Olen 8. kuulla raskaana eikä vatsa erotu mitenkään
Pieni kumpu vain, onkohan sieltä tulossa pienen pieni peikko tai maahinen?
Kommentit (23)
Toista se on sää-lissulla vaikka se on vasta viidennellä.
Painon ei raskaana tarvitse nousta kuin 5 kiloa. Hoikilla näkyy viimeiselläänkin vain pallo vatsan päällä, ja se häviää synnytyksessä ja sen jälkeen muutamassa viikossa , jos jotain jää vielä näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Toista se on sää-lissulla vaikka se on vasta viidennellä.
Ei ole raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Painon ei raskaana tarvitse nousta kuin 5 kiloa. Hoikilla näkyy viimeiselläänkin vain pallo vatsan päällä, ja se häviää synnytyksessä ja sen jälkeen muutamassa viikossa , jos jotain jää vielä näkyviin.
Viisi kiloa on vähän, kun lapsi painaa keskimäärin 3,5 kg, istukka 0,5 kg ja lisääntynyt verimäärä 1 kg. Tuossa ei ole vielä imetystä varten tarvittavan rasvakudoksen määrää.
Taaksepäin kallistunut kohtu. Varmaan vinkeä tunne kun synnytyksen jälkeen sisäelimet menee paikoilleen, siis vielä oudompi olo kuin eteenpäin kallistuvalla kohdulla olevilla. Se vauva on kirjaimellisesti kaivautunut sisääsi.
Voi olla pieni vauva. Meidän vauvan painoarvio oli synnytystä edeltävänä päivänä 3700g. Vauva olikin syntyessään 2780g. Minun ei tarvinnut käyttää äitiysvaatteita.
Missä viipyvät kuvat vauvamasusta ja intiimialueesta?
Vierailija kirjoitti:
Onko isästä tietoa?
Tottakai. Meillä on ennestään yksi lapsi.
Ap
Seitsemännellä kuulla olin vielä normaaleissa pillifarkuissa, kukaan huomannutkaan vatsaani. Synnytykseen mennessäni paino lisääntynyt reilu 6kg, sairaalasta lähtiessä kiloja tais jäädä kolmisen jäljelle. Normisynnytys ilman ongelmia, vauva painoi tasan 4kg.
Ei kaikista tule norsuja.
No se riippuu ihan anatomiasta ja mihin suuntaan se kohtu on kallellaan. Joillain ei näy raskausvatsaa juuri lainkaan. Itselläni se oli valtava suhteellisesti, kun muuten olin hoikka. Minulta kyseltiin, onko tulossa kaksoset ja vihjailtiin, että syntyy etuajassa kun vatsa niin suuri. Se vain näytti suurelta suhteessa muuhun. Painoakin minulle nousi ihan normisti, ei liikaa eikä liuan vähän.
Höpö löpö. Eikä kannata kehua, kohta joku yli huolestunut huolissaan näännytätkö vauvasi.
Varmaan äärimmäisen harvinaista, että 8kk ei näy paljon mitään, mutta joillain vasta tuolloin kunnolla alkaa näkymään.
Joillain iso rantapallo jo 6kk eteenpäin.
Selvä tapaus, kohdun ulkoinen raskaus peräsuolessa.
Oho. Olin hoikka, mutta kyllä.minulla tuossa vaiheessa jo näkyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi kiloa on vähän, kun lapsi painaa keskimäärin 3,5 kg, istukka 0,5 kg ja lisääntynyt verimäärä 1 kg. Tuossa ei ole vielä imetystä varten tarvittavan rasvakudoksen määrää.
Mulla oli raskausoksentelua sen verran, että paino nousi vain 2.5 kg koko raskauden aikana. Maitoa tuli tulvimalla, luovutinkin sitä.
En kertonut työpaikalla kovin laajalti raskaudestani. Osa sai tietää siitä vasta, kun jäin sairauslomalle ennenaikaisten supistelujen vuoksi 1 kk ennen äitiysloman alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli raskausoksentelua sen verran, että paino nousi vain 2.5 kg koko raskauden aikana. Maitoa tuli tulvimalla, luovutinkin sitä.
En kertonut työpaikalla kovin laajalti raskaudestani. Osa sai tietää siitä vasta, kun jäin sairauslomalle ennenaikaisten supistelujen vuoksi 1 kk ennen äitiysloman alkamista.
Lisään vielä tuohon, että vauva syntyi 10 päivää yli lasketun ajan ja painoi 3.5 kg syntyessään.
Multa lääkäri kysyi 6. kuun tarkastuksessa et miksi olin tullut, epäili että erehdyin vahingossa äitiysneuvolaan kun vatsaa ei näkynyt :D
Mut viimeisinä kuukausina se kumpu sieltä kyllä pullahti esiin, viimeistään kun kävelytyyli muuttui ankkamaisen vaappuvaksi ei asia enää ollut kellekään epäselvää.
voi olla takaperoista vähän, naapurin muija painoi vähemmän kun meni synnä'rille kuin silloin kun tuli tiineeksi.