Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nosh konkurssiin/yrityssaneeraukseen

Vierailija
08.01.2025 |

Suomenlaisten vaatemerkkien vaikeudet jatkuvat. Nyt vuorossa Nosh: https://yle.fi/a/74-20135524?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Jatkuvat alennusmyynnit ja palautusten hidas käsittely kertoivatkin, että näin tulee käymään.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ollut Noshilta vaan housuja ja suurin osa on laadultaan tosi huonoja. Eivät kestä käyttöä.

Olen tilannut Noshilta paljon ja suurin osa vaatteista on todella hyviä, mutta minullakin on tosi aktiivisella käytöllä kulunut yhdet leggingsit ja yhdet kollegehousut niin että haarat on kuluneet monesta kohtaa ja tullut reikiä. Siihen nähden miten paljon niitä käytin, olen edelleen tyytyväinen ostoksiin, mutta esim puolisolla on adidaksen kollarit kestänyt monta pesua enemmän ehjänä.

Käyttömukavuus on kuitenkin huikea verrattuna esim markettien vaatteisiin.

Lidlin vaatteet on parempia. Kyllä mieluummin ostan Lidlin puuvillapaidan kuin Nosh merkkisen. Molempia on ollut. Nykyään ostan jo tosi usein Lidlistä vaatteita, kun harvoin merkkivaatteet on parempia laadultaan. Säästää aika paljon, kun puuttuu siitä välistä kymmeniä euroja. 

Vierailija
62/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ollut Noshilta vaan housuja ja suurin osa on laadultaan tosi huonoja. Eivät kestä käyttöä.

Olen tilannut Noshilta paljon ja suurin osa vaatteista on todella hyviä, mutta minullakin on tosi aktiivisella käytöllä kulunut yhdet leggingsit ja yhdet kollegehousut niin että haarat on kuluneet monesta kohtaa ja tullut reikiä. Siihen nähden miten paljon niitä käytin, olen edelleen tyytyväinen ostoksiin, mutta esim puolisolla on adidaksen kollarit kestänyt monta pesua enemmän ehjänä.

Käyttömukavuus on kuitenkin huikea verrattuna esim markettien vaatteisiin.

Lidlin vaatteet on parempia. Kyllä mieluummin ostan Lidlin puuvillapaidan kuin Nosh merkkisen. Molempia on ollut. Nykyään ostan jo tosi usein Lidlistä vaatteita, kun harvoin merkkivaatteet on parempia laadultaan. Säästää

Lidl ei ole sitoutunut tietääkseni mihinkään vastuullisuusasioihin vaatteiden osalta. Nosh on ollut Eetti ry:n rankingissa vastuullisuudessa. Eli jos välittää työehdoista ja ympäristöstä, ei noita hintoja voi vertailla keskenään. Kaikki ei toki välitä. Itselle tuo on valintaperuste. Jos Nosh loppuu niin katson muita vastaavia merkkejä, esim Pure Waste, Globe hope tai Toive. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosh on nyt julkaissut sivullaan tiedotteen ja somessa vastaillut muutamalle asiakkaalle jolla palautuskäsittely on viivästynyt. Kertoivat myös tilapäisesti sulkeneensa puhelinaspan. Kehottivat tekemään Klarnan sovelluksesta laskun keskeyttämisen, eli ilmeisesti kannattaa käyttää Klarnaa ja jättää maksu siihen että on sekä saanut että pitänyt tuotteet.

Tsemppiä noshin työntekijöille ja asiakkaille.

En tiedä onko edustajat työsuhteessa, eli suosittelen, mikäli heitä on linjoilla, että selvitätte oman aseman siltä varalta jos konkurssi tulee. Toivotaan ettei tule, mutta luulisin että edustajilla ei ole palkkaturvaa, eli on riski, että tulot jää saamatta jos on jotain palkkioita sisällä.

Vierailija
64/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita hemulivaateyrityksiä muitakin. Ei hätää. Ette te ilman hemulimekkoja jää. Nanso, papu, paapii, ommellinen, R-collection tuli heti mieleen ja muitakin on.

Jep. En tajua noita mekkoja ja tunikoita.

No mikä niissä ylittää ymmärryksen? Mitä suosittelet puettavaksi?

Villi veikkaus: jotain nuuta kuin mekkoja tai tunikoita. Itse en pistäisi kumpaakaan ikinä päälleni.

