Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö monta perintöä tulet saamaan?

Vierailija
09.01.2025 |

Olen saanut jo kaksi alle 60 000 € perintöä. Tämän lisäksi tulen varmaan perimään kaksi lapsetonta vanhempaa sisarustani, elleivät testamenttaa muualle sekä kaksi lapsetonta enoa jaettuna sisarusten ja serkkujen kanssa. Isä on elossa mutta tuskin jää perintöä kummoista. Osan perinnöistä jätän kyllä ottamatta ja siirrän suoraan lapsille.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä vaikka kuolisi huomenna ja ei saisi ainuttakaan perintöä. Äidiltä tulee perintö ja retkuisältäni ei tule mitään. Ei silti että odottaisinkaan kieli pitkällä toisten ihmisten kuolemaa ja omaisuutta

Vierailija
22/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan ihmettelen, miten varakas porukka viettää aikaansa vauva.fi:ssä!

Aikaa on, kun ei tarvitse käydä esim. töissä. Eikä siivota itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas aloittajalla mäihää.... 

No, mut maksat kuitenkin perintöveroa, ainakin niin kauan kuin Orpo ei saa tahtoaan läpi.

Ja tuo... Entäs jos sinä kuolet ennen näitä vanhempia sisaruksiasi.

Ja onpa varakasta sukua... Kun ajatellaan, että ne sun sisaruksetkin mahdollisesti ovat perineet niitä jotka eivät ole sun vanhempia olleet....

Vanha ja uusi raha kohtaa meidän suvussa. Perintöveroja on makseltu ihan kivasti ja nekin vähän yläkanttiin, saisipa vaan itse päättää mihin niitä varoja tässä maassa käytettäisiin.

Jos kuolen ennen sisaruksiani, perivät lapseni minut ja ne perinnöt, joita en saa, jäävät lapsilleni perittäviksi sitten aikanaan.

Vierailija
24/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään vaikka piti..joku söi perintöni.Perintöverot maksoi äiti.Omistan itse vielä asioita.En ehkä haluis jättää mitään jälkeeni .katsotaan nyt.

Vierailija
25/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut mitään vaikka piti..joku söi perintöni.Perintöverot maksoi äiti.Omistan itse vielä asioita.En ehkä haluis jättää mitään jälkeeni .katsotaan nyt.

Miten niin joku söi? Kuka ne söi?

Vierailija
26/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on ja hieman liian moni ystävä katkeroitunut varallisuudesta eikä voi edes ystävien kanssa tätä aikaa viettää. Onneksi on osa-aikatyö ja hyväntekeväisyystyö tuomassa sisältöä elämään, sekä tietysti omat lapset.

- Ap

Vierailija
27/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole oikein muuta tekemistä/jaksamista. Et uskokaan kuinka vaihtelevia elämäntarinoita täältä löytyy.

Vierailija
28/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin joku söi? Kuka ne söi?

Minä söin.

Vierailija
29/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on ja hieman liian moni ystävä katkeroitunut varallisuudesta eikä voi edes ystävien kanssa tätä aikaa viettää. Onneksi on osa-aikatyö ja hyväntekeväisyystyö tuomassa sisältöä elämään, sekä tietysti omat lapset.

- Ap

Alle 120 000 euroa ei ole kummoinenkaan varallisuus.

Vierailija
30/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Typerä kommentti. Todella monelle se iso raha. Ihan vaikka olisi asunnot ja mökit maksettu.

Vierailija
31/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ap voit etukäteen laskea tulevat perintösi, saatat kuolla itse vaikka tänään? Oletko huomioinut sen? 

Toiseksi, olisi kohtuullista, jos opettelisit elämään omilla rahoillasi. 

Vierailija
32/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina tätä, että muka rikas ei voi kirjoitella tällä palstalla. Tai älykäs, tai lääkäri tai juristi. Ihan kuule tavallisia ihmisiä hekin on.

Vierailija
33/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Typerä kommentti. Todella monelle se iso raha. Ihan vaikka olisi asunnot ja mökit maksettu.

Ei ole. Siksi tuskin kukaan on kateellinen. Ehkä jos pyörit jossain sossuasiakaspiireissä niin sitten.

Vierailija
34/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt on jo saatu (isovanhemmilta ja äidiltä). Isältä ei tule mitään, hyvä jos rahat riittää hautajaisiin. En tosin ole odottanut keneltäkään perintöä, sillä pärjään omillani aivan mainiosti.

Vierailija
35/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan saada osuuden vanhasta talosta, mutta en usko, että ikinä mitään sen enempää. Joten en elä elämääni niin, että odottelisin jotain perintöä, vaan yritän nyt jo kartuttaa omaa varallisuutta. Omilla lapsilla voisi olla sitten joskus vaikka vähän helpompaa.

Vierailija
36/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta se ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
37/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt äitini ja perin myös isäni. Äidiltä sain ok talon ja 420000 verojen jälkeen. Isältä vielä enemmän.

Vierailija
38/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä ap voit etukäteen laskea tulevat perintösi, saatat kuolla itse vaikka tänään? Oletko huomioinut sen? 

Toiseksi, olisi kohtuullista, jos opettelisit elämään omilla rahoillasi. 

Ap ei ole laskenut muuta kuin mahdollisten perintöjen määrän, ei hajuakaan millaisia perintöjä on tulossa, onko tehty testamentteja tai milloin itse kuolen. Toivon, että sukulaiset elävät itsensä näköistä elämää ja käyttävät rahansa juuri siihen mihin haluavat, en oleta saavani isoja perintöjä, vaikka todennäköisesti saankin. Sisarukseni ovat kaikki 10+ vuotta itseäni vanhempia ja siksi todennäköisempää, että perin heidät. Voihan se olla, että koko suku kuolee samassa lento-onnettomuudessa ja valtio perii meidät kaikki. Aika näyttää tai on näyttämättä.

Kysyn, koska omassa suvussa perinnöt ovat yleisiä ja niistä jäädään ylensä voiton puolelle, mutta mediassa usein tuodaan esille näitä kohtaloita, että perintö jää taakaksi ja toki heitä, jotka eivät saa perintöjä tai kieltäytyvät perintöverojen tms takia. On mielenkiintoista kuulla, miten asian laita on muilla eli onko saatu tai mahdollisesti tulossa. Elämää ei voi koskaan ennustaa, mutta arvailla ja leikitellä voi. Siitä ei tarvitse suuttua tai katkeroitua.

Elän omilla rahoillani, mutta teen vähemmän töitä nyt kuin ilman perintöjä tekisin. Arvostan vapaa-aikaa ja sitä, että pysytyn viettämään aikaa enemmän lasteni kanssa, jotka ovat vielä pieniä. Nautin myös siitä, että voin elättää itseni ja perheeni täysin niillä rahoilla, joita minulla jo on tai joita tienaan, en esimerkiksi nosta kelasta lapsilisää tai kotihoidontukea, vaikka saisin. Enkä vaadi exältä elatustukea. Perintörahoilla on maksettu asuntolainaa ja remontoitu mökkejä. Oma varallisuus tulee hyvin pitkälti siitä, kun olen teinistä asti sijoittanut palkkarahoja ja saan nyt paljon osinkoja, näihin ei perinnöt liity millään tavalla.

Ap

Vierailija
39/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt on nyt saatu. Sain vanhemmiltani ja sitten kahdelta lapsettomalta enoltani äidin puolesta. 

Vierailija
40/53 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotädiltä peritty aikoinaan hieman rahaa, nyt sitten isältä huonossa kunnossa oleva omakotitalo ja velkaa. Tiedossa vielä yksi homeinen rintamamiestalo... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi