VLCD:llä 10 kg pois pikavauhtia. 71,6 kg -->
Päätinpä laittaa nyt oman ketjun pystyyn, vaikkakin ehdin pari viestiä kirjoitella toisen henkilön laihdutusketjussa.
Kerron alkuun vähän taustoja. Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti, jolle ajan saatossa oli kertynyt melkoisesti ylipainoa.
Vielä helmikuussa -23 painoin 94 kg, ja olen vain 163 cm pitkä. Laihduin noin seitsemän kiloa (eli painoin 87 kg) lokakuuhun -23 mennessä, eli noin kahdeksan kuukauden aikana hieman syömisiä tarkkailemalla. Lokakuussa -23 aloin käydä kuntosalilla melko säännöllisesti, mikä ruokailutottumuksien muuttamisen lisäksi auttoi minua laihtumaan vielä viisi kiloa lisää helmikuuhun -24 mennessä, jolloin painoin siis 82 kg.
Helmikuussa -24 päätin, että haluan laihtua nopeasti kymmenen kiloa lisää. Aloitin laihduttamisen silloin parin päivän vesipaastolla, jonka jälkeen jatkoin VLCD-menetelmällä syömällä ihan kotona valmistettua ruokaa, joka koostui lähinnä lihasta, kananmunista, juustosta ja vihanneksista. Muutamia herkkupäiviä pidin silloin tällöin. Onnistuin laihtumaan sen kymmenen kiloa kuudessa viikossa, ja painoin siis laihdutuksen lopuksi 72 kg.
Siitä lähtien, eli lähes vuoden ajan olenkin tasapainoillut painon kanssa. Olen käynyt salitreeneissä ahkerasti, ja lisäksi kävelen paljon (askeleita tulee yhteensä arkisin usein 20-25 000, joinakin päivinä vähän vähemmän, esim. 15 000, ja viikonloppuisin sitten mitä tahansa 4 000 ja 30 000 väliltä). Nyt kuitenkin haluaisin laihtua vielä tuon viimeisen kympin, joten aloitin tiukan VLCD-dieetin pari päivää sitten. Olisiko täällä ketään halukasta lähteä mukaan?
Lähtöpainoni siis alun perin oli 94 kg, ja nyt tämän laihdutuksen lähtöpainoni oli 71,6 kg. Tavoitepainoni on siis -10 kg, eli 61,6 kg. Sen jälkeen saatan vielä haluta muutaman kilon pudottaa, mutta se jää nähtäväksi.
Tässä tulokseni toistaiseksi:
7.1. 71,6 kg
8.1. 70,3 kg
9.1. 69,7 kg
Kommentit (31)
7.1. 71,60 kg
8.1. 70,30 kg
9.1. 69,70 kg
10.1. 68,35
Neljäs päivä menossa, ja olo on mitä mainioin, ja tuloksiin olen enemmän kuin tyytyväinen. Näläntunne on hävinnyt oikeastaan kokonaan. Vatsa on pienentynyt selkeästi, ja housut alkavat jo tuntua löysiltä. Tästä on hyvä jatkaa, vaikka toki vauhti hidastuu varmasti hyvin pian.
Ap
Luulin, ettei tuo ensimmäinen viesti tullut läpi, mutta olihan se tullutkin. Tämän päivän paino 68,75 kg oli aamupaino, ja tuo 68,35 kg iltapaino.
Ap
Moi ap!
Ensin sanottava, että sinulla on hieno suoriutuminen aikaisemmista rutistuksista!
Olen noin 30-vuotias ja myös 163 cm pituinen. Jokunen vuosi sitten laihdutin 6 kk aikana 66 kg -> 53 kg. Nyt paino on istumatyön ja pienoisen stressin puolesta päässyt nousemaan reippaasti yli 60 kgn.
Olen 2 kk aikana totutellut keto-dieettiin ja olen pitänyt päivittäiset hiilarit alle 20 g. Paino ei ole silti tippunut 2 kk aikana vasta kuin kilon verran. En ole ottanut kaloreiden laskemisesta stressiä, mutta nyt vuoden vaihteessa päätin siirtyä myös VLCD:lle ja katsoa, saisiko kaloreita tarkemmin seuraamalla painoa pudotettua 55 kg tienoille (rasvaton painoni on 45 kg). Yksi huono tapa, josta koitan päästä eroon, on iltapainotteinen syöminen...
Vierailija kirjoitti:
Moi ap!
Ensin sanottava, että sinulla on hieno suoriutuminen aikaisemmista rutistuksista!
Olen noin 30-vuotias ja myös 163 cm pituinen. Jokunen vuosi sitten laihdutin 6 kk aikana 66 kg -> 53 kg. Nyt paino on istumatyön ja pienoisen stressin puolesta päässyt nousemaan reippaasti yli 60 kgn.
Olen 2 kk aikana totutellut keto-dieettiin ja olen pitänyt päivittäiset hiilarit alle 20 g. Paino ei ole silti tippunut 2 kk aikana vasta kuin kilon verran. En ole ottanut kaloreiden laskemisesta stressiä, mutta nyt vuoden vaihteessa päätin siirtyä myös VLCD:lle ja katsoa, saisiko kaloreita tarkemmin seuraamalla painoa pudotettua 55 kg tienoille (rasvaton painoni on 45 kg). Yksi huono tapa, josta koitan päästä eroon, on iltapainotteinen syöminen...
Hei! Kiitos viestistä. Kivaa, ettei jää täysin monologiseksi tämä minun ketjuni.
Oletko siis jo aloittanut VLCD:n, ja jos kyllä, niin millaisilla tuloksilla toistaiseksi, ja millaiset tuntemukset sinulla on? Miten toteutat dieettiä?
Ketodieettihän on oikein hyvä varsinkin sitten ylläpitovaiheessa, mutta meillä pienikokoisilla naisilla vaan se peruskulutus voi hyvinkin olla todella matala, missä tapauksessa saattaa kalorienlaskenta olla melkoisen ratkaisevassa osassa jos aikoo laihtua.
Ap
7.1. 71,60 kg
8.1. 70,30 kg
9.1. 69,70 kg
10.1. 68,35 kg
11.1. 67,90 kg
Yllä päivän punnitus. Ihan huikeaa, että suunta on edelleen alaspäin. Olen todella tyytyväinen, ja dieetti menee hyvin. Olen ketoosissa, joten rasvaa palaa, jes! Näyttää siltä, että 4 kg pudotus menee rikki ensimmäisen viikon aikana. Toivottavasti toisen viikon aikana lähtee vähintään 2 kg, se on tavoitteeni.
Ap
7.1. 71,60 kg
8.1. 70,30 kg
9.1. 69,70 kg
10.1. 68,35 kg
11.1. 67,90 kg
12.1. 67,30 kg
Päivän punnitus taas suoritettu, ja en voinut uskoa silmiäni, että nopea tahti jatkuu edelleen. Neljä kiloa meni jo rikki ensimmäisen viikon aikana. Erittäin motivoivaa! Mutta ehkäpä tämä tarkoittaa, että ensi viikolla tulee kunnon jumia. Jää nähtäväksi.
Ap
7.1. 71,60 kg
8.1. 70,30 kg
9.1. 69,70 kg
10.1. 68,35 kg
11.1. 67,90 kg
12.1. 67,30 kg
13.1. 67,70 kg
14.1. 67,10 kg
Eilen en ehtinyt tulla päivittelemään tilannetta, mutta tuossa yllä nyt sekä eilisen että tämän päivän punnituksen tulokset. Eli ensimmäisen viikon tulos on 4,5 kg! Olen erittäin tyytyväinen tulokseen, ja toivon, että toisen viikon tulos olisi vähintään -2 kg. Aion jatkaa samaan malliin syömisten ja liikkumisen suhteen, ja toivon, että se riittää siihen, että saan pudotettua 2 kg viikon aikana.
Ap
Paljonko kaloreita VLCD dieettiisi kuuluu ja mitä tarkemmin syöt? Jaksatko hyvin liikkua? Ja tsempit, tosi hyvä suoritus!
Itse tahtoisin laihtua 2-3 kg. Oon 165 cm. Eilen paino 59,2 ja tänään 58,8. Tavoite olisi noin 55-56 kg. Syön töissä lounaan ja illalla lähinnä jogurtin, päivän kalorit ehkä 1500? Viikonloppuna vähän sitä sun tätä, ajattelin kokeilla jotain paastoa jos saisi nesteet liikkeelle. Liikuntaa pitäisi lisätä!
Olen toivonut tällaista normaalipainoisten tai vain lievästi ylipainoisten laihdutusketjua. Olen ns. laihaläski. Pituus minullakin noin 165 cm, paino tällä hetkellä 58, oon lihonut. Aiemmin painoin 53 kg. Tiedän että oon normaalipainoinen mutta mahaa on ja lihaksia taas ei. Tahtoisin viisi kiloa pois, mutta kaksi tai kolmekin riittäisi. Mikään kuntosaliharjoittelu ei innosta yhtään, mutta aion kyllä alkaa kävellä päivittäin tunnin ja jotain jumppaa tehdä, etteivät lihakset ihan surkastu...
Liikunnasta oli apua laihtumisessa silloin kun olin ylipainon rajalla ja piti tiputtaa paljon, mutta nyt oon jo vuosia pysynyt alle 60 kg ja tässä painossa laihdutus onnistuu lähinnä syömällä vähemmän... Eli jotain max 1200 kaloria päivässä, niin voisi laihtua pari kiloa kuussa? Toki arkiliikuntaa harrastan ja työssäni on fyysistä ponnistelua vaativaa...
Ostatteko valmiita VLCD tuotteita? Mitä mieltä niistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten voit? Jaksatko liikkua?
Voin oikein mainiosti, eikä nälkä vaivaa ollenkaan, joten dieettiä on ainakin toistaiseksi ollut helppo noudattaa. Askeleita minulla on tullut viime päivinä 20-25 000 päivässä, kuten normaalistikin. Viikonloppuisin vähemmän, jos olen ihan vain kotona.
Nyt viime sunnuntaina olin jopa patikoimassa 5-6 tuntia läheisessä vuoristossa (en asu Suomessa). Nousua tuli kolme tuntia, ja sitten alaspäin kaksi tuntia suhteellisen haastavassa maastossa. Hyvin jaksoin ihan alkua lukuun ottamatta. Alussa tuntui ikään kuin jaloissa ei olisi voimaa riittävästi tmv., mutta se meni ohi noin vartin kuluttua.
Muutoin liikuntani tällä hetkellä on siis paljon kävelyä ja kuntosalilla ctosstrainer, ja hyvin jaksan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kaloreita VLCD dieettiisi kuuluu ja mitä tarkemmin syöt? Jaksatko hyvin liikkua? Ja tsempit, tosi hyvä suoritus!
Itse tahtoisin laihtua 2-3 kg. Oon 165 cm. Eilen paino 59,2 ja tänään 58,8. Tavoite olisi noin 55-56 kg. Syön töissä lounaan ja illalla lähinnä jogurtin, päivän kalorit ehkä 1500? Viikonloppuna vähän sitä sun tätä, ajattelin kokeilla jotain paastoa jos saisi nesteet liikkeelle. Liikuntaa pitäisi lisätä!
Syön noin 800 kcal päivässä, vähän saattaa joinain päivinä mennä sen yli tai ali. Ja tuon kalorimäärän koostan hyvin pitkälti kananmunista, naudanlihasta ja kanasta. Hiilarit pyrin pitämään mahdollisimman lähellä nollaa. Tuossa ylempänä kommentoin liikuntaan liittyen, lue siitä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen toivonut tällaista normaalipainoisten tai vain lievästi ylipainoisten laihdutusketjua. Olen ns. laihaläski. Pituus minullakin noin 165 cm, paino tällä hetkellä 58, oon lihonut. Aiemmin painoin 53 kg. Tiedän että oon normaalipainoinen mutta mahaa on ja lihaksia taas ei. Tahtoisin viisi kiloa pois, mutta kaksi tai kolmekin riittäisi. Mikään kuntosaliharjoittelu ei innosta yhtään, mutta aion kyllä alkaa kävellä päivittäin tunnin ja jotain jumppaa tehdä, etteivät lihakset ihan surkastu...
Liikunnasta oli apua laihtumisessa silloin kun olin ylipainon rajalla ja piti tiputtaa paljon, mutta nyt oon jo vuosia pysynyt alle 60 kg ja tässä painossa laihdutus onnistuu lähinnä syömällä vähemmän... Eli jotain max 1200 kaloria päivässä, niin voisi laihtua pari kiloa kuussa? Toki arkiliikuntaa harrastan ja työssäni on fyysistä ponnistelua vaativaa...
Ostatteko valmiita VLCD tuotteita? Mitä mieltä n
1200 kcal päivässä varmaan on ihan sopiva määrä, jolla pitäisi saada suhteellisen nopeita tuloksia.
En ole ostanut VLCD-tuotteita, vaan teen ihan itse ruoat, joilla pidän kalorit siellä 800:n kieppeillä.
Ap
Hurjalta kuulostaa kyllä ap:n pudotustahti. Itse olin sairaana enkä syönyt pariin viikkoon juuri mitään ja paino tippui 3kg. Ei varmaan tarvitse sanoa, että tuli lähes tuplaten takaisin kun aloin syödä normaalisti.
Onko sulla ap istumatyö?
Annatko Ap esimerkin tai pari sun päivän ruokailuista ja määristä? Kiinnostaa kun noin hyvin toiminut sulla.
7.1. 71,60 kg
8.1. 70,30 kg
9.1. 69,70 kg
10.1. 68,35 kg
11.1. 67,90 kg
12.1. 67,30 kg
13.1. 67,70 kg
14.1. 67,10 kg
15.1. 66,85 kg
Yllä päivän punnituksen tulos. Suunta on siis edelleen alaspäin, joten en voi olla muuta kuin tyytyväinen ja toiveikas, että tämä myös jatkuu yhtä hienosti. Kuten aiemmissa tämänpäiväisissä viesteissä mainitsinkin, niin olo on vallan mainio. Ei heikota, eikä ole huono olo ollenkaan. Pikemminkin ehkä jopa normaalia energisempi, eikä nälkäkään vaivaa. Nämä asiat ovat tietenkin ketoosin ansiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pikavauhtia tulee myös takaisin. Ehkä ystävien kera.
Hyvin pitkälti samalla tyylillä laihdutin 82 kg --> 72 kg, eikä paino tullut takaisin. Selittäisitkö, että millä perusteella ne tällä kertaa tulisivat?
Ap
7.1. 71,6 kg
8.1. 70,3 kg
9.1. 69,7 kg
10.1. 68,75 kg
Hyvillä fiiliksillä, alku on mennyt paremmin kuin hyvin. Tokihan vauhti tästä hiljenee jo hyvin pian. Mutta joka tapauksessa olen erittäin tyytyväinen!
Ap