Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko villalankaa pestä?

Vierailija
08.01.2025 |

Tämä on taatusti ihan idioottimainen kysymys :D

Mutta minulla on siis noin 10 kerää laadukasta alpakanvillaista lankaa, johon on tullut kaapissa + muovipussissa tosi huono, tunkkainen haju. Lanka ei ole likaista eikä homeista. Ajattelin, että hajun saisi pois pesemällä lankakerät nopeasti etikkavedessä ja sitten tuulettamalla pakkasessa, mutta pystyykö tätä tekemään mitenkään niin, ettei lanka menisi totaalisen pilalle?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerällä ei voi pestä, mutta tee ensin vyyhtejä vaikka kyynärpään peukalohankasen avulla. Laita erivärisellä  nippu kiinni. Pese villanpesuaineella, puristele pyyheliinan välissä ensin, sitten kuivumaan, sitten kerälle. Itse puran vanhoja neuleita, jolloin lanka kiharaista, pakko pestä ennen uudelleen käyttöä.

Vierailija
22/23 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lankojen tarkoitus on lämmittää sitten valmiina neuleena. Ei se tarkoitus ole mihinkään hävinnyt, vaikka olen käyttänyt huuhteluaineen sijasta hiustenhoitoainetta, kun en huuhteluainetta muuten mihinkään käytä eikä minulla ole sitä.

En nyt ymmärrä, mitä aloittaja tarkoitta sillä, että avaisi kuivuneen kerän ja joutuisi käärimään uudelleen vyyhdiksi. Eikö ne ole vielä vyyhtiä? Et sinä kerällä niitä voi pestä vaan kyllä ne pitää olla siinä vaiheessa hyvin löysiä, apulangoilla kasassa pidettyjä vyyhtejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pese haaleassa vedessä shampoolla ja käytä huuhteluun hiustenhoitoainetta. Näin saat villa pysymään hyvänä. Käytä kädenlämpöistä vettä äläkä hankaa vaan huljuttele niitä runsaassa vesimäärässä. Kääri pyyheliinan sisään ja väännä siinä kuivemmaksi ennen kuin ripustat kuivumaan.

Jos epäilyttää, kokeile ensin yhdellä vyyhdellä.

Lanka menettää tarkoituksen hiustenhoitoaineella. 

Minkä ihmeen tarkoituksen ? 🙄

No se LÄMPÖ! Villan tehtävä on lämmittää  🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi