarkoittaa se vaunut ja vanhempi ilmaiseksi.
Meillä taas vauva pääasiassa nukkuu päiväunet ulkona ja silloin on kuomu tiukasti kiinni, jotta malttaa nukahtaa. Hereillä ollessa sitten ulkoillaan repussa.