Tiedätkö monta perintöä tulet saamaan?
Olen saanut jo kaksi alle 60 000 € perintöä. Tämän lisäksi tulen varmaan perimään kaksi lapsetonta vanhempaa sisarustani, elleivät testamenttaa muualle sekä kaksi lapsetonta enoa jaettuna sisarusten ja serkkujen kanssa. Isä on elossa mutta tuskin jää perintöä kummoista. Osan perinnöistä jätän kyllä ottamatta ja siirrän suoraan lapsille.
Kommentit (53)
Meinasin vastata otsikon perusteella että yhtään en ole saanut ja todennäköisesti saan yhden (vanhemmat elossa ja heillä keskinäinen testamentti ja pesä jaetaan vasta kun molemmat kuolleet).
Muiden kommentteja luettuani tajusin että onhan minulla lapseton vanhempi veli. En ole koskaan ajatellut että voisin mitenkään periä häntä. On kai se mahdollista mutta en vaan osaa kuvitella asiaa niin.
Lapsettomien kannattaisi tosiaankin testamentti haluamalleen taholle, jos eivät halua, että mahdollisesti elossa olevat vanhemmat tai sisarukset (tai heidän lapsensa sisarusten asemasta, mikäli sisarus on kuollut) perivät.
En tarkkaan tiedä. Vanhempani perin, mutta jos ja toivottavasti elävät vielä pitkään, niin saattaisin kieltäytyä perinnöstä ja se menisikin mun lapsille. Saatan myös periä lapsettoman tätini, riippuu onko hän testamentannut jonnekin, ja onko äitini elossa/kieltäytyy.
Mies on perinyt jo melkein kaiken omalta puoleltaan. Isän, äidin, papan, kaksi setää ja tädin. Vielä yksi lapseton setä elossa, eikä tiedossa onko hänellä testamenttia vai ei.
En yhtään. Olen saanut isäni perinnön 30v sitten, äitini perinnöstä tulen kieltäytymään, menee sitten lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suorastaan ihmettelen, miten varakas porukka viettää aikaansa vauva.fi:ssä!
Ihmettelen aina tätä, että muka rikas ei voi kirjoitella tällä palstalla. Tai älykäs, tai lääkäri tai juristi. Ihan kuule tavallisia ihmisiä hekin on.
Niin, ja jos tämän palstan kirjoittajien teksteihin luottaa, niin nuo tuollaiset ovat älykkäitä, joten kaipa heillä on muutakin kuin vauva.fi jossa aikaansa viettävät. Ja toisaalta, tekstit tällä palstalla kyllä sitä älyjuttua vastaan puhuvat.
Yleensä tällä palstalla perinnöistä puhuttaessa nousee esiin kaksi asiaa: yksi se, että ne perintöverot syövät koko potin, kaksi homeisia vanhoja rötisköjä vaan peritään, homeisia kesämökkejä ja niin edelleen.
Tulen perimään isäni ja äitini - toivottavasti en muita (koska ainoat muut perittävät olisivat omat lapseni).
Vierailija kirjoitti:
Tulen perimään isäni ja äitini - toivottavasti en muita (koska ainoat muut perittävät olisivat omat lapseni).
Lisäyksenä: Otan varmaan ensimmäisen perinnön vastaan ja toisesta tulen luopumaan lasteni hyväksi.
En peri enää mitään. Kun Isäni kuoli, nimeni lisättiin osakkaaksi äitini hankkimaan asuntoon. Äitini kuoleman jälkeen, 15 v sitten, perin äitini asunnosta myös hänen osuutensa sekä kesämökkitontin, jolla jo seisoi minun kustantamanani rakennukset. Mökkikiinteistö on jo poikamme perheen käytössä. Käytämme sitä yhdessä ja minä yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suorastaan ihmettelen, miten varakas porukka viettää aikaansa vauva.fi:ssä!
Ihmettelen aina tätä, että muka rikas ei voi kirjoitella tällä palstalla. Tai älykäs, tai lääkäri tai juristi. Ihan kuule tavallisia ihmisiä hekin on.
Niin, ja jos tämän palstan kirjoittajien teksteihin luottaa, niin nuo tuollaiset ovat älykkäitä, joten kaipa heillä on muutakin kuin vauva.fi jossa aikaansa viettävät. Ja toisaalta, tekstit tällä palstalla kyllä sitä älyjuttua vastaan puhuvat.
Koulutus- tai varallisuustaso ei määritä ihmisen älykkyystasoa eikä kyllä sekään, millä nettisivuilla pyörii tai on pyörimättä. Olen itse melko rikas korkeasti koulutettu naisihminen ja vauva.fi foorumilla trollaaminen on yksi parhaita hupeja. Naurakaa vaan, niin minäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällä palstalla perinnöistä puhuttaessa nousee esiin kaksi asiaa: yksi se, että ne perintöverot syövät koko potin, kaksi homeisia vanhoja rötisköjä vaan peritään, homeisia kesämökkejä ja niin edelleen.
Tai ainakin se, että ei ole millä maksaa perintöveroja.
Meneehän se elämä noinkin, sukulaisten ja perheenjäsenten kuolemaa odotellessa.