Suomalaisen naisen yleisin vaatekoko taitaa olla 44. Täällä on neljä vuodenaikaa ja iso osa menee talvikamppeissa. Moni on töissä, jossa pitää olla vaattee

Siis ei tässä nyt toisten pukeutuminen häiritse. Se ei ole ainakaan mun pääasiallinen pointtini vaan se, että minä itse en voi ostaa noita riemunkirjavia vaatteita. En voi osaltani tukea suomalaista yrittämistä kun ne vaatteet mitä ne myy on niin täysin minun kauneusihanteitteni vastaisia.

Voisin ostaa trikoomekon ja tunikankin jos ne olisivat kauniimpia. Paremmin leikattuja ja yksivärisiä. Tai edes pieniä kuvioita hillitysti ja vähän hillitymmissä väreissä.

Vierailija
65/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee yleisesti konkursseja sitä tahtia, että mihinkään ei kannata maksaa etukäteen. Konkurssissa tavarat jää saamatta ja rahoja ei palauteta jos maksoi normaalisti tilisiirrolla. Samoin lahjakortteja ei kannata hankkia mihinkään ja jos niitä johonkin on, kannattaa lähteä käyttämään varmuuden vuoksi.

Sinänsä on tärkeää kuluttaa suomalaisiin yrityksiin, mutta harvalla taviksella on varaa maksaa jostain mitä ei sitten saa. Eli laskulle tai heti käyttöön.

Vierailija
66/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Siis ei tässä nyt toisten pukeutuminen häiritse. Se ei ole ainakaan mun pääasiallinen pointtini vaan se, että minä itse en voi ostaa noita riemunkirjavia vaatteita. En voi osaltani tukea suomalaista yrittämistä kun ne vaatteet mitä ne myy on niin täysin minun kauneusihanteitteni vastaisia.

Voisin ostaa trikoomekon ja tunikankin jos ne olisivat kauniimpia. Paremmin leikattuja ja yksivärisiä. Tai edes pieniä kuvioita hillitysti ja vähän hillitymmissä väreissä"

Aivan! Ymmärrän. Uskon että tuossa on haasteita Suomesta ostettaessa.

Vierailija
67/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä ostin ensi kertaa Noshilta. Ihania villatakkeja. Tosin niin uusia, että kestävyydestä en voi vielä sanoa. Harmi jos loppuu. Yhden palautuksen tein josta 1,5 kuukautta, enkä ainakaan vielä saanut rahoja takaisin.

Vierailija
68/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Nosh ole edes kalleimmasta päästä. Paapii on oikeasti kallis, ainakin uusi mallisto ylihinnoiteltu.

Vierailija
69/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Finlaysonin vaatteet näyttävät pussilakanakankaasta valmistetuilta. Siihen verrattuna Noshin tunikat ovat varsin tyylikkäitä. 

Vierailija
70/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita hemulivaateyrityksiä muitakin. Ei hätää. Ette te ilman hemulimekkoja jää. Nanso, papu, paapii, ommellinen, R-collection tuli heti mieleen ja muitakin on.

Jep. En tajua noita mekkoja ja tunikoita.

No mikä niissä ylittää ymmärryksen? Mitä suosittelet puettavaksi?

Villi veikkaus: jotain nuuta kuin mekkoja tai tunikoita. Itse en pistäisi kumpaakaan ikinä päälleni.

Suomalaisen naisen yleisin vaatekoko taitaa olla 44. Täällä on neljä vuodenaikaa ja iso osa menee talvikamppeissa. Moni on töissä, jossa pitää olla vaatteet jossa on mukava liikkua, ja jossa ei esim perse vi

Mekko tai jopa tunika voi istua myös hyvin, eikä sen tarvitse olla trikoota. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi täytyisi käyttää aina vain housuja, jotta miellyttäisi sinua. Itse en käytä leggingsejä virallisemmissa yhteyksissä, ja sukkahousutkin kestävät minulla kauemmin kuin Noshin leggingsit, mutta on sillekin vaatekappaleelle paljon tilausta vaikka kotoillessa tai koiralenkillä - kaikki elämässä ei ole pelkkää edustustehtävää. 

Vierailija
71/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Finlaysonin vaatteet näyttävät pussilakanakankaasta valmistetuilta. Siihen verrattuna Noshin tunikat ovat varsin tyylikkäitä. 

Asiasta iukkaruukkuun, Finlaysonin lakanoilla on takuu, mikä on todella hyvä juttu. 

Vierailija
72/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nevahööd tästä tuotemerkistä. Katsoin nettisivua  nyt saisi t-paidan hintaan 31,40 e. Ennen 44,90 e. En tiedä, mitkä höynät tuota paikkaa ovat tähän asti tukeneet, mutta ei vähäisintäkään järkeä maksaa tuota hintaa t-paidasta.

No, periaatteessa ovat vastuullisesti valmistettuja. Olen maksanut t-paidasta enemmänkin, jos tuotannon laatu ja eettisyys ovat kohdallaan. 

Käytännössä Noshin paidoista ei ole tarvinnut maksaa kymppiä paria enempää, koska heillä on tasaisesti -60-80% alennuksia. 

Vierailija
73/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain valtion omistamat yhtiöt sallitaan. Nyt hienovaraisesti poistetaan muut pelistä verotuksella.

Mitäs valtio-omisteista enää on, kun valtio yrittää myydä kaiken mikä vain kaupaksi menee?

Vierailija
74/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateyrityksistä Ommellinen on se, jonka hyvinvoinnista olen eniten kiinnostunut. Kiva tietysti olisi kannattaa kaikkea Suomessa tehtävää työtä, suunnitteluakin, mutta Ommellinen vieläpä tekee vaatteet Suomessa, niin sitä haluan valinnoillani tukea. Siksikin että sieltä saa niin monenlaista, nyt vakosamettiakin ja 100 % villasta tehtyä villakangastakkia ym. Tuohon täällä kehuttuun Toiveeseen pitäisi tutustua. Missä he tekevät vaatteensa?

Vierailija
75/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaateyrityksistä Ommellinen on se, jonka hyvinvoinnista olen eniten kiinnostunut. Kiva tietysti olisi kannattaa kaikkea Suomessa tehtävää työtä, suunnitteluakin, mutta Ommellinen vieläpä tekee vaatteet Suomessa, niin sitä haluan valinnoillani tukea. Siksikin että sieltä saa niin monenlaista, nyt vakosamettiakin ja 100 % villasta tehtyä villakangastakkia ym. Tuohon täällä kehuttuun Toiveeseen pitäisi tutustua. Missä he tekevät vaatteensa?

Jotkut Toiveen vaatteet ilmeisesti tehdään Portugalissa.

Katselen välillä Ommellisen tarjontaa mutta ei ne ole mun makuuni.

Vierailija
76/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapii on kyllä hinnoitellut itsensä pihalle. Vaatteet ovat kyllä hyvin tehty mutta materiaalina trikoo tai college niin ei voi maksaa 180 euroa hupparista. Ja Paapiin kuosit on jo minullekin usein turhan räikeitä, vaikka hemulikaavuista tykkäänkin :D

Vierailija
77/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen yritys tällä viikolla, jonka nimen kuulen ensimmäisen kerran. Ensin RTV, nyt NOSH.

Vierailija
78/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paapii on kyllä hinnoitellut itsensä pihalle. Vaatteet ovat kyllä hyvin tehty mutta materiaalina trikoo tai college niin ei voi maksaa 180 euroa hupparista. Ja Paapiin kuosit on jo minullekin usein turhan räikeitä, vaikka hemulikaavuista tykkäänkin :D

Kävin katsomassa ja on kyllä aika yöppärimeininkiä, yksi noista etusivun kaavuista tosin taisikin olla yöpuku. 

Olen löytänyt Aarteelta, Kaikolta ja R-Collectionilta, Uhanalta ja Noukilta aika kivoja ja todella hyvälaatuisia vaatteita. Istuvat mekot ja hyvin laskeutuvat housut ovat minun juttuni, väriäkin saa olla ja kuviota, jos ei ole aivan lastenhuoneen tapetti. 

Vierailija
79/104 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan katsoa parilta vuodelta Eetti ry:n tekemä vastuullisuusranking, siitä löytää kahdesta parhaasta kategoriasta monia suomalaisia yrityksiä. Yritysten omilta sivuilta voi sitten lukea tarkemmin niistä lisää, esim onko myös ommeltu Suomessa. Nuo näyttäisi kuitenkin ainakin tehdyn Euroopassa, eli ei missään hikipajassa.

Vierailija
80/104 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin Toiveen mallistoon. Ihan kivan näköisiä naisten vaatteita, mutta mitoituksen perusteella sopii paremmin itseäni hieman pidemmille. Sama juttu Ommellisen vaatteissa.